کد خبر : 1865915 | 01 بهمن 1401 ساعت 16:15 | 18.2K بازدید | 2 دیدگاه

برتری تیم رحمتی به کسب سه امتیاز منجر نشد

هوادار 1 - آلومینیوم 1: تساوی با تصمیم جنجالی مهندس!

در یکی از دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر، آلومینیوم و هوادار به تساوی یک – یک دست یافتند.

هوادار 1 - آلومینیوم 1: تساوی با تصمیم جنجالی مهندس!

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم هوادار و آلومینیوم در دیداری از هفته شانزدهم لیگ برتر به تساوی یک – یک رضایت دادند. در مسابقه‌ای که تیم اراکی موقعیت‌های بهتر و پرشمارتری داشت و البته اتفاقات جنجالی نیز در آن رخ داد، دو تیم به تقسیم امتیازات رضایت دادند.

این بازی با حملات آلومینیوم آغاز شد. آزادی و فخرالدینی دو ضربه را روانه دروازه کردند که ضربات آنها راهی دروازه نشد. هوادار در نخستین موقعیت جدی خود به گل رسید. ارسال شجاعیان به محمدی رسید که این بازیکن با خطای هوشمند سرنگون شد. هر چند که در تصاویر تلویزیونی به نظر می‌رسید خطا پشت محوطه جریمه صورت گرفته اما داور خطای پنالتی اعلام کرد و پورقاز آن را به گل تبدیل کرد.

پس از این گل، حملات آلومینیوم برای رسیدن به گل تساوی افزایش یافت. ابتدا شوت سرکش محمدرضا آزادی به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت. در ادامه نیز شوت زاپاتا به گل تبدیل نشد تا بازی با یک گل برتری به سود هوادار به پایان برسد. پس از پایان نیمه اول نیز مهدی رحمتی که قصد داشت صحنه اعلام پنالتی هوادار را از طریق تلفن همراه به داور بازی نشان دهد، با کارت قرمز مستقیم اخراج شد.

1793725

در ویدیویی که پس از پایان نیمه نخست از رحمتی منتشر شد، او مدعی شده بود که داور را مهندس صدا زده و قصد داشته ویدیوی صحنه خطای پنالتی را به او نشان دهد که مهدوی کارت قرمز را از جیبش خارج کرده است. رحمتی با کنایه به داور بازی گفت که شاید او دکتر بوده و از لفظ مهندس خوشش نیامده است.

در آغاز نیمه دوم نیز آلومینیوم تیم برتر میدان بود. ابتدا شوت زاپاتا را سنگربان هوادار با پا برگشت داد. لحظاتی بعد، خالد آبادی با یک واکنش دیدنی، ضربه سر فخرالدینی را از روی خط دروازه برگشت داد. در دوئل دوباره میان خالد آبادی و زاپاتا، باز هم سنگربان هوادار عملکرد بهتری داشت و مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

بالاخره حملات اراکی‌ها در دقیقه 62 نتیجه داد. امین جهان کهن تازه وارد با پای چپ توپ را به روی دروازه ارسال کرد که ضربه او با عبور از تمام بازیکنان از جمله سنگربان هوادار به پایه تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و مقابل محمدرضا آزادی قرار گرفت و شوت محکم این بازیکن با برخورد دوباره به تیرک، وارد دروازه شد تا آلومینیوم به گل مساوی دست پیدا کند.

در ادامه نیز این آلومینیوم بود که چند فرصت نصفه و نیمه را به روی دروازه حریف خلق کرد که بی‌نتیجه بود و در نهایت بازی با تساوی یک – یک به پایان رسید. با این نتیجه، اراکی‌ها به رتبه هشتم رسیدند و هوادار در جایگاه دوازدهم باقی ماند.

