کد خبر : 1864949 | 26 دی 1401 ساعت 06:27 | 32.2K بازدید | 27 دیدگاه

کار دروازه‌بان مشخص است، اینکه گل نخورد

بیرانوند: بازیهای احمد عابدزاده را ندیده بودم

ما باید چندبرابر نیم‌فصل اول تلاش کنیم و نباید خیال کنیم قهرمانی‌مان قطعی است. این ذهنیت برای تیم ما خوب نیست و باید بجنگیم

بیرانوند: بازیهای احمد عابدزاده را ندیده بودم

به گزارش "ورزش سه" علیرضا بیرانوند بدون‌شک در این فصل یکی از بهترین خریدهای پرسپولیس بود. سرخپوشان تهرانی بعد از جدایی این بازیکن در خط دروازه با چالش‌های زیادی مواجه شدند ولی بازگشت بیرانوند به پرسپولیس، آرامش را به چارچوب دروازه این تیم بازگرداند و آمار کلین‌شیت‌های بیرانوند نشان می‌دهد که او تأثیر زیادی در صدرنشینی تیمش داشته است. بیرانوند در نخستین بازی پرسپولیس در جام‌حذفی هم به داد تیمش رسید و چه‌بسا اگر او نبود شاید سرخپوشان باید به شکل زودهنگام از جام‌حذفی خداحافظی می‌کردند. با دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس دقایقی صحبت کردیم و او به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داد.

 اوضاع تیم چطور است؟
همه‌‌چیز خوب پیش می‌رود. دو سه روز استراحت داشتیم و حالا در این برف و سرما تمرین می‌کنیم تا آماده ادامه بازی‌های لیگ برتر شویم.
 در مورد بازی با ون‌پارس در جام‌حذفی صحبت کن. فکر می‌کردی اینقدر به دردسر بیفتید؟
خودتان می‌دانید که جام‌حذفی در همه‌جا چه شرایطی دارد و تیم‌های ناشناخته می‌خواهند خودشان را در این جام نشان دهند. واقعیت این است که فکر نمی‌کردم از ون‌پارس عقب بیفتیم و کار سخت شده بود ولی خدا را شکر که در نهایت از این بازی با برد بیرون آمدیم. ناگفته نماند که پرسپولیس خیلی هم بدشانسی آورد و چند موقعیت عالی را از دست دادیم و تیر دروازه هم چندبار مانع از گلزنی ما شد. قبل از بازی هم آقایحیی به ما گفته بود که باید این بازی را جدی بگیریم ولی در لحظاتی از بازی، تیم حریف ما را غافلگیر کرد.

خیلی‌ها معتقدند اگر برای ضربات پنالتی وارد زمین نمی‌شدی، امکان داشت پرسپولیس شکست بخورد. نظر خودت چیست؟
نمی‌دانم چه جوابی باید بدهم. کار دروازه‌بان مشخص است، اینکه گل نخورد! من هم خوشحالم که به تیمم کمک کردم، خصوصا اینکه آقایحیی در کنار خط واقعا استرس داشت.

1790345

 بعد از بازی هم حسابی از گل‌محمدی تعریف کردی.
بله، او نقش مهمی در رشد فوتبال من داشت و باید از مربی خودم تشکر می‌کردم. گل‌محمدی مربی بسیار خوبی است و امیدوارم در ادامه راه مربیگری‌اش بهترین اتفاقات را تجربه کند.

چرا اینقدر خوب پنالتی می‌گیری؟
پنالتی‌گرفتن من راز بزرگی ندارد. اگر به‌خودت انرژی مثبت بدهی همیشه موفق می‌شوی. باید به‌خودت همیشه بگویی من می‌توانم و این حس را به‌خودت بدهی که هر کار بزرگ و سختی را می‌توانی انجام دهی. حتما دیده‌اید که گاهی اوقات یک گلر سیو مهمی انجام می‌دهد که تا مدت‌ها در موردش حرف می‌زنند، این می‌تواند نتیجه همین انرژی مثبت دادن باشد. در فینال جام جهانی چند ثانیه مانده بود که فرانسه گل چهارم را بزند و قهرمان شود ولی گلر آرژانتین آن واکنش استثنایی را انجام داد و من همان جا گفتم که قهرمانی آرژانتین قطعی شد. شما وقتی به‌خودتان بگویید می‌توانم کار بزرگ انجام دهم، قطعا می‌توانید.

پرسپولیس سال‌ها پیش گلری مثل احمدرضا عابدزاده داشت که خیلی خوب پنالتی می‌گرفت و اتفاقا جزو محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه است. بازی‌های او را دیده بودی؟
بازی‌های عابدزاده را اصلا ندیدم و فقط چند مورد در فضای مجازی از بازی او دیده‌ام. قطعا عابدزاده در دوران خودش گلری توانا و بزرگ بود و شکی در این زمینه وجود ندارد.

شروع مجددهای تو هم خیلی به تیم کمک می‌کند. حتما روی این موضوع هم تمرین می‌کنی؟
بله، قطعا تمرین می‌کنم. تیم ما می‌خواهد از عقب بازی‌سازی کند و من هم اگر موقعیت خوبی ببینم دوست دارم با شروع مجددها یا پرتاب‌‌هایم به تیم کمک کنم.

1790125

در مورد قهرمانی پرسپولیس در نیم‌فصل چه صحبتی داری؟
خب، قهرمان‌شدن در نیم‌فصل و قرار داشتن در صدر جدول به تیم اعتماد‌به‌نفس می‌دهد. این برای ما خوب است ولی به قهرمان نیم‌فصل جام نمی‌دهند. ما می‌دانیم چه کار سختی داریم، خصوصا در نیم‌فصل دوم که تیم‌ها خودشان را تقویت می‌کنند و انگیزه‌شان مقابل پرسپولیس چندبرابر می‌شود. ما باید چندبرابر نیم‌فصل اول تلاش کنیم و نباید خیال کنیم قهرمانی‌مان قطعی است. این ذهنیت برای تیم ما خوب نیست و باید بجنگیم و بدانیم که هر بازی برای پرسپولیس حکم فینال را دارد. تا الان خوب جلو آمدیم و تلاش می‌کنیم در ادامه هم این روند را ادامه دهیم.

به‌نظر می‌رسد دیگر با جدایی لوکادیا کنار آمده‌اید. فکر می‌کنی پرسپولیس در خط حمله بازیکن جدید می‌خواهد؟
قرار نیست وقتی بازیکنی جدا می‌شود تا ابد به او فکر کنیم. لوکادیا مهاجم خوبی بود ولی در نهایت تصمیم به جدایی گرفت و دلایل خودش را داشت. خدا را شکر در این چند بازی هم خوب گل زدیم و هم خوب نتیجه گرفتیم. اینکه نیاز به جذب بازیکن داشته باشیم هم به تصمیم کادر فنی مربوط می‌شود.

اصلی‌ترین رقیب پرسپولیس برای قهرمانی چه تیمی است؟
من از تیمی اسم نمی‌برم. ما باید روی نتایج خودمان تمرکز کنیم و کاری به دیگر تیم‌ها نداشته باشیم. امسال قهرمانی در لیگ و جام‌حذفی را با هم می‌خواهیم.

در مورد بازی با ذوب‌آهن چه صحبتی داری؟
همه بازی‌ها سخت هستند. ذوب‌آهن هم تیم خوبی است و در بازی رفت با آنها مساوی کردیم. با توجه به شرایط میزبانی باید این بازی را ببریم.

نویسنده: پژمان راهبر

دیدگاه‌ها