کد خبر : 1865679 | 30 دی 1401 ساعت 01:46 | 150.9K بازدید | 39 دیدگاه

عراق قهرمان شد

شکست تیم برانکو در فینال عجیب و غریب

در یک بازی پرهیجان و پرحادثه، تیم ملی عراق با پیروزی سه بر دو مقابل عمان، به مقام قهرمانی جام خلیج فارس رسید.

شکست تیم برانکو در فینال عجیب و غریب

به گزارش ورزش سه، نزدیک به صد هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه بصره که در صفوف به هم پیوسته، تیم ملی فوتبال این کشور را تشویق می‌کردند، شاهد پیروزی این تیم مقابل عمان و کسب عنوان قهرمانی این مسابقات بودند که از ابتدا هم عراق با پشتوانه هوادارانش، مدعی اصلی آن بود.

آنها امشب با گل دقیقه ۲۴ از حریف پیش افتادند اما عمان بعد از هدر دادن یک پنالتی در دقیقه ۸۰، در وقت تلف شده نیمه دوم بازی (۹۰+۸)، پنالتی دیگری را وارد دروازه حریف کرد تا بازی به وقت اضافه برود.

در وقت اضافه، عراق ابتدا با یک پنالتی مشکوک توسط امجد عطوان از حریف پیش افتاد اما در شرایطی که همه در انتظار پایان بازی و بالا بردن کاپ قهرمانی بودند، این عمان بود که با یک بازگشت سریع و با ضربه سر المالکی، بازی را به تساوی کشاند.

اما در شرایطی که گزارشگر عمانی، سرمست از این بازگشت باورنکردنی، مشغول تشویق تیمش بود، عراق صاحب یک ضربه کاشته در بیرون محوطه جریمه شد و در نهایت توانست با ارسال عطوان و ضربه سر مناف یونس، مدافع پیش‌تاخته‌اش، گل سوم را وارد دروازه عمانی‌ها کند و فاتح جام خلیج فارس بشود؛ مسابقه‌ای با حداکثر هیجان اما فاقد کیفیت لازم از دو تیمی که مدعی صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ خواهند بود.

اگرچه این مسابقات با عدم حضور تیم‌های اصلی عربستان و قطر، آن کیفیت لازم را نداشت اما برای عراق خسته از ناکامی‌های مکرر، کسب این جام از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بود و به همین جهت، هزاران هوادار این تیم از صبح اطراف ورزشگاه را قرق کرده و با شکستن درها وارد استادیوم شدند.

اما در شرایطی که گفته می‌شد این مسابقه برگزار نخواهد شد، در نهایت با برقراری نظم در ورزشگاه، عراقی‌ها موفق شدند این بازی را مقابل هزاران هوادار خودی برگزار کرده و در آن جو سنگین، شاگردان برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق تیم ملی ایران را شکست بدهند.

جالب است بدانید که این مسابقات با حضور تیم‌های عربی حوزه خلیج فارس و در غیاب ایران برگزار می‌شود و قرار است دوره بعدی آن نیز در کویت به انجام برسد.

این رقابت‌ها در شرایطی به پایان رسید که از ساعت‌ها پیش از آغاز مسابقه فینال، جمعیت زیادی در اطراف استادیوم محل برگزاری مسابقه حضور پیدا کرده بودند و در نهایت هم ازدحام جمعیت باعث کشته و زخمی شدن تعدادی از آنها شد.

دیدگاه‌ها