کد خبر : 1865782 | 30 دی 1401 ساعت 16:54 | 26.3K بازدید | 13 دیدگاه

اشتباه و خنده بدهنگام مدافع سرکش؛

بازگشت چندباره سیاوش در استقلال به نقطه آغاز

خطای ثانیه‌های پایانی مدافع میانی استقلال در روز کاپیتانی بار دیگر تیغ تند انتقادات را به سوی این بازیکن برگرداند.

بازگشت چندباره سیاوش در استقلال به نقطه آغاز

به گزارش "ورزش سه"، پس از شکست مقابل تراکتور در هفته پایانی نیم فصل اول بود که دیالوگ سیاوش یزدانی با یکی از هواداران معترض استقلال که به کمپ ناصر حجازی رفته بود، بار دیگر نام این بازیکن جنجالی فوتبال ایران را بر سر زبان‌ها انداخت.
پیش از این سیاوش یزدانی دو سال سخت را در استقلال سپری کرده بود. او پس از درخشش در پیکان و سپاهان توانست نظر مدیران استقلال را به خود جلب و در نیم فصل اول لیگ نوزدهم که آبی‌پوشان پایتخت هفته به هفته بهتر شدند و یک فوتبال مدرنی را ارائه می‌کردند، یکی از بازیکنان مورد توجه این سرمربی ایتالیایی بود، اما با جدایی عجیب استراماچونی روزهای خوش یزدانی در اردوی آبی‌پوشان هم به نوعی تمام شد. 
با این حال طی همین مدت این مدافع گاهی توانسته به روزهای اوج بازگردد، ولی هنوز نتوانسته یک فصل را بدون نوسان به پایان برساند. سیاوش سال گذشته شروع فوق‌العاده‌ای داشت و عضوی کلیدی از تیم فرهاد مجیدی بود و به تیم ملی هم دعوت می‌شد، اما به یکباره بدشانسی گریبان او را گرفت و خدمت سربازی سبب شد تا هم استقلال را از دست بدهد و هم تیم ملی را.
واکنش‌های یزدانی پس از این اتفاقات نشان می‌داد او روزهای سختی را با افسردگی تجربه می‌کند و حتی بسیاری نگران سلامتی او شدند، اما هر چه بود مثل همیشه غبارِ زمان بر این روزهای هرچند سخت هم نشانده شد و یزدانی با شرکت در جشن قهرمانی استقلال آماده شروع فصلی جدید در فوتبال حرفه‌ایش می‌شد که البته چالش‌های جدیدی را نیز پیش روی این بازیکن قرار می‌داد.

1793492
1793494
لحظه‌ای که سیاوش یزدانی به اشتباه گول بازی هوشمندانه شهریار مغانلو هم تیمی سابقش در پیکان را خورد و در شرایطی که این بازیکن پشت به دروازه بود یک پنالتی را تقدیم سپاهان کرد.

تصور این بود که یزدانی پس از بازگشت به اردوی استقلال بتواند همان بازیکن سال گذشته شود، اما این سیلوا و غلامی بودند که جلوتر از یزدانی و مرادمند دو دفاع کلیدی سال گذشته استقلال اعتماد سرمربی پرتغالی را جلب کردند تا با مصدومیت غلامی باشد که یزدانی فرصت حضور در ترکیب اصلی را پیدا می‌کند.
بازگشت سیاوش یزدانی به ترکیب اصلی پس از توئیتی که علیه رفتار ساپینتو در جشن تولدش منتشر کرد، همزمان شد با روزهای پرفراز و نشیب استقلال. 
با پیروزی در جام حذفی بار دیگر حواشی از اطراف استقلال کنار رفته بود، اما یک دیدار سخت دیگر برای یزدانی و آبی‌پوشان در شهری پیش روی آنها قرار داشت که نتیجه آن می‌توانست اوضاع تیم را دوباره ملتهب کند و ساپینتو و شاگردانش را به دل بحران بفرستد.

1793493

سپاهان بازی را بهتر شروع کرد و اگر بدشانس نبود در نیمه اول می‌توانست از استقلال پیش بیفتد، اما این برتری سرانجام در نیمه دوم به دست آمد. گل نورافکن که با اشتباه رضایی به ثمر رسید اما 8 دقیقه بعد با کار تیمی دیدنی شاگردان ساپینتو جبران شد و در شرایطی که انتظار بر این بود که بازی با تساوی یک بر یک تمام شود، خطای سیاوش یزدانی روی شهریار مغانلو که پشت به دروازه بود، همه چیز را برای تیم آبی‌‎پوش میدان تیره و تار کرد.
پس از صحبت‌های تند سیاوش یزدانی علیه هواداری که به کمپ ناصر حجازی رفته بود، این بدترین اتفاق ممکن برای سیاوش یزدانی بود که با اشتباهات محاسباتی خود به جای توپ، پای راست شهریار را زد که ستون شده بود تا مدافع بخت برگشته استقلال را در روز کاپیتانی سیبل انتقادات کند.


داستان قرار بود برای یزدانی بدتر هم پیش برود. امیرحسین خیرخواه در حین ضربه پنالتی رامین رضائیان قاب‌هایی از کاپیتان استقلال شکار کرد که او را در حال خوش و بش با محمد کریمی هم تیمی‌ سابقش در سپاهان نشان می‌داد؛ عکس‌هایی که کام هواداران استقلالی را پس از باخت تلخ‌تر کرد تا به سیاوش یزدانی بابت اشتباهش و لبخندی که بر لب داشت حمله‌ای دوباره داشته باشند.
سیاوش یزدانی پس از مصاحبه جنجالی خود و اعتراف به کم‌کاری در تیم محمود فکری حالا بار دیگر در مظان اتهام هواداران قرار گرفته است. او با اینکه در دوران حرفه‌ای به سختی پنالتی داده است، در بدترین جای ممکن و مقابل تیم سابقش مرتکب خطایی شد که او را بار دیگر در وضعیت بحرانی قرار داده و کار این بازیکن را برای بازگشت به دل هواداران سخت‌تر کرده است. 

1793486
1793487
1793488
1793489
1793490
1793491
شوخی‌های سیاوش یزدانی و محمد کریمی کاپیتان‌های دو تیم که در لیگ هجدهم در سپاهان دو مهره کلیدی تیم امیر قلعه‌نویی بودند، حسابی هواداران استقلال را به نقطه جوش رسانده و این مدافع باید برای بازسازی روابط خود با هواداران در آینده در مورد دلیل آن توضیح بدهد.

سیاوش یزدانی پیش‌تر با تداوم رشد در مسیر حرفه‌ای و رسیدن به پیراهن تیم ملی توانایی‌هایش را نشان داده و حالا اگر نخواهیم بار دیگر کلمه بحرانی را درباره او تکرار کنیم، اما می‌توان اینطور مطرح کرد که این بازیکن بار دیگر در استقلال در نقطه آغاز قرار گرفته و باید تمام مهارت فنی و رفتاری‌اش را برای تسخیر دل هواداران عصبانی تیمش به کار بگیرد.

دیدگاه‌ها