کد خبر : 1866606 | 04 بهمن 1401 ساعت 22:59 | 3.6K بازدید | 2 دیدگاه

مقصودلو باز هم یک شطرنج‌باز آمریکایی را متوقف کرد

ملی‌پوش شطرنج ایران مقابل شطرنج‌باز مطرح آمریکایی به تساوی ارزشمند دست یافت.

مقصودلو باز هم یک شطرنج‌باز آمریکایی را متوقف کرد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در دور نهم هشتادوپنجمین دوره مسابقات شطرنج تاتا استیل، پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران، در جدول مسترز این مسابقات به مصاف وسلی سو، شطرنج باز مطرح آمریکایی، رفت و به تساوی رسید. مقصودلو که دارای ریتینگ ۲۷۱۹ است، درحالی در این بازی حریف خود را متوقف کرد که سو دارای ریتینگ ۲۷۶۰ بود.

در دیگر دیدارهای برگزارشده در این دور از مسابقات، مگنوس کارلسن، مرد شماره یک شطرنج جهان، مقابل گوکش هندی متوقف شد. 

همچنین سید محمدامین طباطبایی، دیگر ملی‌پوش شطرنج ایران، که با ریتینگ ۲۶۸۶ در جدول چلنجرز این مسابقات حضور دارد، در نهمین بازی خود به مصاف شطرنج‌باز صربستانی رفت و به تساوی رسید. این تساوی درحالی برای ملی‌پوش ایران به دست آمد که حریف او دارای ریتینگ ۲۵۸۵ بود. با این تساوی شطرنج‌باز ایران پنج امتیازی شد.

با توجه به توقف عجیب طباطبایی، این شطرنج‌باز حدود یک واحد ریتینگ زنده خود را از دست داد.

پیش از این، در دور هفتم این مسابقات، مقصودلو به مصاف کاروآنا آمریکایی رفته بود و به تساوی رسید. در اواخر این رقابت، حریف مقصودلو پیش بود، اما شطرنج‌باز ایران پس از حدود هفت ساعت و ۱۰ دقیقه بازی موفق شد نتیجه باخت را با تساوی عوض کند.

 علیرضا فیرزوجا در این مسابقات دست به مهره نشده و غایب بزرگ این رقابت‌ها به شمار می‌آید. هشتادوپنجمین دوره مسابقات تاتا استیل یک بازی رفت و برگشتی ۱۴نفره است که از ۱۴ تا ۲۹ ژانویه در هلند برگزار می‌شود. پرهام مقصودلو به جای "دودا" در این مسابقات دست به مهره شده است.

دیدگاه‌ها