کد خبر : 1865587 | 29 دی 1401 ساعت 17:12 | 25.2K بازدید | 11 دیدگاه

بازی نه، داور به چشم آمد؛

مس 1 - نساجی 1 / پرچم و سوت فوق جنجالی!

اشتباه و صحنه‌های مشکوک داوری کاری کرد تا بازی شاگردان ربیعی و مطهری با تساوی پایان پیدا کند.

مس 1 - نساجی 1 / پرچم و سوت فوق جنجالی!

به گزارش "ورزش سه"، مس رفسنجان پس از نتایج درخشان اخیرش و کسب دو پیروزی پیاپی مقابل پیکان و ذوب‌آهن، امروز هم به دنبال برتری برابر نساجی مازندران بود و می‌توانست به سه امتیاز دست پیدا کند، اما در حالی که آنها با گل امید لطیفی پیش افتادند و یک گل مردود با اشتباه کمک داور به ثمر رساندند، در لحظات پایانی مسابقه با یک پنالتی بحث برانگیز که روی کریم اسلامی گرفته شد و حامد شیری آن را به گوشه دروازه فرستاد، گل تساوی را دریافت کردند تا دو تیم صاحب یک امتیاز از نخستین بازی دور برگشت شوند.

گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های مس رفسنجان و نساجی را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

هفته شانزدهم لیگ برتر؛ پنج‌شنبه: 1401/10/29 ؛ ساعت: 15
استادیوم: شهدای صنعت مس رفسنجان
داور: کمیل غلامی/ کمک‌ها: رحیم حاجیلو و رضا حیدری؛ داور چهارم: مهدی اجاقی/ ناظر داوری: اسماعیل صفیری.

مس رفسنجان
حامد لک، شاهین توکلی، رامتین سلیمان‌زاده، جفرسون باهیا، محمدحسین کریم‌زاده (78- حسن جعفری)، مهدی ترکمان (38- امید لطیفی)، فرشید باقری، سید مهدی حسینی، محسن آذرباد، فراز امامعلی (78- سید مجید نصیری) و لوسیانو پریرا (90- محمدمهدی محبی).
سرمربی: محمد ربیعی

نساجی مازندران
علیرضا حقیقی، امیرمهدی جان‌ملکی، حامد شیری، سعید غلامعلی‌بیگی، سید احمد موسوی، علی شجاعی (70- حسین زامهران)، مهرداد عبدی، ایوب کلانتری (90- محمد شریفی)، صابر حردانی (81- آداما نیان)، رضا جعفری (90- عرفان گل‌محمدی) و کریم اسلامی (90- علی داوران).
سرمربی: حمید مطهری

🟨اخطارها:

مس رفسنجان: محمدحسین کریم‌زاده (51) ، فرشید باقری (56) ، رامتین سلیمان‌زاده (83)
نساجی مازندران: ایوب کلانتری (51)

⚽شرح گل ها:

مس رفسنجان یک - نساجی صفر (دقیقه 49: امید لطیفی): پاس چیپ استثنایی فرشید باقری از میانه زمین به پشت مدافعان نساجی کاری کرد تا امید لطیفی در موقعیت تک به تک قرار بگیرد و با یک ضربه دقیق توپ را تبدیل به گل کند.
مس رفسنجان یک - نساجی یک (دقیقه 86: حامد شیری): پنالتی جنجالی اعلام شده به سود نساجی را حامد شیری به سمت راست زد و گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

⏱دقایق حساس:
دقیقه 16: ارسال خطرناک کریم‌زاده از جناح راست زمین قبل از رسیدن توپ به شیمبا، توسط جان‌ملکی دفع شد.
دقیقه 16: شوت روی پای سید مهدی حسینی از پشت محوطه جریمه از بالای دروازه نساجی راهی اوت شد.
دقیقه 29: ضربه پشت سر حسینی روی توپ ارسالی از سمت راست زمین از کنار دروازه نساجی رد شد.
دقیقه 43: اشتباه در خط دفاعی مس نزدیک بود کار دست این تیم بدهد که پاس به عقب حردانی و شوت رضا جعفری پس از برخورد به جفرسون به سمت دروازه نرفت و دفع شد.
دقیقه 45: اشتباه عجیب رضا حیدری، کمک داور دوم در اعلام آفساید کاری کرد تا حرکت تاکتیکی بازیکنان مس رفسنجان روی پاس چیپ تماشایی فرشید باقری و ضربه تمام کننده محمدحسین کریم‌زاده که منجر به گل شد، مردود شود و مس رفسنجان با این اتفاق یک گل عقب بیفتد.

