کد خبر : 1866870 | 06 بهمن 1401 ساعت 16:05 | 203.6K بازدید | 61 دیدگاه

بررسی دو صحنه مشکوک و جنجالی

اخراج به سود استقلال از بیخ تکذیب شد! (کارشناسی)

نیمه اول دیدار استقلال و ملوان با دو صحنه بحث برانگیز داوری همراه بود.

اخراج به سود استقلال از بیخ تکذیب شد! (کارشناسی)

به گزارش ورزش سه، استقلال پس از شکست برابر سپاهان، امروز در چارچوب دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر میزبان ملوان بندرانزلی است؛ دیداری که قضاوت آن را سید مهدی سیدعلی بر عهده دارد و محمد عطایی و علی اکبر نوری نیز دو کمک او در این مسابقه هستند.

تنها چهارده دقیقه از سوت آغاز این مسابقه گذشته بود که ملوان موقعیتی عالی برای گلزنی داشت اما روزبه چشمی توپ را از دهانه دروازه برگرداند تا مازیار زارع که معتقد بود توپ از خط عبور کرده، به تصمیم داور اعتراض کند.

چند ثانیه‌ پس از این صحنه، ارسلان مطهری که در موقعیت تک به تک قرار داشت، سرنگون شد تا سیدعلی در سوت خود بدمد و مدافع ملوان را با کارت زرد جریمه کند.

* موقعیت گلزنی برای مهاجم ملوان (مشکوک به گل- دقیقه 14)
✅ رضا کرمانشاهی: در این صحنه دوربین روی دروازه نداریم اما مشخص است که توپ از خط عبور نکرده است. 
✅ ابراهیم میرزابیگی: زمانی که توپ روی هوا است، تنها در صورتی می‌توان تشخیص داد که دوربین روی خط باشد و در غیر این صورت کمک داور باید تشخیص بدهد. در این صحنه هم کمک داور روی خط بوده و گل تشخيص نداده است؛ بنابراین حتما توپ به طور کامل از خط عبور نکرده است.
✅ حسین زرگر: همه توپ به صورت کامل از خط دروازه رد نشده و بنابراین گل نیست.
✅ تورج حق‌وردی: توپ به طور کامل از خط عبور نکرده است.
✅ حیدر سلیمانی: باید تمام توپ از تمام خط عبور کند اما این اتفاق رخ نداد و مدافع استقلال توپ را از روی خط برگرداند. اعتراض ملوانی‌ها بی مورد بود و کار کمک داور عالی بود‌.

1795286


* برخورد علیرضا خوش کفا و ارسلان مطهری (مشکوک به خطا و اخراج- دقیقه 14)
❌ رضا کرمانشاهی: در این صحنه هیچ خطایی رخ نداد که کارت قرمز داده شود یا زرد. برخورد پایین تنه وجود نداشت و برخورد دست هم شدت لازم برای گرفتن خطا را نداشت. همچنین داور از صحنه بسیار دور بود.
❌ ابراهیم میرزابیگی: مدافع ملوان دستش را پشت بازیکن استقلال گذاشت اما فشاری وارد نکرد و در ادامه هم خود بازیکن‌ سرنگون شد و هیچ خطایی رخ نداد.
❌ حسین زرگر: در این صحنه برخوردی بین بازیکنان وجود ندارد و دستی هم که مدافع می‌گذارد، باعث سرنگونی نمی‌شود و خطا نیست و طبیعتا جریمه شخصی هم لازم نیست. اما اگر در این موقعیت خطا رخ دهد، باتوجه به اینکه موقعیت مسلم گلزنی است، بازیکن باید اخراج شود.
❌ تورج حق‌وردی: در این صحنه هیچ خطایی رخ نداد‌.
✅حیدر سلیمانی: مدافع ملوان به صورت سهوی با پشت پا مهاجم استقلال را سرنگون کرد اما با وجود اینکه مهاجم در موقعیت تک به تک بود، در موقعیت آشکار گل قرار نداشت؛ جهت مهاجم استقلال به سمت دروازه نبود و حتی توپ هم کامل در اختیار او نبود‌. بنابراین کارت زرد کافی بود.

1795287
1795288


* بروزرسانی می‌شود

دیدگاه‌ها