1793716

گزارش لحظه‌به‌لحظه دیدار تیم‌های هوادار و آلومینیوم را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

بازی از هفته شانزدهم بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر 
شنبه: 01/11/1401 ؛ ساعت: 14:00 
ورزشگاه: دستگردی تهران/  بدون تماشاگر 
گروه داوری: سیدرضا مهدوی/ کمک ها: امیر رضا آشور ماهانی – محمدصالح عرب آبادی ؛ داور چهارم: احسان اکبری / ناظر: بهرام مهرپیما

ویدئو: 270485

ترکیب هوادار:
محمدرضا خالدآبادی، عزت پورقاز، صائب محبی، مهدی عبدی (75- محمد عباسی)، محمد چارمحالی (73- فریبرز گرامی)، سپهر روزی‌طلب (9- داریوش شجاعیان (73- حسین صادقی))، محمد میری، امیرحسین پورمحمد، مهدی مهدیخانی، بابک مرادی (73- محسن سفیدچقایی) و محمدجواد محمدی
سرمربی: ساکت الهامی

1793718

ترکیب آلومینیوم:
حسین پورحمیدی، وحید محمدزاده، امیرمحمد هوشمند،‌ امیر نوری (59- امین جهان‌کهن)، مصطفی احمدی، علیرضا نقی زاده (81- رضا جبیره)، هانسل زاپاتا (90+1: علی وطن‌دوست)، سید مهران موسوی، محمدرضا آزادی، میلاد فخرالدینی، محمداحسان حسینی (46- اسماعیل شریفات)
سرمربی: سیدمهدی رحمتی

1793717

🟨اخطارها:
هوادار: محمدجواد محمدی (16)، بابک مرادی (32)، داریوش شجاعیان (39)، مهدی عبدی (53)

⚽شرح گل:
هوادار یک – آلومینیوم صفر (دقیقه 24: عزت پورقاز): ارسال بلند داریوش شجاعیان به محمدجواد محمدی رسید و در شرایطی که امیرمحمد هوشمند در تلاش بود توپ را دور کند، باعث سرنگونی بازیکن هوادار شد و داور یک خطای پنالتی به سود میزبان اعلام کرد که عزت پورقاز آن را برخلاف جهت حرکت پورحمیدی وارد دروازه کرد.

1793723

هوادار یک – آلومینیوم یک (دقیقه 62: محمدرضا آزادی): ارسال امین جهان کهن از سمت چپ و نزدیک پرچم کرنر، به صورت مستقیم در حال ورود به دروازه بود که توپ به پایه تیرک عمودی برخورد کرد و مقابل محمدرضا آزادی قرار گرفت که شوت این بازیکن دقیقا دوباره به همان تیرک عمودی برخورد کرد و وارد دروازه شد تا اراکی‌ها به گل تساوی دست پیدا کنند.

🥇بهترین بازیکن میدان:
محمدرضا خالدآبادی سنگربان جوان هوادار روز خوبی برابر آلومینیوم داشت. او در این بازی چند سیو تماشایی داشت و مقابل ضربات هانسل زاپاتا و میلاد فخرالدینی ایستادگی کرد و بارها مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. شاید اگر درخشش این سنگربان نبود، آلومینیوم می‌توانست از فرصت‌های بی‌شمارش، به پیروزی دست یابد. ضمن اینکه نباید از بازی خوب محمدرضا آزادی و عملکرد خوب این بازیکن به راحتی گذشت.

📌اتفاق ویژه:
از زمان حضور هوادار در لیگ برتر، آلومینیوم در سه تقابل قبلی خود با این تیم موفق به گلزنی نشده بود که سرانجام قفل دروازه این تیم مقابل اراکی‌ها به دست آزادی شکسته شد.