ویدئو: 270265

دقیقه 49: شوت روی پای تماشایی محسن آذرباد از پشت محوطه جریمه را علیرضا حقیقی برگشت داد.
دقیقه 54: دروازه خالی مس رفسنجان نزدیک بود روی ارسال ناگهانی از سمت راست زمین باز شود که شاهین توکلی توپ را از روی خط برگشت داد.
دقیقه 65: کریم اسلامی با ضربه چیپ قصد داشت دروازه مس رفسنجان را باز کند که شاهین توکلی با ضربه سر توپ را دفع کرد.
دقیقه 67: پاس بلند پشت مدافعان مس رفسنجان خطرساز شد که حامد لک با خروج از دروازه و مهار سینه و شوت روی پا توپ را دور کرد.
دقیقه 75: حرکت تند و تیز حسین زامهران از سمت چپ و ارسال کوتاه این بازیکن با ضربه سر رضا جعفری به بیرون رفت.
دقیقه 78: شوت زمینی و فنی کریم اسلامی از پشت محوطه جریمه با اختلاف کم از کنار دروازه مس رفسنجان به بیرون رفت.
دقیقه 84: ارسال رضا جعفری از سمت راست زمین در شرایطی وارد محوطه جریمه شد که کریم اسلامی در حالی که با سید مجید نصیری تنه به تنه شده بود، روی زمین افتاد تا داور مسابقه در این صحنه مشکوک اعلام پنالتی کند.
دقیقه 87: صحنه مشکوک در محوطه جریمه نساجی و سرنگون شدن مهاجم مس پنالتی اعلام نشد.
دقیقه 5+90: توپ ارسالی محسن آذرباد از کرنر سمت راست زمین و ضربه سر فرشید باقری به مقابل تیرک دوم را شاهین توکلی با ضربه سر شیرجه‌ای زد که موسوی توپ را از روی خط برگشت داد.

🥇بهترین بازیکن:

فرشید باقری، هافبک میانی مس رفسنجان با تلاش و دوندگی زیاد در وسط زمین و پاس‌های دیدنی خود که دو تای آنها تبدیل به موقعیت و گل شد، درخشان ظاهر شد و علاوه بر آن، با ضربات سر هم در دفع توپ و موقعیت‌سازی درخشان کار کرد.

📌اتفاق ویژه:

اشتباه عجیب کمک داور دوم مسابقه در مردود کردن گل دقیقه 45 مس رفسنجان و پنالتی جنجالی برای نساجی کاری کرد تا سرنوشت این دیدار کاملا تغییر کند.

🔴*حواشی:
* مس رفسنجان که روز گذشته با خبر محرومیت میثم تیموری و مهرداد رضایی مواجه شد، امروز فقط پنج بازیکن ذخیره به همراه یک گلر روی نیمکت دارد.
* حامد لک، دروازه‌بان مس رفسنجان پس از چهار مسابقه غیبت در ترکیب این تیم به دلیل مصدومیت، امروز دوباره در جمع 11 نفر اصلی دیدار مقابل نساجی دیده می‌شود.
* کریم اسلامی و سید احمد موسوی، دو بازیکن نساجی مازندران پیش از شروع بازی به سمت ربیعی رفتند و خوش و بش گرمی با مربیان مس رفسنجان داشتند.
* تماشاگران مس رفسنجان فرصت حضور در ورزشگاه را برای دومین مسابقه پیاپی به دست آوردند و مشغول تشویق این تیم هستند.
* حمید مطهری پس از شکست 5 گله مقابل پرسپولیس، 3 تغییر در ترکیب تیمش به وجود آورده است.
* نام گادوین منشا، مهاجم مغضوب مس رفسنجان که بحث جدایی‌اش از این تیم وجود دارد، در فهرست دیدار امروز دیده نمی‌شود.
* در دقیقه 24 کریم اسلامی در آستانه تک به تک شدن با حامد لک بود که در مسیر حرکت با رامتین سلیمان‌زاده برخوردی داشت و روی زمین افتاد، اما داور دستور به ادامه بازی داد و معتقد بود خطایی روی مهاجم نساجی صورت نگرفته است.
* کادر فنی نساجی نسبت به عدم اعلام پنالتی به سود این تیم در صحنه روی زمین افتادن اسلامی معترض بودند.
* مهدی ترکمان، وینگ‌بک چپ مس رفسنجان در دقیقه 38 بخاطر آسیب دیدگی با برانکارد به بیرون از زمین منتقل شد که محمد ربیعی با توجه به محرومیت میثم تیموری در این مسابقه، تصمیم گرفت امید لطیفی که یک مهاجم است را به جای ترکمان به زمین بفرستد.
* دفع توپ مدافعان مس رفسنجان و فرار فراز امامعلی از میانه زمین او را با علیرضا حقیقی تک به تک می‌کرد که سوت بحث‌برانگیز داور مسابقه کاری کرد تا این بازیکن متوقف شود و همین صحنه صدای اعتراض کادر فنی مس را بالا ببرد.
* محمد ربیعی، سرمربی مس رفسنجان بخاطر اعتراض به داوری در دقیقه 54 کارت زرد گرفت.
* علیرضا حیدررضایی، مدیر تیم مس رفسنجان در دقیقه  59 بخاطر دریافت دو کارت زرد پیاپی به دلیل اعتراض به داوری، اخراج شد.
* در دقیقه 63 یکی از اعضای کادر فنی نساجی بخاطر اعتراض به داوری کارت زرد گرفت.
* بازیکنان و کادر فنی مس به شدت اعتقاد داشتند ضربه سر توکلی در پنجمین دقیقه وقت اضافه نیمه دوم از خط دروازه رد شده و داور برای چهارمین بار در این مسابقه اشتباه فاحش داشته است.

دیدگاه‌ها