کد خبر : 1865002 | 26 دی 1401 ساعت 11:09 | 34.6K بازدید | 12 دیدگاه

بیرانوند 9+3 کلین‌شیت می‌خواهد؛

عملیات غیرممکن در پرسپولیس برای عبور از دو گلر آبی

علیرضا بیرانوند شانس اول دستیابی به جایزه دستکش طلایی لیگ برتر ایران محسوب می‌شود.

عملیات غیرممکن در پرسپولیس برای عبور از دو گلر آبی

به گزارش "ورزش سه"، خط دفاعی پرسپولیس در نیم فصل اول عملکرد درخشانی داشت و دور رفت را با شش گل خورده به پایان رساند. هوادار، نفت مسجدسلیمان، تراکتور، استقلال و نساجی 5 تیمی بودند که دروازه پرسپولیس را باز کردند و در این بین استقلال تنها تیمی بود که بیش از یک گل به این تیم زد.

نکته مهم این است که در این فصل علیرضا بیرانوند در تمام 15 بازی فیکس بوده و به همراه گئورگی گولسیانی، تنها بازیکنی است که حتی یک دقیقه هم از ترکیب تیمش خارج نشده تا ثبات عجیب و غریبی را داشته باشد. بیرانوند در 15 بازی 10 کلین‌شیت داشته و توانسته بالاتر از سایرین بهترین عملکرد را از خود ثبت کند؛ اما او برای شکستن رکورد مشترک سیدحسین حسینی و نیلسون کوریا، کار دشواری خواهد داشت.

فصل گذشته، سیدحسین حسینی توانست 18 بار دروازه خود را بسته نگه دارد تا به رکورد لیگ سیزدهم نیلسون کوریا برسد. البته باتوجه به اینکه سیدحسین با چهار بازی کمتر نسبت به نیلسون توانست این رکورد را ثبت کند، جایگاه بالاتری در لیگ‌های 16تیمی دارد.

رکورد همیشگی کلین‌شیت اما در اختیار مهدی رحمتی است. رحمتی در لیگ دوازدهم که با تعداد تیم‌های بیشتری برگزار می‌شد، در 34 بازی 21 بار دروازه خود را بسته نگه داشت تا صدرنشین کلین‌شیت در لیگ برتر ایران لقب بگیرد.

1792111

حالا علیرضا بیرانوند، که چه بسا بهترین بازیکن این فصل پرسپولیس هم بوده، 15 بازی فرصت دارد تا رکورد سیدحسین، نیلسون و رحمتی را پشت سر بگذارد که البته کار دشوار و شاید عملیات غیرممکن نیز باشد، چرا که در نیم فصل دوم عموما تعداد کلین‌شیت‌ها کمتر می‌شود.

نکته دیگر اینکه بیرانوند این فصل تا بدین جا سه کارت زرد گرفته و با دریافت اخطار بعدی، یک بازی از حضور در میادین محروم خواهد شد.

بیرانوند پیش از این در لیگ شانزدهم، هفدهم و هجدهم موفق شد دستکش طلایی را به دست بیاورد و از این نظر با کسب چهارمین جایزه، رکورددار خواهد شد.

درصورتی‌که او در 12 بازی کلین شیت کند از رکورد رحمتی عبور خواهد کرد و با 9 کلین‌شیت، به تنهایی رکورددار بسته نگه داشتن دروازه در لیگ شانزده تیمی لقب می‌گیرد.

دیدگاه‌ها