کد خبر : 1865126 | 26 دی 1401 ساعت 21:13 | 21.6K بازدید | 5 دیدگاه

باخت فولام با سُر خوردن مهاجم صرب روی نقطه پنالتی

اشتباه میتروویچ، مهاجم فولام، در هنگام شلیک ضربه پنالتی این تیم در بازی مقابل نیوکسل باعث شد گل او مردود اعلام شود. نیوکسل در نهایت با نتیجه 1-0 به پیروزی رسید.

باخت فولام با سُر خوردن مهاجم صرب روی نقطه پنالتی

به گزارش "ورزش سه"، در جریان دیدار دیروز دو تیم نیوکسل و فولام درحالیکه بازی با تساوی بدون گل پیگیری می‌شد در نیمه دوم یک پنالتی به سود شاگردان مارکو سیلوا اعلام شد.

در حالیکه فولام در حال تهاجم بود کیه‌ران تریپیر، بازیکن نیوکسل، در محوطه جریمه خودی روی بابی دکوردوا مرتکب خطا شد و بعد از بررسی توسط VAR داور نقطه پنالتی را نشان داد.

الکساندر میتروویچ، مهاجم صرب فولام، پشت توپ ایستاد به این امید که مقابل تیم سابقش گلزنی کرده و فولام را پیش بیندازد. او اتفاقا همین کار را کرد و بعد از فرستادن توپ به درون دروازه نیوکسل شروع به خوشحالی کرد.

1792366

اما شادی این مهاجم صربستانی مدت زیادی طول نکشید چرا که رابرت جونز، داور مسابقه، اعلام کرد این گل مردود است. علت این بود که میتروویچ در هنگام شلیک ضربه پنالتی دو بار به توپ ضربه زده بود. او وقتی دورخیز کرد و به سمت توپ حرکت کرد روی زمین سُر خورد و همین باعث شد ابتدا پای تکیه‌گاه او به توپ برخورد کند و بعد با پای اصلی توپ را شلیک کرد.  

1792367

قانون فوتبال درباره چنین موقعیتی می‌گوید:" توپ وقتی در جریان بازی حساب خواهد شد که بازیکن به آن ضربه بزند و توپ به شکلی واضح به حرکت در بیاید. در این شرایط زننده پنالتی نباید با توپ دوباره بازی کند تا زمانی که بازیکن دیگری توپ را لمس کند. ضربه پنالتی زمانی کامل می‌شود که توپ از حرکت بایستد، از بازی بیرون برود یا داور سوت زده و بازی را متوقف کند".

در ادامه بازی و در حالیکه فولام این فرصت طلایی را از دست داده بود نیوکسل در حالیکه یک دقیقه به پایان وقت قانونی بازی باقی مانده بود توسط الکساندر ایساک به گل رسید و با نتیجه 1-0 به پیروزی رسید.

1792368

دیدگاه‌ها