کد خبر : 1866700 | 05 بهمن 1401 ساعت 15:02 | 766 بازدید | 2 دیدگاه

برگزاری المپیاد ورزش دانش آموزی در ۵ رشته ورزشی

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی در مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی المپیاد دانش آموزی به مناسبت دهه فجر، گفت: ورزش دانش آموزی نیاز به حمایت بیشتر دارد تا بتوانیم جوابگوی ۱۶ میلیون دانش آموز سراسر کشور باشیم.

برگزاری المپیاد ورزش دانش آموزی در ۵ رشته ورزشی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی المپیاد دانش آموزی که امروز در مجتمع فرهنگی شهید باهنر برگزار شد، حسین بابویی گفت: این مسابقات با حضور ۵ هزار نفر (۳ هزار دانش آموز پسر و ۲ هزار دختر) در رشته‌های فوتبال، فوتسال، والیبال، بسکتبال و دوومیدانی از روز یکشنبه ۹ بهمن در ۳ استان هرمزگان، فارس و خوزستان آغاز می‌شود و تا دوم اسفند ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در پایان این مسابقات تیم های ملی دانش آموزی در این ۵ رشته برای شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی معرفی خواهند شد.

بابوبی در خصوص میزان بودجه برگزاری این المپیاد خاطرنشان کرد: کلیه اعتبارات برگزاری این مسابقات در ۵ رشته در نظر گرفته شده از سوی آموزش و پرورش تامین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان این که ورزش دانش آموزی نیاز به حمایت بیشتر دارد، تصریح کرد: برای برگزاری مسابقات و فعالیت های ورزشی دانش آموزان سراسر کشور نیاز به حمایت تمام دستگاه‌ها و ارگانهای مربوطه داریم، در حال حاضر در این حوزه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و از نظر ساختاری مشکلات زیادی داریم، به طوری که سالن استاندارد که بخواهیم مسابقات ملی و بین المللی برگزار کنیم، نداریم.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی همچنین یکی دیگر از مشکلات ورزش دانش آموزی را نداشتن خوابگاه عنوان کرد و افزود: با توجه به پوشش نزدیک به ۱۶ میلیون دانش آموز همواره برای برگزاری مسابقات به جز کمبود سالن استاندار، خوابگاه به اندازه کافی نداریم و هر دوره که میزبان برگزاری مسابقات هستیم، مجبوریم از خوابگاه های سایر ارگانها استفاده کنیم.

وی افزود: در حوزه استعدادیابی نیز الگوی واحدی نداریم و کار به صورت جزیره ای انجام می شود، نیاز است که در این خصوص سیاست گذاری کلان صورت بگیرد و هر دستگاه وظایف خود را در امر استعدادیابی به درستی انجام دهد تا در آینده با مشکلات عدیده ای روبرو نشویم.

وی در پایان ضمن تشکر از دولت و مجلس برای حمایت از ورزش دانش آموزی، اظهار کرد: برای خدمات رسانی به ۱۶ میلیون دانش آموز باید بودجه تربیت بدنی افزایش پیدا کند تا جوابگوی این تعداد دانش‌آموز باشیم.

در این مراسم مدیران کل آموزش و پرورش، معاونین تربیت بدنی و سلامت استان‌های میزبان و مسوولین آموزش و پرورش نیز حضور داشتند.

دیدگاه‌ها