کد خبر : 1866438 | 04 بهمن 1401 ساعت 01:00 | 219.4K بازدید | 151 دیدگاه

باز هم پای خیانت در میان است؟

شایعه عجیبی که دست از سر استقلال برنمی‌دارد!

در نیم قرن اخیر بازیکنان بزرگی در تاریخ استقلال به کم‌کاری و خیانت متهم شده‌اند.

شایعه عجیبی که دست از سر استقلال برنمی‌دارد!

به گزارش "ورزش سه"، سیاوش یزدانی که خود را با هزار زحمت و بعد از سپری کردن حواشی فراوان به ترکیب استقلال رسانده بود، به نظر در بازی با سپاهان با تهمت کم کاری و خیانت مواجه و توسط ساپینتو از اردوی این تیم اخراج شده است. به هیچ عنوان نمی‌توان اخبار و شایعاتی از این دست را قویا تایید و تکذیب کرد، اما در 50 سال گذشته موارد فراوانی به این شکل وجود داشته و در بسیاری از موارد و در روزهای تلخ، بازیکن یا بازیکنانی به کم‌کاری برای زمین زدن یک سرمربی و فراهم کردن مقدمات اخراج او، متهم شده‌اند.

1793494

جواد الله وردی- تو عامل بدترین شکست تاریخ در دربی هستی

باخت با شش گل در دربی سال 52 مقابل پرسپولیس هنوز هم نقل کری خوانی بین هواداران رقیب دیرینه است. استقلال سه سال بعد از فتح آسیا و در روزی عجیب که موقعیت‌های پرسپولیس یکی پس از دیگری تبدیل به گل می‌شد، بدترین شکست تاریخ خود را پذیرا شد. بعدها عنوان شد مالک باشگاه استقلال پس از این دیدار جواد الله وردی، مدافع آبی‌پوشان را به تبانی با حریف متهم کرده و حتی شایعاتی در مورد درگیری فیزیکی آن‌ها نیز منتشر شد. البته منصور رشیدی که در آن دیدار چهار گل دریافت کرد نیز از متهمان کم‌کاری در آن شکست فراموش نشدنی بود و شایعه خیانت در استقلال برای اولین بار در تاریخ اینجا شنیده شد. جالب اینجاست فصل بعد الله وردی راهی پرسپولیس شده و هفت سال نیز برای این تیم بازی کرد.

پرویز برومند و جواد زرینچه- برکناری حجازی در عصر تلخ آزادی

تنها چند روز بعد از شکست در فینال جام باشگاه‌های آسیا مقابل جوبیلو ایواتا در تهران و از کف رفتن فرصت فتح ستاره سوم، در یک عصر اردیبهشتی در تهران بود که استقلال تحت هدایت ناصر حجازی، برتری 1-3 مقابل سایپا را با درخشش بهنام ابوالقاسم پور در تیم مقابل با شکست 3-4 عوض کرد و این پایان دوره سه ساله و تقریبا موفق ناصر حجازی روی نیمکت آبی‌پوشان بود. پرویز برومند که در فینال آسیا جای خود را به محمد یحیوی داده بود، آن روز در کنار جواد زرینچه بدترین بازی ممکن را مقابل سایپا ارائه داده و روی گل‌های حریف به وضوح مقصر بودند. ناصر حجازی این دو بازیکن را به کم‌کاری متهم کرده و اعتقاد داشت آن‌ها زمینه برکناری‌اش را مهیا کرده‌اند.

زرینچه و پاشازاده- تقدیم قهرمانی در انزلی به رقیب دیرینه

استقلال که تا بهار 81 فاصله‌ای تا فتح سه‌گانه نداشت، در باتلاق آزادی مقابل آنیانگ مغلوب شد و تساوی‌های متوالی تیم منصور پورحیدری باعث شد نبرد قهرمانی به هفته آخر اولین دوره لیگ برتر کشیده شود. استقلال که در انزلی به تنها یک تساوی برابر ملون نیاز داشت، با یک گل شکست خورد و در تهران تیم علی پروین با برتری خفیف مقابل فجر، در اوج ناامیدی در نهایت به قهرمانی دست یافت. در آن مقطع پورحیدری که صندلی خود را تقدیم امیر قلعه نویی کرده بود، چندین بار مدعی شد چند بازیکن به او خیانت و قهرمانی را تقدیم پرسپولیس کرده‌اند و او این راز را در دلش نگه‌ خواهد داشت. اما بعدها نزدیکان این سرمربی پرافتخار مدعی شدند او تصور می کرده جواد زرینچه و مهدی پاشازاده در این دیدار کم‌کاری کرده و باعث شدند پرسپولیس جام را بالای سر ببرد.

