کد خبر : 1867258 | 08 بهمن 1401 ساعت 14:53 | 11.9K بازدید | 0 دیدگاه

سوپراستار جدید دنیای تنیس قهرمان اوپن استرالیا!

آرینا سابالنکا، تنیسور بلاروسی، با قهرمانی در اوپن استرالیا به نخستین عنوان خود در گرنداسلم‌ها دست یافت.

سوپراستار جدید دنیای تنیس قهرمان اوپن استرالیا!

به گزارش "ورزش سه" مسابقات تنیس آزاد استرالیا در بخش انفرادی زنان امروز با بازگشت تماشایی تنیسور بلاروسی به پایان رسید.

آرینا سابالنکا، تنیسور جوان و 24 ساله که به عنوان بخت پنجم قهرمانی پا به ملبورن گذاشته بود، پس از اینکه ست اول فینال را برابر الینا ریباکینا، تنیسور روسی‌الاصلی که با پاسپورت قزاقستانی مسابقه می‌دهد را با نتیجه شش بر چهار واگذار کرد، در ادامه با نمایشی استثنایی ست دوم را بعد از نجات سه بریک پوینت با نتیجه شش بر سه از آن خود کرد.

ست سوم این مسابقه با فرصت‌هایی برای بریک کردن گیم سرویس های ریباکینا، قهرمان مسابقات تنیس ویمبلدون در سال 2022، برای سابالنکا شروع شد اما دو تنیسور تا نتیجه سه - سه مساوی پیش رفتند تا اینکه سابالنکا با استفاده از ضربات قدرتمند و ریسکی خود سرانجام تنیسور قزاق را بریک کرد.

گیم آخر سرویس این تنیسور بلاروسی استادیوم راد لیور استرالیا را به مرز انفجار رسانده بود چرا که سابالنکا سه امتیاز قهرمانی را از دست داد و در آستانه بریک شدن هم قرار گرفت اما با یک سرویس 180 کیلومتری حریفش را در بریک کردن خود ناکام گذاشت.

در نهایت سابالنکا پس از یک رالی تماشایی در امتیاز نهایی، نخستین قهرمانی خود در بخش انفرادی گرنداسلم‌ها را در اولین فینال خود به دست آورد تا سزاوارانه به مقام قهرمانی برسد.

پیش از این نیز سابالنکا در بخش دونفره تنیس استرالیا همراه با الیزه مرتنس به قهرمانی رسیده بود و این عنوان نیز در شرایطی به دست آمد که آرینا دو هفته قبل با قهرمانی در آدلاید به ملبورن سفر کرده بود تا استرالیا به محبوب‌ترین کشور او بعد از بلاروس تبدیل شود.

دیدگاه‌ها