کد خبر : 1866267 | 03 بهمن 1401 ساعت 00:14 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

باخت مقصودلو در شب تساوی طباطبایی

مرد شماره یک شطرنج ایران در مسابقات تاتا استیل مقابل شطرنج‌باز هندی شکست خورد.

باخت مقصودلو در شب تساوی طباطبایی

به گزارش ورزش سه به نقل از ایسنا، در جریان دور هشتم هشتادوپنجمین دوره مسابقات شطرنج تاتا استیل، پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران، در جدول مسترز این مسابقات به مصاف گوکش هندی رفت و شکست خورد. مقصودلو که دارای ریتینگ ۲۷۱۹ است، درحالی در این بازی باخت که حریفش در این دور دارای ریتینگ ۲۷۲۵ بود.

ملی‌پوش شطرنج ایران با این شکست حدود ۵ واحد ریتینگ زنده خود را از دست داد.

همچنین مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج جهان که دو باخت در کارنامه خود دارد، در این دور از مسابقات مقابل کاروآنا آمریکایی به پیروزی رسید.

پیام مقصودلو که در این مسابقات به  ۵ تساوی، دو شکست و یک پیروزی دست یافته،  ۳.۵ امتیازی است. مرد شماره یک شطرنج ایران با این نتایج و با دو پله سقوط در رده دهم این مسابقات ایستاد. عبدالستاروف ستاره ازبکستانی این مسابقات با ۶ امتیاز صدرنشین است. همچنین کارلسن نروژی با ۴.۵ امتیاز در رده چهارم این رقابت‌ها قرار دارد.

همچنین سید محمدامین طباطبایی، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران که با ریتینگ ۲۶۸۶ در جدول چلنجرز این مسابقات حضور دارد، در هشتمین بازی خود به مصاف شطرنج‌باز هلندی رفت و به تساوی رسید. این تساوی درحالی برای ملی‌پوش ایران به‌دست آمد که حریف او دارای ریتینگ ۲۶۱۶ بود.

با این تساوی شطرنج‌باز ایران ۴.۵ امتیازی شد و در رده ششم این مسابقات ایستاد. شطرنج‌باز آلمانی با کسب ۶  امتیاز در صدر این مسابقات قرار دارد.

علیرضا فیرزوجا در این مسابقات دست به مهره نشده و غایب بزرگ این رقابت‌ها به‌شمار می‌آید. هشتادوپنجمین دوره مسابقات تاتا استیل یک بازی رفت و برگشتی ۱۴ نفره است که از ۱۴ تا ۲۹ ژانویه در هلند برگزار می‌شود. پرهام مقصودلو به جای "دودا" در این مسابقات دست به مهره شده است.

 

دیدگاه‌ها