کد خبر : 1866191 | 02 بهمن 1401 ساعت 16:50 | 14.5K بازدید | 11 دیدگاه

وزارت ورزش پاسخگوی اتفاقات مشهد باشد؛

فرکی: از حضور برانکو در تیم ملی استقبال می‌کنم

حسین فرکی معتقد است غیبت تماشاگران یکی از دلایل افت بازیکنان و کاهش تعداد گل‌ها در مسابقات لیگ برتر است.

فرکی: از حضور برانکو در تیم ملی استقبال می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، حسین فرکی، بازیکن و مربی سابق تیم ملی فوتبال ایران، در حاشیه بازی خیرخواهانه به نفع کودکان سرطانی در‌ جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ابتدا از شما تشکر می‌کنم که پوشش خبری این بازی را بر عهده دارید؛ تشکر بعدی من هم از آقای فریادشیران است که شرایطی را فراهم کردند که یک روز به‌یادماندنی را در خدمت این عزیزان باشیم. همه‌چیز خیلی خوب است و امیدوارم این حرکت‌ها در بخش‌های دیگر جامعه هم برای تشویق و انگیزه صورت بگیرد. جامعه ورزش همیشه در کنار هم هستند و ما از این فضا و این برنامه‌ها استقبال می‌کنیم و امیدوارم در آینده هم شاهد این برنامه‌ها باشیم.

فرکی درباره دلیل فقر فوروارد گلزن در تیم‌های لیگ برتری عنوان کرد: من در‌ مصاحبه قبلی‌ام اشاره کردم که فوتبال ما مریض است و این مریضی با دارو و دوا خوب نخواهد شد؛ باید ریشه‌یابی بکنیم و ببینیم مشکلاتی که در بخش‌های مختلف فوتبال وجود دارد، از کجا نشئت می‌گیرد. بخشی از بحث گلزنی در لیگ، به مسائل فنی و بازیکنان برمی‌گردد که باید مهارت و تمرینات لازم را برای این کار داشته باشند. اما بخش مهم‌تر این است که زمانی که فوتبال بدون تماشاچی باشد، باید بازی را ۰-۰ نگاه کنی و حتی زمانی که بازی را از صفحه تلویزیون دنبال می‌کنی، می‌توانی در شروع بازی تشخیص بدهی که نتیجه بازی چه است.

1439026

او ادامه داد: شنیده می‌شود که قرار است تماشاگران وارد استادیوم‌ها شوند، اما مشخص نیست چرا در همه جای دنیا تماشاگران به استادیوم می‌روند و کنار هم می‌نشینند و هیچ اتفاقی هم‌ نمی‌افتد، اما ما هنوز از این قافله عقب هستیم. این به همان فوتبال مریضی که ما داریم برمی‌گردد. امیدوارم که فضای ورزشگاه‌ها به گونه‌ای فراهم شود که تماشاگران بتوانند حضور داشته باشند. حضور تماشاچی‌ها انگیزه بیشتری برای بازیکنان ایجاد می‌کند تا تحرک بیشتری کنند و تشویق بشوند و بازی جذاب‌تری ارائه کنند و به نتیجه هم برسند؛ نتیجه هم‌ همان گل است و زمانی که نتیجه با گل باشد، به مراتب ارزش بالاتری نسبت به بازی بدون گل دارد.

1399399

فرکی سپس درباره اتفاقات مدرسه فوتبال مشهد گفت: این موضوع خیلی شفاف و واضح علنی شده، اما من فکر می‌کنم در پشت پرده فوتبال، تنها این مورد نبوده و سال‌های سال است که این اتفاقات رخ می‌دهد. یک‌ بار ممکن است این موضوع باز و رسانه‌ای شود.

