کد خبر : 1866376 | 03 بهمن 1401 ساعت 15:48 | 34.8K بازدید | 78 دیدگاه

شبی که زخم قدیمی دوباره سر باز کرد؛

سپاهان-پرسپولیس: یادآوری عجیب‌ترین بازی جام حذفی

آخرین مصاف پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی درحالی با پیروزی سرخپوشان پایتخت در وقت‌های اضافی تمام شد که اتفاقات تلخ و هشداردهنده‌ای در پایان آن رخ داد.

سپاهان-پرسپولیس: یادآوری عجیب‌ترین بازی جام حذفی

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس و سپاهان در آن مقطع دو مدعی اصلی لیگ هجدهم هم بودند و پس از دو دیدار جنجالی‌ای که در ورزشگاه آزادی و نقش جهان برگزار کردند، بار دیگر قرعه جام حذفی آنها را در مرحله نیمه نهایی این مسابقات مقابل هم قرار داد و از همان ابتدا هم با توجه به اتفاقات رخ‌داده در دیدارهای رفت و برگشت لیگ و البته پیش‌زمینه رویارویی‌های آنها مشخص بود قضاوت این مسابقه به هیچ وجه برای زاهدی‌فر آسان نخواهد بود.

1794464

دیدار رفت شاگردان امیر قلعه‌نویی و برانکو ایوانکوویچ در ورزشگاه نقش جهان برگزار شد؛ دیداری که نقطه عطف آن اعلام پنالتی از سوی فغانی به نفع پرسپولیس بود و صبح روز بعد از مسابقه، امیر قلعه‌نویی مصاحبه تندی علیه این داور انجام داد. اما حواشی دیدار برگشت به داوری نرسید و درگیری هواداران سپاهان که در قسمت جنوبی ورزشگاه آزادی مستقر شده بودند با جایگاه‌های پرسپولیسی پیرامونشان و در ادامه یگان‌ ویژه جنجال اصلی مسابقه‌ای بود که هواداران تیم میزبان شعارهای تندی علیه سرمربی سابق استقلال در آزادی سر می‌دادند.

1794461

در این شرایط بود که قرعه‌کشی جام حذفی برای سومین بار این دو تیم قدرتمند فوتبال ایران را طی یک فصل مقابل هم قرار داد و این بار هم ورزشگاه نقش‌جهان بود که برای دومین بازی متوالی و این بار در نیمه‌نهایی جام حذفی باید از سرخپوشان میزبانی می‌کرد.
بازی با تساوی بدون گل در پایان ۹۰ دقیقه به وقت‌های اضافی کشیده شد. ولی از اینجا بود که درگیری‌های این مسابقه تازه شروع شد. اولین اتفاق مهم اخراج محمد ایرانپوریان روی اعتراض ادامه‌دار به تصمیم داوران مسابقه بود و در ادامه سروش رفیعی و کی‌روش استنلی هم پس از درگیری فیزیکی در شروع نیمه دوم وقت‌های اضافی از زمین اخراج شدند تا دو تیم با نفرات کمتری به کارشان ادامه بدهند.

1794470
1794463

با ۹نفره شدن سپاهان، شاگردان برانکو با اعتمادبه‌نفس بیشتری جلو کشیدند و موقعیت‌های خوبی برای گلزنی ایجاد کردند و در نهایت توانستند در دقیقه ۱۲۰ با ضربه احمد نوراللهی که در میانه راه به سیاوش یزدانی برخورد کرد، گل پیروزی را برای رسیدن به فینال وارد دروازه پیام نیازمند کنند. البته که ۴ دقیقه قبل مهدی کیانی از روی نقطه پنالتی فرصت جلو انداختن سپاهان را داشت، ولی ضربه او به بالای دروازه رفت تا بهترین بخت سپاهان برای پیروزی در این مسابقه از بین برود.

1794471
1794465

اما اتفاقات ناراحت‌کننده و هشداردهنده این مسابقه پس از سوت پایان مسابقه ادامه پیدا کرد و درگیری هواداران سپاهان و پرسپولیس بیرون ورزشگاه نقش جهان خسارات جانی و مالی زیادی به جای گذاشت که تا مدت‌ها یکی از خبرهای داغ رسانه‌های کشور شد. 

1794468

چیزی حدود چهار سال پس از این مسابقه پرتنش که تاثیر زیادی بر رقابت‌های آینده دو تیم نیز گذاشت، حالا بار دیگر قرعه بی‌رحم جام حذفی دو تیم سپاهان و پرسپولیس را مقابل هم قرار داده و قرار است این دو تیم به زودی در ورزشگاه نقش جهان یکی از حساس‌ترین مسابقات مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها را برگزار کنند. دیداری که با توجه به شرایط خوبی که هر دو تیم این روزها دارند و مدعی کسب هر دو جام هستند، باید دید با چه نتیجه‌ای تمام خواهد شد.

1794466
1794469

دیدگاه‌ها