کد خبر : 1865848 | 30 دی 1401 ساعت 23:40 | 10K بازدید | 1 دیدگاه

مقصودلو بالاتر از کارلسن

مرد شماره یک شطرنج ایران در دور ششم مسابقات تاتا استیل به تساوی رسید.

مقصودلو بالاتر از کارلسن

به گزارشورزش سه به نقل از ایسنا، در دور ششم، هشتاد و پنجمین دوره مسابقات شطرنج تاتا استیل، پرهام مقصودلو  مرد شماره یک شطرنج ایران، در جدول مسترز این مسابقات به مصاف راپورت رومانیایی رفت و به تساوی رسید. مقصودلو که دارای ریتینگ ۲۷۱۹ است، درحالی در این بازی به تساوی رسید که حریفش در این دور دارای ریتینگ ۲۷۴۰ بود.

همچنین مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج جهان که در دو بازی اخیر خود در این مسابقات شکست خورده بود در دور ششم مقابل شطرنج باز هلندی به تساوی رضایت داد. کارلسن پس از ۸ سال در سه بازی پیاپی کلاسیک شکست خورد تا با عملکردی ضعیف حدود ۱۵ واحد ریتینگ زنده خود را از دست بدهد. 

پیام مقصودلو که در این مسابقات به  ۴ تساوی، یک شکست و یک پیروزی دست یافته  ۳ امتیازی بوده و در رده نهم این مسابقات ایستاده است. مگنوس کارلسن هم با ۲ شکست، ۲ تساوی و تنها یک برد ۲.۵ امتیازی است و در رده ۱۱ این مسابقات ایستاده است. عبدوستاروف ستاره ازبکستانی این مسابقات با ۴.۵ امتیاز صدرنشین است.

سیدمحمد امین طباطبایی، دیگر ملی پوش شطرنج ایران که با ریتینگ ۲۶۸۶ در جدول چلنجرز این مسابقات حضور دارد، در ششمین بازی خود به مصاف شطرنج باز آمریکایی رفت و به تساوی رسید. این توقف درحالی برای ملی پوش ایران به دست آمد که حریف او دارای ریتینگ ۲۵۵۹ بود.

با این تساوی شطرنج باز ایران حدود ۲ واحد ریتینگ زنده از دست داد. باتوجه به ریتینگ حریف طباطبایی به نظر می‌رسید که او می‌توانست به پیروزی برسد اما ملی پوش ایران مقابل حریف آمریکایی متوقف شد تا او با ۳ امتیاز در رده هفتم مسابقات بایستد. ایلماز ترکیه‌ای که در این مسابقات شکستی ندارد با ۴.۵ امتیاز صدرنشین است.

علیرضا فیرزوجا در این مسابقات دست به مهره نشده و غایب بزرگ این رقابت‌ها به شمار می‌آید. هشتاد و پنجمین دوره مسابقات تاتا استیل یک بازی رفت و برگشتی ۱۴ نفره است که از ۱۴ تا ۲۹ ژانویه در هلند برگزار می شود. پرهام مقصودلو به جای "دودا" در این مسابقات دست به مهره شده است.

دیدگاه‌ها