کد خبر : 1867263 | 08 بهمن 1401 ساعت 15:05 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

پیش‌درآمدی بر فینال تنیس استرالیا: مسیر جاودانگی

نواک جوکوویچ در تکرار فینال 2021 مسابقات تنیس رولن گاروس، فردا در فینال اوپن استرالیا به مصاف استفانوس سیتسیپاس خواهد رفت.

پیش‌درآمدی بر فینال تنیس استرالیا: مسیر جاودانگی

به گزارش "ورزش سه" نواک جوکوویچ، در نیمه‌نهایی نخستین گرنداسلم سال، با وجود لغزش اولیه، عملکرد بی‌نقص دیگری از خود نشان داد تا به‌راحتی به فینال اوپن استرالیا برسد و برای رسیدن به رکورد دهمین قهرمانی خود در این رقابت‌ها، برابر استفانوس سیتسیپاس بازی کند. جوکوویچ در نیمه‌نهایی، تامی پال، رقیب جوان آمریکایی خود را در سه ست متوالی شکست داد. سیتسیپاس یونانی هم برای اینکه دومین‌بار در عمر حرفه‌ای‌اش به فینال یک گرنداسلم برسد، کارن خاچانوف را در یک بازی نسبتا نزدیک و سخت، سه بر یک شکست داد.

جوکوویچ که در سه بازی قبلی خود عملکردی تقریبا کامل داشته و حتی یک ست هم به رقیبانش نداده بود، در ست اول بازی با پال، یک ناامیدی کامل بود و نه‌تنها اشتباه‌های اجتناب‌پذیر زیادی مرتکب می‌شد، که در استفاده از خوفناک‌ترین سلاحش، یعنی بک‌هند‌هایش هم ناکارآمد بود. او پنج بر یک در ست اول جلو افتاد، اما یکباره چنان کنترل بازی را از دست داد که رقیبش فاصله را جبران کرد و پنج گیم گرفت. جوکوویچ اما از این تنگنا تغذیه کرد و ذهن برنده‌اش را به‌ کار بست و هر طور که بود، در ست اول 7 بر 5 برنده شد. پال، به سختی برای به چالش کشیدن نوواک تنبیه شد و در 2 ست بعدی، روی هم فقط سه گیم از نواک 35ساله گرفت.

بر‌خلاف نواک، سیتسیپاس برابر خاچانوف کار نسبتا سختی داشت و مجبور شد کار را در ست چهارم تمام کند. این دومین‌ بار است که سیتسیپاس فرصت قهرمانی در یک گرند‌اسلم را به‌دست می‌آورد. او بعد از بازی، با حرکاتی که ناشی از سرخوشی زیادی بود، صعودش به فینال را جشن گرفت اما قطعا در روز یکشنبه، چندان فرصت زیادی برای سرخوشی نخواهد داشت. جوکوویچ، به طرزی باورنکردنی در تورنمنت امسال عالی بوده و خودش هم اعتراف کرده که بهترین تنیس عمرش را بازی می‌کند. او که استاد بازی در ملبورن است، در 27 بازی متوالی در این تورنمنت شکست نخورده و اگر یکشنبه در فینال به پیروزی برسد، به رکورد 22 قهرمانی در رقابت‌های گرنداسلم که رافائل نادال سال گذشته ثبت کرد، خواهد رسید. برنده بازی فینال، تنیسور شماره‌ یک جدید دنیا هم خواهد بود. تنها مایه دلگرمی سیتسیپاس در فینال، تکرار لغزش جوکوویچ در ست اول بازی با پال خواهد بود. جوکوویچ، امسال همچنین به‌خاطر مصدومیتی که چند هفته پیش گریبانش را گرفت، کمی در بازی‌های اولیه با چالش مواجه بود اما در بازی‌های اخیر، نشانی از مصدومیت در او دیده نمی‌شد، هرچند که رانش را باندپیچی کرده بود.

گفتنی است فینال بخش زنان با قهرمانی آرینا سابالنکا به پایان رسید.

منبع: همشهری

دیدگاه‌ها