1794577

باند سرمربی رقیب- حجازی باز هم مشکوک بود

دومین دوره حضور ناصر حجازی روی نیمکت استقلال اما بسیار کوتاه‌تر از اولین مقطع بود. علی‌رغم شروع خوب برابر استقلال اهواز در آزادی، تیم حجازی در همان هفته‌های ابتدایی نشان داد مدعی قهرمانی نیست و این سرمربی باتجربه نیز بعد از شکست در آزادی مقابل پیکان جای خود را به فیروز کریمی داد. ناصر خان در آن مقطع جسته و گریخته از باندی رفیق با اولین آلترناتیو خود خبر داده و اذعان داشت برخی خواهان موفقیت او در استقلال نیستند. علیرضا منصوریان نیز سال‌ها بعد فاش کرد بازیکنانی که حجازی آن‌ها را در زمره رفقای خود می‌دانست، حاضر نشدند با او برای اصرار به ماندن این سرمربی، پیش مدیران باشگاه بیایند و در‌ واقع به این سرمربی خیانت کردند.

ادعای ژنرال- رفقای سرمربی تیم ملی مرا زمین زدند

استقلال در سال 93 فصل را بسیار خوب شروع کرده و در بسیاری از مقاطع سال مدعی اول کسب عنوان قهرمانی بود. اما نتایج این تیم از نیم فصل دوم به شکل عجیبی رو به افول رفت و در نهایت آن‌ها فصل را پایین تر از رقیب دیرینه و در رتبه پنجم به اتمام رساندند. امیر قلعه نویی در سال‌های اخیر بارها مدعی شده ملی پوشان استقلالی آن مقطع به علت رابطه خوب با کارلوس کی‌روش، در نیم فصل دوم با تمام توان برای این تیم به میدان نرفته و در واقع کم کاری کرده‌اند. ادعایی که البته هرگز با آوردن اسامی از سوی سرمربی پرافتخار آبی‌پوشان همراه نشد، اما با مرور بازی‌های استقلال در نیم فصل دوم آن سال می شد متوجه شد حداقل منظور امیر قلعه نویی کدام بازیکنان مشهور و نامدار حاضر در ترکیب ثابت بوده است.

1794578

این سیاوش پرحاشیه- محمود فکری هنوز عصبانی است

دوران حضور محمود فکری روی نیمکت استقلال کوتاه و پرحاشیه بود و یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ این تیم هنوز هم قویا معتقد است در دوره حضورش در استقلال در حق او جفا شده است، اما عجیب اینجاست سیاوش یزدانی که اخیر با اتهامی مشابه روبرو شده، در آن مقطع و در مصاحبه‌ی غیرمنتظره‌ای علنا اعتراف کرد حداقل در تمرینات با تمام توان حاضر نمی‌شده و هرگز خودش را شاگرد محمود فکری نمی‌داند. فکری نیز در طول دو سال اخیر بارها و بارها سیاوش یزدانی و البته یکی دو نفر دیگری را به کم‌کاری و خیانت متهم کرده و با تاسفی تمام نشدنی در مورد ناکامی‌اش روی نیمکت استقلال سخن گفته است.

1793493

هزار و یک ادعا: رازهایی که سر‌به‌مهر ماندند

از داستان درگیری عجیب در مورد کاپیتانی در اواخر دهه 60 و اتهام خراب کردن فضای تیم به مجید نامجو مطلق، تا بحث و جدل عجیب علی منصور و سید مهدی رحمتی روی خط برنامه زنده تلویزیونی و عدم تطابق حرف‌های سرمربی و کاپیتان، تا عصبانیت وینفرد شفر از رفتار عجیب چند بازیکن در دربی سرنوشت ساز فروردین 98 و موارد فراوانی از این دست. البته مرور این خاطرات تنها به علت داستان اخیر سیاوش یزدانی در استقلال و اخراج این مدافع باتجربه بوده، وگرنه در اردوی پرسپولیس، رقیب دیرینه نیز هزار و یک شایعه و خبر از این دست منتشر شده است.

دیدگاه‌ها