کد خبر : 1865074 | 26 دی 1401 ساعت 16:37 | 116.7K بازدید | 48 دیدگاه

کاری می‌کنم تا ننکا کلاهش را بالا بیندازد و بگوید ایول

گوهری: بیرانوند را دوست دارم اما از تعویض فس شدم

تعویض احمد گوهری برابر ون‌پارس در ضربات پنالتی هرچند با صعود پرسپولیس همراه بود، اما در چهره او غم بزرگی را می‌شد بابت این تصمیم احساس کرد.

گوهری: بیرانوند را دوست دارم اما از تعویض فس شدم

به گزارش "ورزش سه"، گوهری که در نقل و انتقالات زمستانی فصل گذشته و بعد از جدایی ناگهانی بوژیدار رادوشوویچ به پرسپولیس پیوسته بود، در این فصل پشت سر علیرضا بیرانوند گیر کرد و در نهایت، مقابل ون‌پارس در جام حذفی فرصت بازی یافت. با این حال، در ثانیه‌های پایانی بازی و در شرایطی‌که همه انتظار ضربات پنالتی را برای تعیین تیم صعودکننده‌ می‌کشیدند، یحیی تصمیم به تعویض او با بیرانوند گرفت. او که در لحظات آماده‌شدن بیرانوند برای حضور در زمین با چهره خاصی به اسکوربرد و گلر ملی‌پوش تیمش نگاه می‌کرد، اکنون به سؤالات ما درباره آن لحظات پاسخ داده است.

بعد از مدت‌ها به ترکیب برگشتی و مقابل ون‌پارس در جام حذفی بازی کردی. اوضاع چطور بود؟
بعد از 15 هفته در لیگ امسال و 6 هفته در فصل گذشته که در ترکیب نبودم و حدودا یک سال بود که در ترکیب رسمی حاضر نبودم، بازی کردم. به نظر خودم شرایط خوبی داشتم و سرحال بودم. با کمترین اشتباه؛ فکر کنم فقط یک پاس اشتباه دادم به وحید امیری. برای گلرها که بعد از مدت‌ها به ترکیب برمی‌گردند، وضع کمی سخت است و استرس دارند؛ اما به‌نظرم خوب بودم. از اول بازی شرایط خوبی داشتم و مسلط بودم. اما یک‌مقدار بدشانس هستم و همان اول بازی پنالتی شد و در پنالتی هم توپ به دستم خورد؛ اما خیلی گوشه بود و زاویه داشت. در این بازی فوق‌العاده هجومی بودیم و خیلی خوب بودیم و موقعیت داشتیم اما بدشانس بودیم و چندین‌بار توپ به تیرک حریف خورد.

تعویض در دقیقه 118 و قبل از پنالتی‌ها چطور بود و چطور با این موضوع کنار آمدی؟
شرایطی که پیش آمد، به‌هرحال سرمربی تیم است و یک‌سری نظر و اعتقاد دارد. شرایط بازی هم به‌شکلی بود که مقابل تیم دسته‌اولی بود و نظر داشت که علیرضا بیرانوند با توجه به این‌که گلر تیم ملی است و فشار روانی روی حریف می‌آورد، او را به میدان فرستاد. پنالتی است و حالا شاید من هم بودم، یک کارهایی می‌توانستم بکنم. این‌که تعویض شدم، نظر سرمربی بود و من تابع هستم و در این یک سال گذشته هم ثابت کردم که بدون حاشیه کار را دنبال می‌کنم و به نظر سرمربی تحت هر شرایطی احترام می‌گذارم. ناراحتی نداشت؛ اما بعد از یک مدت بازی می‌کنی انگیزه زیادی داری و به‌جای ناراحتی، باید بگویم کمی فِس شدم! شما به آن چه می‌گویید؟ (با خنده) در کل، به نظرم مهم این است که فوتبالیست‌ها به هم احترام بگذارند.

1792272

رابطه خوبی هم با علیرضا بیرانوند داری.
من سه سال با او کار کردم در نفت تهران. در کل بخواهم بگویم هیچ‌وقت با رقیبم مشکلی نداشتم. همیشه سعی کردم جوری کار کنم که هوای گلر رقیبم را داشته باشم. در ایران هیچ‌کس این کار را نمی‌کند و گلرها با هم زاویه دارند. من چه فصل گذشته و چه این فصل همیشه کارم را دنبال کردم. علی گلر تیم ملی است و همیشه دوستی قدیمی و احترام را حفظ می‌کنم.

