کد خبر : 1867181 | 08 بهمن 1401 ساعت 11:05 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

آن‌ها را به خدا واگذار می‌کنم/ به دنبال سهم‌خواهی نیستم

خانلرخانی: به دروغ گفتند به ساعی توهین کردم

سرمربی تیم تکواندو شهرداری ورامین گفت: روز قبل از برگزاری هفته پایانی مسابقات لیگ در جلسه به بچه‌ها گفتم که اگر بخواهند می‌توانند با تلاش، غیرممکن را ممکن کنند.

خانلرخانی: به دروغ گفتند به ساعی توهین کردم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، رقابت‌های لیگ برتر تکواندو (جام خلیج فارس) روز پنجشنبه - 6 بهمن ماه در خانه تکواندو برگزار شد و تیم شهرداری ورامین برای هشتمین بار به عنوان قهرمانی مسابقات دست یافت. پیام خانلرخانی سرمربی تیم شهرداری ورامین که فصل گذشته پس از 7 قهرمانی از جمع شهرداری‌چی‌ها جدا شد و با تیم مس سونگون ورزقان به مقام قهرمانی رسید، امسال با بازگشت دوباره به شهرداری ورامین مجددا این تیم را در سکوی نخست قرار دارد و نهمین عنوان قهرمانی خود را نیز کسب کرد.

خانلرخانی پیش از این نیز توانایی‌های خود را در تکواندو ایران اثبات کرده بود و با تیم پاراتکواندو علاوه بر دستاوردهای مهم در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان، در پارالمیک 2022 توکیو نیز با دو ورزشکار موفق به کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره شد. دستاوردهای خانلرخانی تنها به این عناوین خلاصه نمی‌شود و او در همراهی با نعمت خلیفه در مسابقات قهرمانی آسیا نیز با تیم ملی کشورمان به مقام قهرمانی دست یافت و در جام‌جهانی نیز با شهرداری ورامین عنوان قهرمانی این مسابقات را به کارنامه مربیگری‌اش اضافه کرده بود.

عملکرد و افتخاراتی که البته تا امروز باعث استفاده درست از این مربی کاربلد در تکواندو ایران نشده است و نه تنها هیچ وقت قرعه حضور در تیم ملی به نام این مربی نیفتاده است، بلکه بعد از تغییرات و تحولات فدراسیون تکواندو از تیم ملی پاراتکواندو نیز برکنار شد. خانلرخانی در خصوص قهرمانی لحظه آخری شهرداری ورامین در لیگ تکواندو امسال و اتفاقات منجر به جدایی از تیم ملی پاراتکواندو برای اولین بار صحبت کرده است که در زیر می‌خوانید:

تسنیم: به نظر می‌رسد قهرمانی این فصل شهرداری ورامین در حالی که پیش از برگزاری هفته پایانی شانس اول کسب این عنوان نبود، لذت نهمین قهرمانی را برای شما بیشتر کرده است؟

واقعاً این قهرمانی شیرین است؛ چرا که هیچ کسی فکر نمی‌کرد ما قهرمان شویم و روی کاغذ نیز با توجه به دو بازی سنگین با تیم صدرنشین پالایش نفت آبادان و تیم ریشه‌دار مس کرمان با کادر فنی و بازیکنان خوب برای ما جایگاه سومی را در نظر گرفته بودند، اما ما غیر ممکن را ممکن کردیم. روز قبل از برگزاری مسابقات در جلسه به بچه‌ها گفتم که اگر بخواهند می‌توانند با تلاش غیرممکن را ممکن کنند. البته لطف خدا نیز شامل حال ما شد. سال گذشته نیز با تیم مس سونگون با اختلاف یک تفاضل قهرمان شدیم، اما امسال همه چیز از امتیاز و تفاضل مساوی بود و امتیازات کسب شده به ما کمک کرد. موضوعی که یک ماه پیش فکر آن را کرده بودم و به بچه‌ها در بازی‌های ضعیف‌تر می‌گفتم که امتیازات کسب شده را بیشتر کنیم تا در هفته پایانی به درد ما بخورد.