وی در پاسخ به اینکه ایراد کار کجاست که منجر به چنین اتفاقاتی می‌شود، بیان کرد: به آدم‌هایی برمی‌گردد که در فوتبال هستند؛ چه مسئولان و مدیران و چه کسانی که بدون هیچ سابقه و کارنامه‌ای وارد مربی‌گری می‌شوند و تیم‌های جوان را در اختیار می‌گیرند. ما باشگاه داریم. اما تعریف نشده که وظیفه باشگاه چیست. تیم‌های پایه باید زیرمجموعه باشگاه و مدیریت باشگاه باشند که بتوانند کنترل داشته باشند. وقتی شما تیمی را با هدف کسب درآمد می‌خری، برخی مسائل درست است و برخی مسائل به همان ساختار مریض فوتبال برمی‌گردد. ما نمی‌توانیم فوتبال را به صورت سازماندهی‌شده اداره کنیم و تیم‌ها را در اختیار باشگاه‌ها قرار بدهیم و شروع به خرید تیم می‌کنیم؛ در واقع به این وسیله، کاسبی می‌کنیم. مثل بقالی که جنس می‌خرد و می‌ریزد تا سود کند، کار فوتبال ما هم به خصوص در بخش پایه و جوانان به این شکل شده است.

فرکی افزود: ما تیم‌ها را در اختیار اشخاصی قرار می‌دهیم که صلاحیت ندارند و آن اشخاص هم اهداف متفاوتی دارند؛ یکی اهداف مالی دارد، یکی جنسی و یکی شناخته‌شدن خودش و در این بین شاید تک و توک افرادی پیدا شوند که برای فوتبال و ورزش و جوانان زحمت می‌کشند. نمی‌خواهیم به همه به یک چشم و بدبینانه نگاه کنیم، اما این اتفاقات در مقابل صد اتفاق خوب، همه چیز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این اتفاق کوچکی نیست و به خود ورزش، وزارت، فدراسیون‌های مربوطه برمی‌گردد.

1487874

پیشکسوت و کارشناس فوتبال با تاکید بر اینکه مسئولیت این اتفاق بر عهده وزارت ورزش است، گفت: ورزش کشور تحت پوشش وزارت است و زمانی که تخلفی شکل می‌گیرد، بخش حراست وزارت باید ورود کند. ما سال‌ها زحمت کشیدیم که پدر و مادرها به فوتبال و ورزش و جوان‌ها نگاه خوب و اخلاق‌مدارانه داشته باشند. اما امروز می‌بینیم اتفاقی رخ می‌دهد که همه زحمات قبلی را زیر سؤال می‌برد. وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و رؤسای هیئت‌های استان‌ها باید به صورت کنترل شده اجازه فعالیت به اشخاص را بدهند. گاهی شخصی می‌آید و سابقه‌ای هم ندارد و فقط صرف اینکه سرمایه‌ای دارد می‌آید و متاسفانه ممکن است گاهی اهداف پلیدی پشت این موضوع خوابیده باشد.
او در واکنش به شایعه حضور برانکو در تیم ملی ایران گفت: من نباید این را بگویم؛ چون نیازی نیست که درباره آقای برانکو صحبت بشود. ایشان کارنامه‌ای در فوتبال ما دارد که همین کارنامه، جواب خیلی از طرفداران فوتبال را می‌دهد. ایشان سال‌ها اینجا بوده و زحمت کشیده و من فکر می‌کنم اگر گزینه خارجی مدنظر باشد، شاید بهترین و نزدیک‌ترین گزینه آقای برانکو باشد، چرا که هم ما و فوتبال ما از ایشان شناخت دارد و هم بالعکس.

1173176

فرکی در پایان گفت: در حال حاضر ما به جام ملت‌ها نزدیک می‌شویم و اگر قرار است کاری انجام شود، باید همین امروز اقدام کنیم تا این اتفاق رخ بدهد. اما صحبت‌های ما همیشه با اما و اگر همراه بوده و برخی از این اما و اگرها شدنی بوده و بعضی‌ها در حد همین شایعات است. اگر در مورد آقای برانکو شایعه نباشد، من شخصا خوشحال می‌شوم و استقبال می‌کنم. اما من فکر می‌کنم پشت این شرایط و انتخابات، تفکری خوابیده که می‌خواهد کاری را که خودش دوست دارد، انجام بدهد. امیدوارم اینطور نباشد.

دیدگاه‌ها