کد خبر : 1865837 | 30 دی 1401 ساعت 20:45 | 46.3K بازدید | 14 دیدگاه

حتی نمی‌توانم بازیکنم را از تیم بیرون بیندازم؛

ناراحتی شدید نکونام: صدای ما را بشنوید!

سرمربی فولاد با اظهاراتی تند و بی‌سابقه در مورد مشکلات تیمش اظهار نظر کرد.

ناراحتی شدید نکونام: صدای ما را بشنوید!

به گزارش "ورزش سه"، جواد نکونام پس از تساوی مقابل صنعت‌نفت آبادان در نشست خبری پس از بازی با صنعت‌نفت آبادان شرکت کرد و درخصوص این بازی نظرات خود را با خبرنگاران آبادانی در میان گذاشت.

* صحبت‌های اولیه؟
خسته نباشید می‌گویم به دو تیم. می‌دانستیم بازی با نفت آبادان دیداری است که باید از تک‌موقعیت استفاده کنیم. توانستیم به این موقعیت برسیم اما در زدن ضربات نهایی بدشانسی داشتیم. بازی‌هایی که از صنعت‌نفت دیده بودیم، آنها از تک‌موقعیت استفاده کرده و بازی را می‌بردند. آنها از لحاظ پرسینگ و دوندگی کاملاً متفاوت با قبل هستند و با پرسینگ، تلاش می‌کنند که حریف اشتباه کند. اما ما هیچ موقعیتی ندادیم و اگر نیمه اول بازی را می‌بردیم، قطعاً شرایط فرق می‌کرد. اما توپ‌های ما گل نشد و در نیمه دوم هم روی ضربات ایستگاهی موقعیت گل داشتیم اما نتوانستیم بازی را ببریم.

* مشکل فولاد؟
مشکل ما کمبود بازیکن ماست که چند وقتی است درگیر این موضوع هستیم. هیچ اتفاقی هم هنوز در این باره نیفتاده و کاملاً از این موضوع ناراحتم چون ما تنها نماینده ایران در آسیا هستیم اما هیچ‌کس به ما کمکی نمی‌کند. اما اگر پرسپولیس و استقلال بودند و به وزارت ورزش و فدراسیون فشار می‌آوردند، اتفاق دیگری رخ می‌داد. ما مثل صنعت‌نفت و سایر تیم‌ها هستیم. بازیکنان خارجی هرجور بخواهند رفتار می‌کنند و هیچکس نیست که به آنها چیزی بگوید. تا چیزی هم بگویی، می‌گویند فیفا. فیفا که لولوخرخره نیست، الکی کسی فیفا، فیفا نکند. معضلی که ما داریم این است که بخش حقوقی ما قراردادی تنظیم کرده که نمی‌توانیم بازیکنمان را بیرون کنیم.

* غیبت روبرتو تورس؟
ما بازیکن از لالیگا آوردیم که بازی کند، اما قبل بازی به من گفتند اجازه ندارد بازی کند. ما یک هفته تمرین کردیم که بازی کند، او به احترام دوستی‌ای که داریم اینجا آمد؛ اما نمی‌توانیم از او استفاده کنیم. قوانینی داریم که خنده‌دار است. تیم من می‌رود با الفیصلی بازی کند که اجازه استفاده از شش بازیکن را دارد اما من یک خارجی در دروازه دارم و دو خارجی هم دارم که نمی‌دانم باید با آنها چه کنم. در کشورمان یک‌سری قوانین داریم که انگار خودزنی می‌کنیم، اصلاً نیازی نیست عربستان ما را ببرد، خودمان می‌بازیم. من از الآن به مسئولان باشگاه به‌صورت رسمی اعلام می‌کنم نیازی نیست کسی ما را اذیت کند، خودمان این کار را می‌کنیم. ما به فدراسیون نامه زدیم و خواهش کردیم که برای لیگ قهرمانان آسیا 24 بازیکن ببریم.

* خروج پاتوسی و کولیبالی از لیست؟
ما پول همه بازیکنان را می‌دهیم و هیچکسی نیست که بگوید از فولاد طلبکار است. خیلی جالب است، اما نمی‎‌توانیم کار باب میلمان را کنیم. کاری که غیرقانونی هم نیست. من خوشحالم که برای پرسپولیس و استقلال این اتفاق می‌افتد، آنها پرطرفدار هستند و باید این اتفاق برایشان بیفتد. اما برای چه فولاد خوزستان، تنها نماینده ایران، یک ماه مانده به بازی چنین وضعیتی دارد؟ بازیکن مصدوم شده، دست من که نبوده. من سه بازیکن را از لیست کنار گذاشتم. سعید واسعی از کِی بازی نکرده، انقدر بازیکن نداریم که امروز آمد و 35 دقیقه بازی کرد. فوق‌العاده هم بازی کرد. بچه‌های تیم من جان می‌دهند و به احترام آنها روی نیمکت نشستم. دوستان، همه می‌دانند سه روز است حال من خوب نیست. دیدید چطوری لباس پوشیدم، اما به احترام بازیکنان آمدم.