بعد از این بازی اما در صفحه خودت دیدیم که خیلی‌ها به تو حمله کردند و هجمه وارد کردند. موضوع چه بود؟
فصل گذشته شرایط طوری بود که انتظارات زیاد بود و من فرصت زیادی نداشتم تا بیایم جا بیفتم و خودم را جمع کنم. من از آن دسته گلرها نیستم که یهویی کار شاقی انجام دهم و باید کم‌کم جا بیفتم. در خیابان مردم که مرا می‌بینند، خیلی احترام متقابل داریم و تشکر می‌کنند. در این بازی هم بدشانس بودم و گل اول که پنالتی و گل دوم هم کارشناسان گفتند که آفساید بوده و من دیگر ببینید چقدر بدشانس هستم! اینکه مردم می‌آیند نظر می‌دهند، طبیعی است و این تیم مردمی و پرهوادار است. این ذهنیت را دارم که همیشه یک عده قرار است شما را بالا بیندازند و بگویند به‌به و چه‌چه و یک‌سری هم قرار است تحت هر شرایطی بیایند به تو انتقاد کنند و فحش بدهند و بد جلوه بدهند. آدم‌ها ناراحت می‌شوند وقتی بعضی چیزها را می‌شنوند. من اما راهی را پیش گرفتم که هدف روشنی دارد و از شرایطم راضی هستم و برایم مهم این است که مربی تیم از من چه می‌خواهد و راضی باشد یا نه. من نمی‌توانم قطعا همه را راضی نگه دارم. مهم هدف است و باید در یک زمانی به آن برسم و ثمره کارم را ببینم.
اما...
ببینید گلر همین است و نمی‌توانی تحت هیچ شرایطی گل نخوری. بازی می‌کنی گل می‌خوری؛ ولی باید ببینی شرایطت چطور است. من واقعا ممنون و متشکر از ننکا (مربی گلرهای پرسپولیس) هستم. وقتی او آمد، شرایطم خوب شد و زندگی‌ام آرام شد. من حسین اینانلو را خیلی دوست دارم و او مرا به فوتبال آورد و گلر کرد؛ ولی الآن ننکا برایم حکم پدر فوتبالی را دارد. او مرا ارتقا داد و مدیون او هستم و امیدوارم بتوانم روزی او را کاملا راضی کنم و کلاهش را بیندازد بالا و بگوید ایول که وقتم را برای احمد گوهری هدر ندادم!

1792274

در پنالتی‌گرفتن چقدر خودت را مدعی می‌دانی؟
خب گفتم که در پنالتیِ در جریان بازی هم دست بازیکن حریف را خواندم و بدشانس بودم. اگر خاطرتان باشد برابر پرسپولیس و زمانی که نفت مسجدسلیمان بودم هم پنالتی سیامک نعمتی را گرفتم. فکر می‌کنم می‌توانم پنالتی‌گیر خوبی باشم. فکر می‌کنم و این نظر خودم است. سال‌ها بازی کردم و معمولا پنالتی‌ها را گرفتم و اگر نگرفتم، مسیر را تشخیص دادم. شما ببینید دروازه هفت متر است و من یک متر و 90 سانت هستم نه چهار متر که حداقل نصف دروازه را پوشش بدهم.

بعد از بازی برخوردت با بیرانوند چطور بود؟
به همدیگر خسته نباشید گفتیم و بابت این موفقیت به او تبریک گفتم. خب بابت صعود و موفقیت تیم خوشحالم و این چیزی نیست که بخواهم آن را نادیده بگیرم. من با همه خوب هستم. یک چیز جالب بگویم. قبل از هر بازی که داریم، به‌سمت گلر حریف و مربیان که می‌رویم و با آن‌ها خوش و بش می‌کنم. ننکا می‌گوید که تو چند سالت است که اینقدر با همه آشنا هستی. من با کل لیگ رفیق هستم.

1792268
گلر دوم بودن برای هیچ دروازه‌بانی خوشایند نیست؛ اما گوهری امیدوار به آینده است و منتظر است روزش برسد

دیدگاه‌ها