کد خبر : 1866039 | 01 بهمن 1401 ساعت 22:10 | 38.6K بازدید | 11 دیدگاه

روزهای تلخ اندلس: متخصص لیگ اروپا در خطر سقوط!

قرار گرفتن سویا که یکی از تیمهای بزرگ اسپانیا است در رتبه نوزدهم جدول لالیگا واقعیتی است که هواداران سویا نمی‌توانند آن را باور کنند.

روزهای تلخ اندلس: متخصص لیگ اروپا در خطر سقوط!

به گزارش "ورزش سه"، کمتر از سه سال پیش بود که سویا جام قهرمانی لیگ اروپا را بالای سر برد ولی این نماینده منطقه اندلس در اسپانیا در رتبه نوزدهم جدول لالیگا قرار گرفته و با شرایط بسیار دشوار مالی روبرو است.

وضعیت عجیب و غریب باشگاه سویا برای هواداران این تیم و برای دوست‌داران فوتبال اسپانیا غیر قابل باور است. در سالهای گذشته از سویا بعد از رئال مادرید و بارسلونا به عنوان سومین نماینده شایسته اسپانیا در رقابتهای اروپایی یاد می‌شد و عده زیادی از فوتبالدوستان این تیم را به عنوان متخصص لیگ اروپا می‌شناختند.

1793871

اما امسال قعر جدول لالیگا مهمانی عجیب دارد: سویا. تیمی که حتی تا فصل پیش هم شرایطی تا این حد بحرانی نداشت و با کسب رتبه چهارم لالیگا به کار خود پایان داد و سهمیه حضور در چمپیونزلیگ را به دست آورد ولی حالا در رتبه نوزدهم ایستاده است.

آنها امشب در خانه خود به مصاف کادیز می‌روند. تیمی که با یک امتیاز بالاتر از آنها در رتبه هیجدهم جدول قرار گرفته است. با اینکه از دیدار امشب دو تیم به عنوان نبردی مهم برای مشخص کردن شرایط انتهای جدول یاد می‌شود اما هواداران سویا باورشان نمی‌شود که نام تیم‌شان را در چنین جمله‌بندی‌هایی می‌بینند.

1793870

اما چطور شد که سویا از چنین موقعیتی سر در آورد؟ اولین دلیلی که می‌توان به آن اشاره کرد ضعف مدیران سویا در نقل و انتقالات بود. عملکرد بد لوپتگی که منجر به اخراج او شد دیگر دلیلی است که هواداران به آن اشاره می‌کنند. با اینکه سامپائولی به عنوان جانشین لوپتگی امیدهای زیادی ایجاد کرده بود ولی او فعلا نتوانسته نتایجی بهتر به دست بیاورد. مشکلات مالی ناشی از ضعف مدیریتی هم یکی از مهم‌ترین معضل‌های این باشگاه اندلسی در سالهای اخیر بوده است.

دیدگاه‌ها