1783094

* وضعیت مالی؟
همه تیم‌ها اگر اعتراض می‌کنند 30 درصد گرفتند، ما هم سی درصد گرفتیم. چرا یک‌جاهایی هم یواشکی به یکی دو بازیکن بیشتر پول دادند که من با این کار مخالفم. یکی دو بازیکن چهل درصد گرفتند اما کل تیم 30 درصد گرفته. من کل مشکلات فوتبالم را بگذارم یک طرف، با مشکلات امسال تیم برابری می‌کند. اصلاً نمی‌دانید چه اتفاقاتی برای ما رخ داده؛ یکی دیگر خلاف کرده، ما جواب دادیم. یکی دیگر مشکل داشته، ما جواب دادیم. بازیکن مصدوم شده، من نمی‌توانم بازیکن بگیرم. اصلاً به من مربوط نیست این مسائل، من باید مربیگری کنم. خداراشکر تا الآن توانستیم برای خودمان آبرویی دست و پا کنیم اما امسال اتفاقاتی افتاده که نمی‌دانیم چه کار کنیم.

* علت مشکلات فولاد؟
همه هم دوست دارند نماینده ایران در آسیا حفظ شود اما ما تنهاییم. از رئیس فدراسیون و سازمان لیگ خواهش می‌کنم به این موضوع ورود کنند. چجوری است که تیمها انقدر ضربه می‌خورند؟ ما در کشور خودمان نمی‌توانیم کاری کنیم. من یک مثال می‌زنم، عبدالکریم حسن کاپیتان تیم ملی قطر یک حرفی زده، فدراسیون فوتبال قطر او را تعلیق کرد. اینجا ولی هیچی! خودمان خودمان را می‌زنیم. الآن اگر جواد نکونام از جایی طلب داشته باشد، مگر می‌تواند بگیرد؟ همانطور که من از سال 1391 طلب دارم. من تیمم می‌خواهد برود با عربستان بازی کند، لطفاً به من جواب بدهید که من چه کار کنم؟ لیستم و برنامه‌ام و همه چیزم را می‌گذارم روی میز، شما بگویید چه کار کنم؟ یک بازیکن آمده در کشورمان هرکاری خواسته کرده و نمی‌توانیم کاری کنیم. مشکل از قرارداد ماست، از قوانین ماست. من در دنیا فوتبال بازی کردم و همه چیز را دیدم و چشیدم، مگر می‌شود فوتبالیست هرکاری می‌خواهد کند؟ فوتبالیست باید کارش را کند و باشگاه هم کارش را کند. ما دو سال با پنجره بسته کار کردیم اما الآن همه چیز شسته و رُفته است. حالا همه می‌گویند جواد نکونام اینطور گفت اما کار من مشخص است. الآن اتفاقی رخ داده که از تیم من خارج است. من دنبال این هستم تیم درست کنم اما مشکل پیش آمده. من در خط جلو یک بازیکن نداشتم که بیاورم سعید واسعی را آوردم که درود بر شرفش، او 35 دقیقه برای ما بازی کرد.

* حضور در لیگ قهرمانان؟
این اولین بازی ما نیست که اینطور شد. مشکلی نیست، من می‌جنگم و دوست دارم چون در سختی به همه چیز رسیدم. اما تیممان خیلی شرایط بدی دارد و امیدوارم این هفته که هفته آخر نقل و انتقالات است، درست شود. من هر هفته بازی الفیصلی را می‌بینم اما باوجود اینکه آنها در لیگ یک هستند، ما را می‌برند. اگر توجه نکنیم و زود خودمان را جمع‌وجور نکنیم، ما را می‌برد. این مرحله را هم بگذرونیم، مرحله بعد می‌بازیم. ما که نمی‌خواهیم کیسه بوکس شویم. من نمی‌روم، اگر بدانم تیمم نمی‌تواند مبارزه کند، نمی‌روم. من فصل پیش در گروهی بودم که آخر شدم اما تا لحظه آخر مبارزه کردم.

