کد خبر : 1865211 | 27 دی 1401 ساعت 12:28 | 58.6K بازدید | 22 دیدگاه

الدوساری بهترین بازیکن این کشور است؛

کالدرون: عربستان، ممنونم که آرژانتین را بُردی!

گابریل کالدرون معتقد است شکست آرژانتین برابر عربستان، باعث قدرتمندتر شدن این تیم و قهرمانی در جام جهانی 2022 شد.

کالدرون: عربستان، ممنونم که آرژانتین را بُردی!

به گزارش ورزش سه، گابریل کالدرون، پس از پرسپولیس فقط برای مدت کوتاهی هدایت خور فکان را بر عهده داشته است اما حضوری دائمی در مطبوعات عربستان دارد و به واسطه قهرمانی با الاتحاد و الهلال و صعود به جام جهانی 2006 با تیم ملی عربستان، چهره مشهوری در این کشور محسوب می‌شود.

این سرمربی آرژانتینی شب گذشته در گفت‌وگویی با تلویزیون عربستان، درباره تیم ملی و بازیکنان این کشور و همچنین شرایط باشگاه الهلال صحبت کرد:

* عربستان جاه‌طلبی همه تیم‌ها را بالا برد
آنچه رنار و تیم ملی عربستان در جام جهانی 2022 انجام دادند، آسان نیست. او کار خوبی با سبزها انجام داد و پس از پیروزی مقابل آرژانتین، جاه طلبی همه تیم‌ها را برای پيروزی تقویت کرد. عربستان در مرحله گروهی حذف شد و آلمان و بلژیک هم در مرحله گروهی حذف شدند و ایتالیا حتی به مسابقات صعود هم نکرد؛ بنابراین فوتبال در حال حاضر متفاوت و دشوارتر شده است.

* آینده خوبی در انتظار سعودی‌ها است
خوب است که با چشم انداز 2030، شاهد توسعه ورزش عربستان و گشودگی آن به روی جهان باشیم. با رهبری شاهزاده باهوش و نابغه، محمد بن سلمان، آینده خوبی در انتظار سعودی‌ها خواهد بود؛ همه تصمیمات او مفید است و من او و جاه طلبی او را تحسین می‌کنم.

* از عربستان تشکر می‌کنم که آرژانتین را شکست داد
از قهرمانی مسی در جام جهانی خوشحالم و از عربستان تشکر می‌کنم که مقابل ما پیروز شد. اگر باخت مقابل عربستان نبود، ما اشتباهات را اصلاح نمی‌کردیم و تبدیل به قوی ترین تیم جام نمی‌شدیم. با تغییراتی که اسکالونی پس از شکست برابر عربستان ایجاد کرد، آرژانتین قهرمان شد. اسکالونی، سرمربی آرژانتین، کار بزرگی انجام داد و لیونل مسی هم مستحق این عنوان بود، چرا که او 15 سال است که بهترین بازیکن جهان است و شما در گذشته، حال و آینده، بهتر از او نخواهید دید. مسی عالی است و من برای او خوشحالم.

1792492

* سالم الدوساری بهترین بازیکن عربستان است
برای من سالم الدوساری بهترین بازیکن عربستانی است زیرا در بازی برابر آرژانتین هم گلزنی کرد اما فراموش نکنیم که صالح الشهری هم گل سختی به ثمر رساند. عربستان پر از بازیکنان خوب است و الهلال بهترین تیم در این کشور است؛ الهلال دو بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا و سه بار متوالی قهرمان لیگ شده است.

* النصر با‌ رونالدو قدرتمند شده است
النصر با کریستیانو رونالدو بسیار قدرتمند شده است، الشباب تیم خوبی است و الاتحاد نیز طبق معمول قوی و رقابتی است. این نشان دهنده قدرت و پیشرفت لیگ عربستان به دلیل کیفیت بالای مدیریت باشگاه‌ها، انتخاب بازیکنان و سازماندهی خوب است.

* 9 بازیکن الهلال، آرژانتین را شکست دادند
رامون دیاز، مربی الهلال، یکی از دوستان من است و ما با هم قهرمان جام جهانی 1979 و زیر 20 سال ژاپن شدیم. او به همراه الهلال و الاتحاد به یکی از مدعیان قهرمانی تبدیل شد. اکنون مهم‌ترین چیز این است که الهلال نبازد. هواداران باید بدانند که 9 بازیکن در تیم ملی حضور دارند و دیاز، بخشی از مسئولیت را بر عهده دارد، بخش دیگری از مسئولیت، بر عهده بازیکنان تیم است. 9 نفر از بازیکنان الهلال، آرژانتین را شکست دادند، آیا آنها نمی‌توانند در لیگ پیروز شوند؟

* الهلال فقط بازیکن بزرگ جذب می‌کند
در خصوص بازیکنان آرژانتینی شاغل در عربستان، من در مورد سطح بانگا در تیم الشباب چیزی نمی‌دانم اما او بازیکن خوبی است. در مورد ویتو هم می‌دانم که او بازیکن خوبی بود اما تا به حال بازی او را در عربستان تماشا نکرده‌ام ولی الهلال فقط بازیکن بزرگ جذب می‌کند.

* عاشق بازیکنان عربستانی و ذهنیت آنها هستم
تمام خاطرات من در عربستان سعودی خوب است. من با این کشور، بدون باخت به جام جهانی صعود کردم و با الهلال، بدون باخت و برای اولین بار در تاریخ باشگاه، به قهرمانی لیگ رسیدم. زمانی که هدایت الاتحاد را بر عهده داشتم، یک تیم خوب ساختم و تنها در یک بازی شکست خوردم و قهرمان لیگ شدم و بدون باخت به فینال آسیا رسیدم اما فینال را باختیم. من عاشق بازیکنان عربستانی و ذهنیت، شخصیت و کیفیت بازی آنها هستم.

دیدگاه‌ها