تسنیم: با قهرمانی امسال شما ثابت شد که شما در هر تیمی باشید برای قهرمانی می‌جنگید؟

شما لطف دارید و نمی‌دانم چه بگویم، اما هر جا باشم تمام تلاش خود را خواهم کرد. باز هم می‌گویم که در قهرمانی امسال کمترین نقش داشتیم و این قهرمانی حاصل زحمات باشگاه، کادر فنی و همه بچه‌ها بود، اما پیام خانلرخانی این وسط دیده می‌شود. در حالی که خیلی‌ها در این قهرمانی سهیم هستند و دیده نمی‌شوند و زحمات را آن‌ها می‌کشند تا دیده شوم. در تمام این سال‌ها لطف خدا همراهم بوده و هیچ وقت امید خود را از دست ندادم. بچه‌ها شاهد هستند که شب قبل از مسابقات گفتم که هنوز امیدوارم. شاید کمتر از یک درصد شانس قهرمانی داشتیم و حتی اگر بازی اول را می‌باختیم سکو نمی‌گرفتیم و به عنوان چهارمی می‌رسیدیم. بچه‌ها واقعاً همت کردند و از جان مایه گذاشتند. این بچه‌ها یک هفته دیگر عازم تورنمنت هستند، اما واقعاً دلی و جانی بازی کردند.

تسنیم: پس از کسب افتخارات فراوان در لیگ برتر تکواندو چه چیزی به شما برای تکرار این عناوین انگیزه می‌دهد؟

هر سال که تمام می‌شود اصلاً به آمار و قهرمانی‌های گذشته فکر نمی‌کنم. ابتدای هر سال یک فصل جدید را شروع می‌کنم و قهرمانی قبلی دیگر برایم مهم نیست. قهرمانی این فصل نیز بعد از پایین آمدن از سکوی قهرمانی خاک شد و رفت تا خود را برای سال بعد و یک لیگ جدید، رویداد جدید و مسابقات جدید آماده کنیم.

تسنیم: بعد از 9 قهرمانی در لیگ تکواندو، عملکرد درخشان با تیم پاراتکواندو، قهرمانی جام جهانی و قهرمانی آسیا چه زمانی قرار است خانلرخانی دیده و در تیم ملی از او استفاده شود؟

همیشه سعی می‌کنم به چیزی که خدا جلوی پایم قرار می‌دهد نگاه کنم و خیریت و صلاح را در آن ببینم. هیچ وقت دنبال تیم ملی نبودم و اگر تلاش و عناوینی نیز کسب کردم به دنبال سهم‌خواهی، طلبکاری و مدعی شدن نبودم. این موضوع صلاح فدراسیون، رئیس فدراسیون و کمیته فنی است و خودشان می‌دانند و دوست دارند با کسی که راحت هستند کار کنند و هیچ گلایه‌ای ندارم.

تسنیم: نه تنها از شما استفاده نمی‌شود بلکه از تیم پاراتکواندو نیز برکنار شدید؟

حدود یک سال از برکناری‌ام می‌گذرد و هیچ جایی صحبت نکردم. بابت آن اتفاق نه گلایه‌ای دارم و  نه برایم مهم است.

تسنیم: این سکوت و خصوصیات اخلاقی در طول‌ این سال‌ها به ضرر شما نبوده است؟

نمی‌دانم چه بگویم، اما خصوصیات اخلاقی‌ام اینگونه است که زیاد اهل اعتراض نیستم. سعی می‌کنم بیشتر فکر و هدف خود را روی کار بگذارم و در این زمینه موفق شوم. فکر می‌کنم بالاخره یک روز نوبتم خواهد شد و تمام تلاشم را می‌کنم اگر آن روز رسید با افتخار کمک کنم. باز هم می‌گویم هر فدراسیون و رئیسی حق دارد با مربی که تمایل دارد کار کند و کسی نیز نمی‌تواند از این عدم همکاری گلایه کند. برای تیم ملی و کادر فنی آرزوی موفقیت می‌کنم.

تسنیم: با وجود این صحبت‌ها یعنی بابت برکناری از تیم ملی پاراتکواندو ناراحت نشدید؟

قطعاً ناراحت شدم و کسی به چنین موضوعی فکر نمی‌کرد، اما حتماً صلاح در این بود. شاید قرار بود اتفاق بدی بیفتد. همیشه گفتم که موفقیت‌هایم خواست خدا بوده و حتماً برکناری‌ام نیز خواست خدا بوده است. بالاخره انسان‌ها وسیله هستند و خدا خواسته است که ما نباشیم.

تسنیم: به نظر می‌رسد شما قربانی یک سوتفاهم انتخاباتی شدید؟

نمی‌دانم، شاید. قطعاً سوتفاهم بود، اما تلاشی برای برطرف کردن این سوتفاهم نکردم؛ چون چیزی دیگر بر نمی‌گشت. تصمیم گرفته شده بود و فکر می‌کنم دیگر زمانی نبود که بخواهم خودم را ثابت کنم که چنین چیزی نبوده است و توهینی به کسی نکردم. متاسفانه از اطرافیانم به دروغ، برای خراب کردن من به رئیس فدراسیون گفتند که توهین کردم. همه ایران می‌دانند که اهل توهین، بداخلاقی و بی‌اخلاقی نیستم و این نفرات را هم به خدا می‌سپارم. 

دیدگاه‌ها