کد خبر : 1866253 | 02 بهمن 1401 ساعت 22:56 | 16.2K بازدید | 34 دیدگاه

بارسا 1-0 ختافه: تیم ژاوی به رئال راه نمی‌دهد

بارسلونا امشب در خانه خود در هفته هیجدهم لالیگا به مصاف ختافه رفت و موفق شد این تیم را 1-0 شکست دهد.

بارسا 1-0 ختافه: تیم ژاوی به رئال راه نمی‌دهد

به گزارش "ورزش سه"، بارسا امشب به عنوان صدرنشین لالیگا در یک بازی خانگی در نوکمپ میزبان ختافه بود. بارسا که رئال مادرید را با سه امتیاز کمتر به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش می‌دید مصمم بود با کسب حداکثر امتیاز از این مسابقه جایگاهش در صدر را تحکیم کند.

پیش از شروع این مسابقه بارسا مراسمی برای نمایش سوپرجام اسپانیا به هواداران تدارک دیده بود. جامی که بارسا چند روز پیش در عربستان با پیروزی مقابل رئال مادرید به دست آورده بود توسط کاپیتان بوسکتس به هواداران حاضر در نوکمپ نشان داده شد.

ختافه در دقایق اولیه بارسا را شوکه کرد. انس اونال، مهاجم اهل ترکیه ختافه، در دقیقه 4 با شوتی محکم تراشتگن را به واکنش مجبور کرد. توپ بازگشتی را مایورال وارد دروازه بارسا کرد اما کمک‌داور پرچم خود را بالا آورد و گل مردود شد. داور اعلام کرد پاس اولیه‌ای که به اونال داده شده بود او را در موقعیت آفساید قرار داده بود.

1794227

بارسا بعد از این شوک اولیه شروع به حملات پرتعداد به سمت دروازه ختافه کرد. چند دقیقه بعد سوریا دروازه‌بان این تیم واکنش خوبی مقابل شوت دمبله داشت و دروازه‌اش را نجات داد.

موقعیت بعدی‌ بارسا اما برای این تیم به گل تبدیل شد. در دقیقه 35 ژول کنده پاس خوبی به رافینیا داد و وینگر برزیلی را در جناح چپ راه انداخت. سانتر پای چپ رافینیا به درون محوطه جریمه را پدری وارد دروازه ختافه کرد تا بارسا پیش بیفتد.

1794221
1794222
1794223

چند دقیقه بعد ختافه صاحب موقعیتی استثنایی شد. پدری که گل بارسا را به ثمر رسانده بود با اشتباهی وحشتناک توپ را به مایورال لو داد تا این مهاجم ختافه که سابقه بازی در رئال مادرید را دارد با بهترین فرصت برای گلزنی مواجه شود. اما تراشتگن با واکنشی مناسب دروازه تیمش را نجات داد.

1794225

دو دقیقه بعد شاهد دو موقعیت پیاپی برای هر دو تیم بودیم. سانتری که از جناح چپ به محوطه شش قدم ختافه ارسال شده بود را بالده می‌توانست به گل تبدیل کند که توپ را از دست داد. بلافاصله ختافه ارسالی توسط آلنا به محوطه جریمه بارسا داشت که قدرت توپ بیشتر از آن بود که اونال بتواند به آن برسد. نیمه اول با برتری 1-0 بارسا به پایان رسید.

1794226

نیمه دوم بر خلاف انتظار کند پیش رفت و دو تیم در خلق موقعیت‌های جدی روی دروازه‌ها ناتوان بودند. تا دقیقه 74 عملا شاهد هیچ موقعیت جدی‌ای روی دروازه‌ها نبودیم.

در این دقیقه ختافه در یکی از معدود حملات خود در این نیمه جلوتر کشید و آلنا با یک پاس عرضی سوارز را صاحب توپ کرد. ارسال او را مایورال به سمت دروازه بارسا شلیک کرد اما توپ از کنار دروازه تراشتگن عبور کرد و بیرون رفت.

در نیمه دوم تنها بازیکنی که عملکرد قابل توجهی داشت گاوی بود. در غیاب لواندوفسکی او حالا به خطرناک‌ترین بازیکن بارسا تبدیل شده است. او در این نیمه صاحب یک فرصت شد ولی نتوانست پاس عمقی ژول کنده را تحت کنترل در بیاورد و این موقعیت برای او و بارسا از دست رفت.

1794224

در نهایت بازی با پیروزی 1-0 بارسا به پایان رسید تا شاگردان ژاوی با انجام 17 بازی 44 امتیازی شده و درحالیکه فعلا یک بازی بیشتر از رئال انجام داده‌اند با اختلاف 6 امتیازی نسبت به این تیم صدرنشین لالیگا باشند.

دیدگاه‌ها