کد خبر : 1865498 | 28 دی 1401 ساعت 22:39 | 15.7K بازدید | 4 دیدگاه

واکنش آرسنال به نژادپرستی در دربی شمال لندن

باشگاه آرسنال با انتشار بیانیه‌ای شدیداللحن به آنچه رفتارهای نژادپرستانه در جریان دیدار دو تیم در روز یکشنبه خواند، اعتراض کرد.

واکنش آرسنال به نژادپرستی در دربی شمال لندن

به گزارش "ورزش سه"، جنجال‌های دربی شمال لندن که روز یکشنبه این هفته به‌میزبانی تاتنهام در ورزشگاه خانگی این تیم برگزار شد، همچنان ادامه دارد. آرسنال موفق شد در این بازی 2-0 به پیروزی رسیده و با تحکیم صدرنشینی، اختلاف خود با نزدیک‌ترین تعقیب‌‌کننده را به 8 امتیاز افزایش دهد.

آرسنال امروز با انتشار بیانیه‌ای به‌شدت به اتفاقاتی که روی سکوهای ورزشگاه تاتنهام رخ داده، اعتراض کرد و مدعی شد شاهد رفتارهای زشت نژادپرستانه بوده است. آرسنال تایید کرد که بخشی از هواداران این باشگاه هم در رفتارهای نژادپرستانه مشارکت داشته‌اند. این باشگاه همچنین اشاره کرد که پلیس لندن تحقیقات درباره این رفتارها را آغاز کرده است.

1792955

در بیانیه باشگاه آرسنال چنین آمده است: «روز یکشنبه در جریان دیدار ما با تاتنهام حوادثی آزاردهنده در استادیوم تاتنهام هاتسپر رخ داده که شامل رفتارهای نژادپرستانه بود. تحقیقات پلیس در این باره آغاز شده است.

برخی از این رفتارها متاسفانه توسط هواداران آرسنال انجام شده است. ما شعارهای زشت و منزجرکننده‌ای که داده شده بود را به‌شدت محکوم می‌کنیم. این نوع رفتارها جایی در فوتبال و در جامعه هواداران آرسنال ندارد. باشگاه ما این رفتار را به هیچ وجه تحمل نکرده و به‌شدت با هر هواداری که مسئول باشد، برخورد خواهیم کرد.»

1792956

جنجال‌های دربی شمال لندن تنها به این شعارها خلاصه نمی‌شود. آرون رمزدیل، دروازه‌بان آرسنال، در پایان بازی وقتی خواست بطری آبش را از روی زمین بردارد، با حمله یکی از هواداران تاتنهام مواجه شده و با ضربه پای او مواجه شد. پلیس لندن اعلام کرد این هوادار خاطی را دستگیر کرده است.

دیدگاه‌ها