کد خبر : 1864921 | 25 دی 1401 ساعت 22:02 | 13.4K بازدید | 53 دیدگاه

تاتنهام 0-2 آرسنال: فرار توپچی‌ها به سوی قهرمانی

آرسنال موفق شد در دربی حساس شمال لندن تاتنهام را در خانه‌اش با نتیجه 2-0 شکست داده و جایگاهش در صدر جدول را مستحکم‌تر کند.

تاتنهام 0-2 آرسنال: فرار توپچی‌ها به سوی قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، دربی شمال لندن امشب به میزبانی تاتنهام در ورزشگاه خانگی این تیم برگزار شد. دو تیم آرسنال و تاتنهام امشب صد و نود و سومین دربی شمال لندن را به میزبانی اسپرز در ورزشگاه این تیم برگزار کردند. علاوه بر اهمیت تاریخی این مسابقه، دیدار امشب برای هر دو تیم از نظر موقعیت‌ در جدول هم اهمیت زیادی داشت.

تنها چهارده دقیقه از شروع بازی می‌گذشت یک اشتباه عجیب و غیرمنتظره از هوگو لوریس، سنگربان تاتنهام، باعث شد شاگردان آنتونیو کونته دروازه‌شان را باز شده ببینند. ساکا در سمت راست شوتی به سمت تیر نزدیک شلیک کرد که در میانه راه به بازیکنان برخورد کرد و منحرف شد. توماس پارتی توپ را یک بار دیگر به ساکا داد که در سمت راست حضور داشت و او با پیشروی به سمت سسنیون حرکت کرد. ساکا که گزینه چندانی مقابل خود نمی‌دید تصمیم گرفت از زاویه بسته اقدام به شوتزنی کند. توپ که با برخورد به سسنیون کمی منحرف شده بود به سمت هوگو لوریس رفت. دروازه‌بان فرانسوی تاتنهام نتوانست واکنش مناسبی نشان بدهد و با کف دست توپ را لمس کرد اما توپ از خط دروازه عبور کرده و آرسنالی‌ها را پیش انداخت. این گل به عنوان گل به خودی به نام دروازه‌بان ملی‌پوش فرانسوی تاتنهام ثبت شد.

1791940
1791941

چند دقیقه بعد لوریس با یک مهار درخشان اشتباه خود را تا حدی جبران کرد. او شوت سنگین اودگارد را که از فاصله 20 متری شلیک شده بود با کف دست خود دفع کرد تا تنها یک کرنر نصیب آرسنالی‌ها شود.

در دقیقه 25 آرسنالی‌ها تیر دروازه تاتنهام را به لرزه درآوردند. توماس پارتی با شلیک یک ضربه والی تماشایی لوریس را تسلیم کرد اما توپ او به تیر دروازه برخورد کرد تا دومین گل توپچی‌ها به ثمر نرسد.

آرسنال مزد برتری خود در این دقایق را چند دقیقه بعد گرفت و در دقیقه 36 اختلاف خود را دو برابر کرد. ساکا با پیش‌روی توپ را در اختیار کاپیتان تیمش گذاشت. اودگارد این بار شوتی سنگین از فاصله 20 متری شلیک کرد که دور از دستهای لوریس به تور دروازه تاتنهام چسبید.

1791942
1791943
1791944

تنها موقعیت مهم تاتنهام در نیمه اول در دقیقه 45+2 به دست آمد. سانتر دوهرتی را هری کین با ضربه سر به سمت دروازه آرسنال فرستاد اما رمزدیل هوشیار بود و توپ را دفع کرد. نیمه اول با برتری 2-0 آرسنال به پایان رسید.

1791947

تاتنهام نیمه دوم را با اشتهای گلزنی آغاز کرد. کولوشوسکی توپ را درون محوطه جریمه آرسنال به هری کین سپرد و او که گابریل را در مقابل خود داشت موفق شد شوتی به سمت دروازه شلیک کند اما رمزدیل یک بار دیگر مانع گلزنی این ستاره انگلیسی شد.

در دقیقه 52 هری کین این بار در نقش پاسور ظاهر شد و یک پاس خوب به سسنیون داد ولی ضربه او را رمزدیل با پای خود دفع کرد و به کرنر فرستاد.

با گذشت دقایق اولیه نیمه دوم آرسنالی‌ها بار دیگر شروع به حمله کردند. پاس رو به عقب مارتینلی به انکتیا رسید و ضربه انکتیا درست به جایی رفت که لوریس حضور داشت تا این موقعیت از دست برود.

کم کم آرسنالی‌ها دوباره به حاکم بلامنازع میدان تبدیل شدند و لوریس در دقایق بعدی یک بار دیگر ضربه شلیک شده از طرف انکتیا را دفع کرد. در دقیقه 74 انکتیا بار دیگر شانسی خوب برای گلزنی داشت که هویبرگ مقابل شوت او ایستاد و نگذاشت دروازه تاتنهام برای سومین بار باز شود.

در دقیقه 83 روی هجوم پرتعداد تاتنهامی‌ها دروازه آرسنال با خطر جدی مواجه شد. درحالیکه سون و چند بازیکن تاتنهامی در شلوغی محوطه جریمه سعی می‌کردند توپ را وارد دروازه رمزدیل کنند در نهایت فضا برای ریچارلیسون باز شد اما ضربه او دقیقا به جایی رفت که سنگربان آرسنال حضور داشت.

آخرین فرصت جدی این بازی در دقیقه 84 نصیب تاتنهام شد. هری کین در محوطه جریمه پاس به عقبی برای سون فرستاد و او به سمت دروازه شلیک کرد اما توپ او با برخورد به بازیکنها از بالای دروازه آرسنال بیرون رفت.

1791945
1791946

دیدگاه‌ها