کد خبر : 1867336 | 08 بهمن 1401 ساعت 20:44 | 19.9K بازدید | 86 دیدگاه

خیرونا 0-1 بارسا: سه امتیاز با چنگ و دندان و تراشتگن!

بارسلونا در هفته نوزدهم لالیگا موفق شد خیرونا را در یک بازی خارج از خانه 1-0 شکست دهد و صدرنشینی‌اش را مستحکم‌تر کند.

خیرونا 0-1 بارسا: سه امتیاز با چنگ و دندان و تراشتگن!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا امشب در هفته نوزدهم لالیگا به خانه خیرونا رفت تا در یک بازی خارج از خانه مقابل این تیم قرار بگیرد.

بارسا مصمم بود از این بازی هم سه امتیاز را به دست بیاورد تا صدرنشینی‌اش در لالیگا را مستحکم‌تر کند. ژاوی تیمش را با چهار تغییر نسبت به دیدار قبلی مقابل سوسیداد در کوپا دل‌ری به میدان فرستاد. فاتی، رافینیا، گارسیا و آلونسو که در آن بازی غایب بودند امشب به عنوان بازیکن ثابت از ابتدا به میدان رفتند و بالده، کریستنسن و پدری نیمکت‌نشین شدند.  فران تورس و لواندوفسکی هم به دلیل محرومیت نمی‌توانستند به میدان بروند.

بعد از پانزده دقیقه روی اشتباه دروازه‌بان خیرونا بارسا صاحب یک موقعیت جدی شد. گازانیگا، گلر خیرونا، در حالی تعلل کرد که متوجه نبود فاتی پشت سر او حضور دارد. فاتی توپ را از او ربود ولی گازانیگا موفق شد اشتباهش را جبران کند و نگذاشت دمبله از زاویه بسته دروازه خیرونا را باز کند.

در دقیقه 22 این مسابقه بود که اولین نشانه‌ها از آسیب‌دیدگی دمبله نمایان شد. این وینگر فرانسوی به سمت خط کناری زمین رفت و به نیمکت اطلاع داد که احساس درد می‌کند. او با لمس کردن عضلات چهارسر پای خود به نیمکت اشاره می‌کرد تا نشان دهد از این ناحیه احساس درد می‌کند. دو دقیقه بعد، ستاره فرانسوی بارسا به این نتیجه رسید که دیگر قادر به ادامه حضور در میدان نیست. او به نیمکت اشاره کرد که باید تعویض شود. اینجا بود که ژاوی به پدری دستور داد به سرعت به کنار خط برود و آماده تعویض باشد. به این ترتیب تعویض اجباری بارسلونا انجام شد و پدری به جای دمبله وارد زمین شد. پدری صدمین بازی خود با پیراهن بارسلونا را انجام می‌داد.

1796049

در دقایق باقی‌مانده نیمه اول شاهد اتفاق جدی‌ای روی دروازه‌های دو تیم نبودیم. بارسلونا در دقایق مورد اشاره با صبر بالا سعی در حفظ مالکیت توپ داشت. در اواخر این نیمه پاس به عقب بازیکنان بارسا به پدری و شوت او یکی از معدود ضربه‌ها در چارچوب بود که توپ دقیقا همان جایی رفت که سنگربان خیرونا حضور داشت. نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

درحالیکه حدود پانزده دقیقه از شروع نیمه دوم می‌گذشت پدری که به جای عثمان دمبله مصدوم وارد زمین شده بود موفق شد برای بارسا گلزنی کند. پاس این گل هم توسط جوردی آلبا داده شد که در شروع نیمه دوم به جای مارکوس آلونسو به میدان فرستاده شده بود. در دقیقه 61 سانتر جوردی آلبا با اشتباه دروازه‌بان خیرونا در مسیر حرکت پدری قرار گرفت و او از فاصله نزدیک دروازه خالی خیرونا را باز کرد.

1796046
1796047
1796048

چهار دقیقه بعد خیرونا موفق شد توپ را وارد دروازه بارسا کند اما داور این گل را آفساید اعلام کرد و مردود دانست. خیرونا که صاحب کرنر شده بود توپ را ارسال کرد و مارتینز موفق شد تراشتگن را مغلوب کند اما پرچم کمک‌داور به درستی بالا رفت چرا که این مدافع پیش‌تاخته در آفساید قرار داشت.

در دقایق پایانی و درحالیکه چهار دقیقه به پایان باقی مانده بود خیرونا یک فرصت طلایی به دست آورد. مارتین که کاملا رها شده بود وارد محوطه جریمه بارسا شد تا سانتری که از سمت راست ارسال شده بود را به سمت دروازه تراشتگن شلیک کند اما او نتوانست از این موقعیت استفاده کند و فرصت را از دست داد.

بازی در نهایت با پیروزی 1-0 بارسا به پایان رسید. شاگردان ژاوی حالا از 18 بازی 47 امتیازی هستند و فعلا با اختلاف شش امتیاز نسبت به رئال مادرید در صدر ایستاده‌اند.

1796050
1796051

دیدگاه‌ها