کد خبر : 1867249 | 08 بهمن 1401 ساعت 14:40 | 43.4K بازدید | 19 دیدگاه

گزارش

تغییر قوانین فیفا به ضرر دیبو مارتینز و کپا

فیفا قصد دارد قانونی جدید برای دروازه‌بان‌ها در هنگام ضربات پنالتی وضع کند و رفتار گلرهایی چون دیبو مارتینز و کپا را محدود خواهد کرد.

تغییر قوانین فیفا به ضرر دیبو مارتینز و کپا

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد امیلیانو مارتینز در جام جهانی 2022 قطر با تمجیدهای فراوانی همراه شد و حتی درخشش او باعث شد تا جایزه دستکش طلایی جام جهانی را از آن خود کند. با این حال، جشن‌های جنجالی که او پس از قهرمانی آرژانتین برگزار کرد، راه را برای انتقاد شدید از دروازه بان تیم ملی آرژانتین باز کرد که حتی منتقدین او را "دلقک مبتذل" خطاب کردند.

1795863

در هر صورت امی مارتینز که به او دیبو هم می‌گویند، با درخشش در ضربات پنالتی برابر هلند در یک چهارم نهایی و سپس در فینال برابر فرانسه، مستحق دریافت دستکش طلایی جام بود. او هنر خاصی در مهار پنالتی‌ها دارد و سعی می‌کند از لحاظ روحی روانی روی زننده ضربه پنالتی کار کند. او گاه به بازیکن نزدیک شده و به او جملاتی کنایه‌آمیز می‌گوید تا تمرکزش را به هم بزند. همین قضیه باعث شده تا فیفا به دنبال تغییر قوانین برای محدود کردن دروازه بان‌هایی نظیر دیبو مارتینز باشد.

1785837

طبق گزارش مارکا، کمیته تعیین کننده قوانین فیفا، قصد دارد با وضع یک قانون جدید، دروازه بان‌ها را از تلف کردن وقت یا هرگونه تعامل با زننده ضربه پنالتی منع کند. به این ترتیب دیبو از یکی از مهمترین حربه‌های خود در هنگام ضربات پنالتی محروم خواهد شد. شرایط برای کپا آریسابالاگا، گلر اسپانیایی چلسی و آندریاس نوپرت هلندی نیز مشابه خواهد بود. هر دو مثل دیبو در ضربات پنالتی رفتار می کنند.

دیدگاه‌ها