کد خبر : 1865891 | 01 بهمن 1401 ساعت 11:07 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

داشتن سرپرست چیز عجیب و غریبی نیست!

واکنش وزیر ورزش به اداره فدراسیون ها با سرپرست

وزیر ورزش در خصوص اداره تعداد زیادی از فدراسیون ها با سرپرست می گوید دوران سرپرستی در فدراسیون‌ها دوران بدی نیست.

واکنش وزیر ورزش به اداره فدراسیون ها با سرپرست

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که یکی از انتقادات اصلی به وزارت ورزش فعلی اداره تعداد زیادی از فدراسیون ها با سرپرست و عدم تعیین تکلیف به موقع ریاست آنهاست، حمید سجادی پاسخ منتقدان را داده است. 

وزیر ورزش در خصوص وضعیت فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، عنوان کرد: حدود ۱۳ سال پیش معاون سازمان تربیت بدنی بودم. حدود ۲۵ فدراسیون از ۵۰ فدراسیون وقت با سرپرست اداره می‌شد. ما در ۱۰۳ روز کاری ۳۳ مجمع برگزار کردیم که بخشی از آن انتخابات بود و با برنامه‌ریزی از آن بحران عبور کردیم. داشتن سرپرست چیز عجیب و غریبی نیست. به ندرت فدراسیونی سراغ داریم که از وضعیت ناراحت باشند جز مواردی که مشکلات بین‌المللی دارند. امسال ۳ انتخابات برگزار کردیم. فوتبال، اسکواش و تیراندازی با کمان. کمیته ملی المپیک هم انتخاباتش برگزار شد و چندی پیش هم انتخابات کمیته ملی پارالمپیک انجام شد.

سجادی گفت: مجامع عمومی سالیانه هم در ۴۳ مورد برگزار شده است. این‌ها تکالیف قانونی ماست. مجامع فوق‌العاده هم داشتیم که ۶ مورد بوده اما یک سری از فدراسیون‌ها هنوز مجموع سالیانه‌شان انجام نشده که چیزی عجیبی نیست. فدراسیون آمادگی جسمانی به طور مثال انجام نشده چون تازه‌تاسیس است. برای چند فدراسیون هم مثل تری اتلون برنامه‌ریزی انجام شده است.


وزیر ورزش و جوانان در ادامه وضعیت فدراسیون ها گفت: دوران سرپرستی در فدراسیون‌ها دوران بدی نیست اما با توجه به اینکه بودن یک رئیس بهتر است این دوران چندان مقبولیت ندارد. وقتی یک انتخابات باطل می‌شود به طور مثال باید سرپرست بگذاریم. یکی از دلایل افزایش سرپرست‌ها همین است. بحث تهدیدها تمام شد و فدراسیون ژیمناستیک در حال ثبت نام نامزدها است. در فدراسیون دوچرخه‌سواری هم همین‌گونه است و آخر بهمن‌ماه انتخاباتش برگزار می‌شود. این روزها خیلی‌ها در بحث سرپرستی تخصص ندارند و دائما می‌خواهند اخبار بد بدهند. می‌‌خواهند بگویند یک اشکال است و نقطه ضعف. ما هم دنبال افزایش سرپرست نیستیم. می‌دانم کسی که می‌خواهد برای ریاست برنامه‌ریزی کند چه مشکلاتی در دوره سرپرستی دارد.

نویسنده: حسین جمشیدی

دیدگاه‌ها