کد خبر : 1867389 | 09 بهمن 1401 ساعت 09:22 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

فدراسیون جهانی شطرنج:

برد مقصودلو در رده‌بندی بالای جدول تاثیری نداشت

ملی‌پوش شطرنج ایران در مسابقات تاتا استیل به دو برد پیاپی دست یافت.

برد مقصودلو در رده‌بندی بالای جدول تاثیری نداشت

به گزارش "ورزش سه"و به نقل از ایسنا، در دور دوازدهم هشتادوپنجمین دوره مسابقات شطرنج تاتا استیل، پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران، در جدول مسترز این مسابقات به مصاف اریگایسی شطرنج‌باز هندی رفت و به پیروزی رسید. مقصودلو که دارای ریتینگ ۲۷۱۹ است، در حالی در این بازی پیروز شد که حریفش در این دور دارای ریتینگ ۲۷۲۲ بود. ملی‌پوش شطرنج ایران با این پیروزی شش امتیازی شد و در فاصله یک دور مانده تا پایان این مسابقات، حدود پنج واحد ریتینگ زنده خود را افزایش داد. مقصودلو با این پیروزی ۶ امتیا کسب کرد و در رده هشتم این رقابت‌ها قرار گرفت.

فدراسیون جهانی شطرنج درباره پیروزی مرد شماره یک شطرنج ایران نوشت: راپورت و پرهام مقصودلو حریفان خود شکست دادند اما این نتایج تاثیری بر رده‌بندی بالای جدول نداشت.

هم‌چنین مگنوس کارلسن، قهرمان شطرنج جهان که در این مسابقات دو باخت در کارنامه خود دارد، در دور دوازدهم مقابل پراگ ناناندها به تساوی رسید. فیده در این خصوص نوشت: کارلسن در این بازی به طور ماهرانه‌ای بر روی بازیکن فشار آورد و در حرکت ۲۲، فرصتی برای بردن یک پیاده داشت اما این فرصت را از دست داد. مرد شماره یک شطرنج جهان در ادامه بازی به حریف خود اجازه داد تا با یک سری حرکات دقیق به تساوی برسد. پس از پیچیدگی‌های بسیار هیجان‌انگیز، شطرنج‌باز هندی از موقعیت خود به خوبی دفاع کرد و نیم امتیاز به دست آورد.

1785746

پرهام مقصودلو با ۶ امتیاز در رده هشتم این مسابقات قرار دارد. مگنوس کارلسن با ۷ امتیاز در رده چهارم این مسابقات ایستاده است. علیرضا فیروزجا در این مسابقات دست به مهره نشده و غایب بزرگ این رقابت‌ها به شمار می‌آید.

هشتادوپنجمین دوره مسابقات تاتا استیل یک بازی رفت و برگشتی ۱۴ نفره است که از ۱۴ تا ۲۹ ژانویه در هلند برگزار می‌شود. پرهام مقصودلو به جای «دودا» در این مسابقات دست به مهره شده است.

دیدگاه‌ها