1755010

* بازی با الفیصلی؟
من که نمی‌روم آنجا خودم را مسخره کنم. در فوتبال من را می‌شناسند و نمی‌توانم حیثیتم را که این همه برایش زحمت کشیدم و جمع کردم، یکهو به باد بدهم. نمی‌توانم همچین کاری کنم. من از مسئولین می‌خواهم به من کمک کنند، باشگاه دارد کارش را می‌‌کند. مخصوصاً در تغییر و تحولات شرایط بهتر شده است. متاسفانه ما امسال از قوانین ضرر کردیم و امسال برای من پیش آمده و سال بعد برای یک همکار دیگر. می‎‌‌‌‌خواهم این فوتبال درست شود تا همه چیز شسته و رفته باشد. کدام تیم در کدام لیگ وضعیتی مشابه ما دارد؟ اگر یک تیم را بگویید من در این فوتبال نمی‌مانم.

* مشکل خروج بازیکنان از لیست؟
نقل و انتقالات ما اینطور است که تا فلانی را از لیست درنیاوری، تا هزار تومان آخر قراردادش را ندهی... عه! پس طلب من چه می‌شود که از سال 91 دارم؟ می‌گویند فلانی را می‌خواهی کنار بگذاری باید نازش کنی! باشگاه باید پولش را بدهد و این وظیفه‌اش است اما دیگر سایر حرف‌ها چیست؟ می‌گویند باید 20 بازیکن بگیری و اگر شد 21 بازیکن، باید بروی بزننت. اگر شد 21.5 از پشت‌بام می‌اندازیمت پایین. در فوتبال دنیا اما اینطور نیست و فوتبال یک قانون دارد: اگر باشگاهی بدهی ندارد، می‌تواند 200 بازیکن بخرد، چلسی 50 بازیکن می‌خواهد بخرد. به همین خاطر است که اگر قبلاً 50 استعداد نخبه داشتیم، الآن شده 5تا. این‌ها درد فوتبال ماست و من به‌عنوان کوچکترین فرد فوتبال وظیفه داشتم در این باره حرف بزنم. امیدوارم برای نماینده ایران اتفاق خوبی بیفتد چون وقتی ما آنجا می‌رویم دیگر فولاد نیستیم و نماینده ایرانیم.

* وضعیت موسی کولیبالی؟
موسی جزء بهترین بازیکنان ماست و وضعیت خیلی خوبی هم داشت و به ما خیلی کمک کرد و من واقعاً از عملکرد او راضی‌ام اما ما باید فوروارد بگیریم. ما دو فورواردمان را ازدست دادیم و مجبوریم بازیکن از لیست خارج کنیم. به‌خاطر موسی ناراحتم؛ اما دنیای فوتبال حرفه‌ای و اتفاقاتش باعث شده تا این اتفاق رخ دهد.

* تبعیض در اجرای قانون؟
تبعیض در اجرا اینجاست که من طلب دارم؛ اما نمی‌توانم بگیرم ولی وقتی می‌خواهیم بازیکن را کنار بگذاریم، باید پولش را بدهیم. یکهو کسی زنگ می‌زند که آقای فلانی کار را انجام بده و انجام می‌شود. مهم نیست، انجام بدهید و کمک کنید اما برای همه باشد. شما دارید فولاد را از بین می‌برید. بخشی از مشکلات ما به‌خاطر فدراسیون و سازمان لیگ است. آقای سهیل مهدی در برنامه به ما کمک کردند و شرایط ما را درک کردند اما در بعضی مسائل دیگر هم نیازمندیم. ما با تیمی در لیگ ایران فرق داریم، اگر در لیگ ایران بودیم می‌گفتیم مشکلی نیست و قانون رعایت بشود؛ اما الآن فرق دارد. الاهلی امارات 32 بازیکن آورد با 8 بازیکن خارجی. اما ما یک نفر آوردیم نمی‌دانستید چه سختی‌ای کشیدیم که 20 نفر ما بشود 21 بازیکن. من جلوی الشارجه بازی کردم، بروید ببینید با آلکاسر و پیانیچ چطور می‌توانید آنها را ببرید. اگر فوتبال ایران توانست الهلال و النصر را ببرد... دیگر تمام شد، خداحافظ! چون خودمان خودمان را می‌زنیم و نمی‌گذاریم فوتبالمان رشد کند.

* خروج پاتوسی؟
ما مجبور شدیم این کار را کنیم. اگر من در نقل و انتقالات می‌توانستیم سه بازیکن ایرانی در خط حمله بگیرم، کولیبالی را خارج نمی‌کردم اما پاتوسی فرق دارد و قطعاً او را از لیست خارج می‌کردم. چون تیمم همیشه به تمام بازیکنان ارجحیت دارد. بازیکنان می‌دانند اگر بی‌انضباطی کنند و به تیم توهین شود، محال است که چشم‌پوشی کنم.

دیدگاه‌ها