کد خبر : 1866450 | 04 بهمن 1401 ساعت 08:16 | 6.2K بازدید | 1 دیدگاه

تاریخ‌سازی؟! موضوعات مهمتری در هندبال وجود دارد

رهبری: شکل ماندن وویوویچ باید اصلاح شود

پیشکسوت هندبال ایران گفت: لزومی ندارد تاکید زیادی روی برخی اصطلاحات از جمله «تاریخ‌سازی» داشته باشیم، چون موضوعات مهمتری وجود دارد که بخواهیم به آنها بپردازیم.

رهبری: شکل ماندن وویوویچ باید اصلاح شود

به گزارش "ورزش سه" مهدی رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درمورد نتایج و عملکرد تیم ملی هندبال ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار داشت: تیم ملی ایران دومین حضور خود در رقابت‌های جهانی را تجربه کرد. حضور در این مسابقات را باید از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار داد؛ همین که یک تیم ملی بتواند در چنین میدان بزرگی حضور پیدا کرده و خودش را معرفی کند یک دستاورد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از نظر فنی هم این مسابقات فرصتی را به تیم‌ها می‌دهد که خودشان را مقابل تیم‌های بزرگ دنیا محک بزنند و نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسند. فکر می‌کنم یکی از نقاط ضعف اصلی ما که در این مسابقات هم به چشم آمد قد و قامت بازیکنان بود. ملی‌پوشان ایران در بخش هجومی و گلزنی شرایط خوبی داشتند و باید روز به روز بهتر شوند، اما در فاز تدافعی با توجه به قد و قامت‌شان با مشکلاتی روبرو بودند. حالا این برنامه فدراسیون است که نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کند.

پیشکسوت هندبال ایران خاطرنشان کرد: میانگین سنی تیم ایران حدود 25 سال بود و این یعنی تیم ملی ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه بود. از حالا هم باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تیم ملی در مسابقات جهانی حضور مستمر داشته باشد. سهمیه قاره‌ها بیشتر شد و ایران در این دوره توانست نسبتاً راحت به مسابقات جهانی راه پیدا کند، اما این شرایط در ادوار پیش‌رو قطعاً سخت‌تر خواهد شد. 

رهبری با بیان اینکه نمی‌دانم نتایج تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی جهان تاریخ‌سازی بوده است یا خیر، تصریح کرد: ما سال 2015 هم توانستیم با اختلاف یک گل شیلی را شکست دهیم و حالا در سال 2023 هم یک بار دیگر این تیم را با اختلاف یک گل شکست دادیم. تفاوت ما با شیلی این است که ایران از سال 2015 در مسابقات جهانی حضور نداشت، اما شیلی در دوره‌های مختلف حضور داشت. 

وی افزود: ایران مقابل لهستان، اسلوونی و مونته‌نگرو عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت که بسیار ارزشمند بود. در دیدار مقابل فرانسه و اسپانیا شرایط کمی متفاوت بود و توانستیم سطح واقعی خود را بشناسیم. به هر حال گاهی بستر فراهم می‌شود و تیم می‌تواند نتایج خوبی کسب کند، اما فکر می‌کنم لزومی ندارد تاکید زیادی روی برخی اصطلاحات از جمله «تاریخ‌سازی» داشته باشیم، چون به عقیده من موضوعات مهمتری وجود دارد که بخواهیم به آنها بپردازیم.

پیشکسوت هندبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا وسلین وویوویچ باید بماند و به کار خود ادامه دهد یا خیر، تصریح کرد: قطعاً او باید بماند و به کار خود ادامه دهد، چراکه او مربی بزرگی است و درک کاملی از هندبال روز دنیا دارد. شاید تنها مشکلی که درمورد او وجود دارد به شکل بودن وسلین مربوط می‌شود که باید تغییر کند. اینکه وویوویچ بخواهد به صورت مقطعی در ایران حاضر باشد شاید چندان مفید نباشد، اما اگر دائم و طولانی مدت در ایران بماند تاثیرگذار خواهد بود.

دیدگاه‌ها