کد خبر : 1865470 | 29 دی 1401 ساعت 12:13 | 46K بازدید | 20 دیدگاه

ملی‌پوش ساق فوتبال اصفهان:

نه به سپاهان تعصب دارم نه به ذوب آهن

حمید عزیز زاده می گوید خودش را مدیون تیم ها شهرش نمی داند و‌ فقط هوادار آن‌ها است.

نه به سپاهان تعصب دارم نه به ذوب آهن

به گزارش “ورزش سه”، حمید عزیز زاده بازیکن سابق استقلال و سپاهان در خصوص بازی فردا این دو تیم به خبرنگار ما گفت: دیدار استقلال و سپاهان یکی از بزرگترین بازی‌های فوتبال ایران است، اگر به تاریخچه بازی‌های این دو تیم در ادوار گذشته لیگ برتر، دسته یک، جام حذفی و حتی لیگ قهرمانان آسیا نگاهی بیندازیم به اهمیت و بزرگی این دیدار پی خواهیم برد. به نظرم با توجه به مدعی بودن هر دو تیم در فصل جاری، بازی خوبی را خواهیم دید البته این موضوع به تفکرات مربیان بستگی دارد، اگر تفکرات مربیان هر دو تیم، با توجه به شرایط جدول بنا بر بازی هجومی و برد باشد. بازی بسیار جذاب و تماشایی را شاهد خواهیم بود و امیدوارم همین اتفاق نیز رخ دهد.

وی که علاوه بر سابقه حضور در سپاهان برای ذوب آهن نیز، به میدان رفته است، نظر و احساس خود را در مورد این دو تیم اصفهانی اینگونه‌ بیان کرد: حرف‌های زیادی در خصوص دو تیم اصفهانی برای گفتن دارم که فرصت بیان کردن آن پیش نیامده‌ است چرا که به نظرم شرایط فوتبال ما به شکلی است که از اشخاصی که صلاحیت دارند نظر خواهی نمی‌شود. نمی خواهم بیش از این به این موضوع بپردازم تا به کسی بی احترامی نکرده باشم. شاید با شخص دیگری گفت و گو می کردید، او می‌گفت من به یک تیم خاص تعصب دارم. اما حمید عزیززاده همیشه طرفدار تیمی است که نسبت به زحماتش‌ احساس دین کند.

وی ادامه داد: من منکر تلاش های ذوب آهن و سپاهان نیستم اما این دو تیم شاید ده تا بیست درصد در رشد فوتبالم تاثیر داشتند و زحمت کشیدند، مابقی راه را با تلاش خودم طی کردم. هیچ وقت به خاطر ندارم که ذوب آهن و سپاهان پای من ایستاده باشند و من الان خودم را مدیون یکی از دو تیم بدانم. به عنوان یک اصفهانی تیم‌های شهرم را دوست دارم و احترام زیادی برای هواداران سپاهان و ذوب آهم قائل هستم اما به هیچ یک از دو تیم تعصب ندارم. ذوب‌آهن و سپاهان دو باشگاه بزرگ هستند و سابقه زیادی در ورزش ایران دارند، مدیرانی‌ که به این دو تیم می‌آیند، به اعتلای نام این دو تیم فکر کنند نه به منافع شخصی خود. افراد زیادی در این دو باشگاه بزرگ آمدند و رفتند اما این نام باشگاه است که باقی می‌ماند.

عزیز زاده درباره فعالیتش‌ در تیم‌ امید استقلال تهران گفت: بعد از  پایان حضورم در استقلال، به اصفهان بازگشتم اما به خاطر خانواده‌ام دوست داشتم در تهران زندگی کنم، با آرش برهانی هم از زمان تیم ملی امید و پس از آن استقلال، دوست بودم، او به من لطف داشت و به من پیشنهاد همکاری در تیم امید استقلال را داد، من هم پذیرفتم و از فصل قبل در تیم امید استقلال فعالیت می‌کنم تا ببینم در آینده ببینیم خدا برای ما چه می‌خواهد.

بازیکن سابق فوتبال ایران، در رابطه علت کار نکردن در دو تیم اصفهانی، گفت: فضای این دو باشگاه به شکلی است که برای بازیکنان اصفهانی ارزش قائل نمی‌شوند. حالا در این میان استثنایی هم مثل محرم نویدکیا وجود دارد اما در مجموع ارزش و احترامی به بازیکنان اصفهانی نمی‌گذارند. نمونه بارز آن مهدی مهدی پور است که به نظرم یکی از بهترین هافبک های ایران باشد، این بازیکنان سرحال و آماده است اما خارج از شهر خود بازی می‌کند. تفکر مدیران این دو باشگاه بدین شکل است. زمانی در ذوب آهن بودم مربی‌ تیم بزرگسالان و تمام رده‌های پایه، بازیکنان سابق این باشگاه بودند. الان چند تیم از رده‌های سنی ذوب آهن و سپاهان، تحت هدایت بازیکنان سابق‌شان است؟ مدیران اصفهانی تمایلی به هزینه کردند در تیم های پایه ندارند، برای پرداختن به این مبحث به زمان بسیاری احتیاج داریم. پیش از این هم چند باری خطاب به مدیران این دو باشگاه گفته‌ام که به چرایی عدم تکرار موفقیت‌های گذشته  سپاهان و ذوب‌آهن در لیگ برتر و لیگ قهرمان آسیا پی ببرید و چاره‌ایی بیاندیشید متاسفانه در ده، یازده سال اخیر شمار بازیکنانی که از آکادمی دو باشگاه رشد کردند و مطرح شدند به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. اما زمانی که من در ذوب آهن توپ می‌زدم، حدود پانزده بازیکن از تیم امید به بزرگسالان تزریق شد و نزدیک به دوازده بازیکن امید سپاهان به تیم اصلی آن ملحق شدند.‌ متاسفانه مدیران این دو باشگاه به این موضوع مهم توجه نمی‌کنند.

دیدگاه‌ها