⏱لحظات حساس:
دقیقه 9: بازیکنان آلومینیوم در محوطه جریمه صاحب توپ شدند که شوت آزادی را خالد آبادی مهار کرد.
دقیقه 12: آلومینیوم می‌توانست دروازه هوادار را باز کند که شوت فخرالدینی از گوشه محوطه جریمه، به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 20: ارسال احسان حسینی از سمت چپ به روی دروازه، با ضربه سر میلاد فخرالدینی همراه شد که ضربه این بازیکن به سایش به تور دروازه، راهی اوت شد.
دقیقه 27: محمدرضا آزادی پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک شوت سرکش، دروازه هوادار را تهدید کرد که ضربه این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 37: ارسال فخرالدینی را خالد آبادی مشت کرد و در ادامه نیز شوت هانسل زاپاتا را دوباره سنگربان هوادار مهار کرد.
دقیقه 48: هانسل زاپاتا وارد محوطه جریمه شد و ضربه‌اش را نیز روانه دروازه کرد که خالد آبادی با پا، توپ را دور کرد و مانع از گلزنی حریف شد.

1793724

دقیقه 51: ارسال دیدنی شریفات در دهانه دروازه به فخرالدینی رسید که ضربه سر این بازیکن را خالد آبادی با واکنشی فوق‌العاده مهار کرد.
دقیقه 53: شوت زمینی و راه دور محمدرضا آزادی را خالد آبادی مهار کرد.
دقیقه 54: روی یک پاس در عمق، هانسل زاپاتا با استفاده از قدرت بدنی، عبدی را کنار زد و در موقعیت تک به تک قرار گرفت که خروج به موقع خالد آبادی و شیرجه این بازیکن، مانع از گلزنی زاپاتا شد.
دقیقه 63: پاس رو به عقب نقی‌زاده به محمدرضا آزادی رسید که شوت این بازیکن با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 66: ارسال پای چپ میری به روی دروازه با ضربه سر بابک مرادی همراه شد که توپ او با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه 85: شوت هانسل زاپاتا از پشت محوطه جریمه، راهی به درون دروازه میزبان پیدا نکرد.

🔴حواشی:
* در همان دقایق ابتدایی بازی، سپهر روزی‌طلب با بازیکن آلومینیوم برخورد کرد و منجر به مصدومیت این بازیکن شد و الهامی مجبور به انجام یک تعویض در ترکیب تیمش شد.
* هوادار در شرایطی موفق شد در دقیقه 24 به گل برسد که به نظر می‌رسید خطای هوشمند به روی محمدی، خارج از محوطه جریمه رخ داده بود که این مسئله با اعتراض نیمکت اراکی‌ها روبرو شد.
* در دقایق پایانی نیمه اول، صائب محبی منجر به سرنگونی فخرالدینی شد که تیم داوری اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. نیمکت آلومینیوم به شدت نسبت به این صحنه معترض بود و پس از متوقف شدن بازی، داور اخطاری را به یکی از اعضای کادرفنی آلومینیوم نشان داد.

1793696

* پس از سوت پایان بازی در نیمه نخست، مهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم فیلم لحظه اعلام خطای پنالتی به سود هوادار را به سیدرضا مهدوی، داور مسابقه نشان داد که خطا بیرون از محوطه جریمه رخ داده است. پس از این حرکت، قاضی میدان بلافاصله رحمتی را با کارت قرمز مستقیم اخراج کرد و مدعی بود که سرمربی اراکی‌ها نباید فیلم بازی را به او نشان می‌داد.

1793710
1793711
1793712

* هوادار در این دیدار مجبور به انجام سه تعویض اجباری شد. ابتدا داریوش شجاعیان در دقیقه 9 به جای سپهر روزی‌طلب به بازی آمد که پس از برخورد با بازیکن آلومینیوم دچار آسیب‌دیدگی شد. سپس خود شجاعیان نیز آسیب دید و جایش را به حسین صادقی داد. 2 دقیقه پس از این تغییر، مهدی عبدی نیز لنگ لنگان زمین بازی را ترک کرد تا محمد عباسی جانشین او شود.
* میثم مجیدی کاپیتان آلومینیوم که هفته قبل و پس از پایان دیدار با گل گهر از دنیای فوتبال خداحافظی کرد، در استادیوم حضور داشت و این بازی را از نزدیک تماشا کرد.

1793721

دیدگاه‌ها