کد خبر : 1864880 | 26 دی 1401 ساعت 05:32 | 13.5K بازدید | 7 دیدگاه

بازگشت قهرمانانه یک مبارز، هالر مایه امید

هت‌تریک سباستین هالر زیباترین اتفاق این روزهای فوتبال دنیاست.

بازگشت قهرمانانه یک مبارز، هالر مایه امید

به گزارش "ورزش سه"، همین چند روز پیش بود که خبر درگذشت جیانلوکا ویالی، فوتبالیست و اسطوره ارزشمند ایتالیایی، جهان فوتبال را در شوک فرو برد. بازیکنی که علاوه بر فوتبال در زندگی هم انسان باارزشی بود. بنا به گواهی هم‌تیمی‌هایش, ویالی یک انسان بزرگ‌منش بود که حجم عظیمی از انسانیت را در درونش جا داده بود.
قبل تر از آن اما، خبر درگذشت سینیشا میهایلوویچ صرب، که او هم در حال مبارزه با سرطان بود در خبرگزاری‌ها مخابره شد. مردم ایران با گلی که در جام جهانی از ضربه ایستگاهی از او دریافت کردند، احتمالا او را به یاد می‌آورند. اینها اولین نفراتی نیستند که در مبارزه با سرطان شکست می‌خورند و  قطعاً آخرین نفرات هم نخواهند بود. اما انسان‌هایی هم هستند که به جای قبول شکست در مقابل سرطان، شروع به  مبارزه با آن می‌کنند. آنها ترجیح می‌دهند به جای اینکه در گوشه‌ای بنشینند تا مرگ به سراغ آنها بیاید، با سرطان و به نوعی با مرگ چنگ در چنگ هم بیندازند. 
یکی از این افراد سباستین هالر مهاجم ۲۸ساله اهل ساحل عاج  تیم دورتموند آلمان است. او پس از یک فصل بسیار رویایی در آژاکس و به ثمر رساندن گل‌های متعدد و پاس گل‌های بسیار کلیدی، توسط استعدادیاب‌های زبده و کاربلد تیم دورتموند زیر ذره‌بین قرار گرفت. هالر در فصل 22-2021 در ۳۱ بازی برای آژاکس موفق به زدن ۲۱ گل و ۷ پاس گل شده بود. آماری جالب و خیره‌کننده که نشان می‌داد بازیکن بسیار بااستعداد و گلزنی است. با دریافت پیشنهاد از دورتموند، زمان رویاپردازی جدیدی فرا رسیده بود. با پیشنهاد ۳۵میلیون یورویی از آژاکس به دورتموند پیوست. رفت که جانشین ارلینگ هالندی شود که به منچسترسیتی پیوسته بود. ولی داستان آنگونه که می‌خواست پیش نرفت. در تست‌های پزشکی متوجه شد که به سرطان بیضه مبتلا شده است. تنها بعد از دو جلسه تمرین مجبور به ترک تمرینات شد. حالا دو راه وجود داشت. این رویاپردازی را برای همیشه رها کند یا بجنگد و پیروز شود. نکته‌ای که وجود داشت روحیه بسیار بالای او برای بازگشت به میادین بود. در یک مصاحبه اعلام کرده بود که قادر به انجام همه کارهای قبل از سرطان است. همچنین گفته بود که می‌خواهد هر چه سریع‌تر به میادین بازگردد و از نظر او هیچ محدودیتی برای حضور در میادین ندارد و فقط محدودیتی که برای بازی کردن دارد نظر مخالف کادر پزشکی است! با این روحیه مثال‌زدنی ۷ ماه با سرطان جنگید و در نهایت موفق شد سرطان را شکست دهد.
بعد از پشت سر گذاشتن سرطان، در یک بازی دوستانه مقابل بازل در دقیقه ۶۱ وارد زمین شد و تنها ۷ دقیقه زمان نیاز داشت تا استعداد فوتبالی و روحیه بالای خودش را به رخ جهانیان بکشد. در این ۷ دقیقه موفق به ثبت هت‌تریک شد. موفقیت او در به ثمر رساندن گل موجی از خوشحالی و شادی را بین هم‌بازیان و طرفداران دورتموند رقم زد.
فریادهای بی‌امان او پس از به ثمر رساندن گل در نوع خود بسیار جالب بود. پس از به ثمر رساندن گل هم‌تیمی‌ها و مربیان او واکنش‌های بسیاری که نشان از خوشحالی آنها بود نشان دادند. او نشان داد که با داشتن روحیه عالی، می‌توان بر سرطان غلبه کرد. امیدواریم که بتواند همین روند را حفظ کند و در مسابقات بعدی به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند.
بهرام حیدری رامشه

دیدگاه‌ها