کد خبر : 1867466 | 09 بهمن 1401 ساعت 16:18 | 10.6K بازدید | 11 دیدگاه

پاسخ محکم به دیپورت استرالیایی‌ها بعد از یک سال؛

جام شماره 22 هم فتح شد، نوله یک قدم تا جاودانگی

نواک جوکوویچ یک سال بعد از اتفاقات عجیب و دیپورت از استرالیا، گرنداسلم ملبورن را فتح کرد تا بار دیگر مرد شماره یک تنیس جهان شود.

جام شماره 22 هم فتح شد، نوله یک قدم تا جاودانگی

به گزارش "ورزش سه"، اسطوره صرب دنیای تنیس در 35سالگی همچنان به ماجراجویی در گرنداسلم‌های معتبر جهان ادامه می‌دهد. با توجه به اینکه سال قبل نواک جوکوویچ به دلیل عدم تزریق واکسن اجازه حضور در گرنداسلم استرالیا را پیدا نکرد و از این کشور دیپورت شد، امسال انگیزه‌های دوچندانی برابر فتح این گرنداسلم داشت.  
نواک جوکوویچ امروز با پیروزی 3 بر صفر برابر سیتسیپاس، قهرمان اولین گرنداسلم فصل شد. نوله تا کنون 10 مرتبه به فینال گرنداسلم استرالیا صعود کرده و هر 10 مسابقه را با پیروزی به پایان رسانده است. صربیناتور امروز نمایش فوق‌العاده‌ای در طول سه ست داشت و با اینکه در ست‌های دوم و سوم توسط جوان یونانی به چالش کشیده شد، اما توانست با تجربه بالا و جدیتی که داشت، خیلی زود کار را تمام کند. نوله که به نظر می‌رسید در مقاطعی از مسابقه عصبانی شده بود، توانست با کنترل خود سه ست را با نتایج 6 بر 3، 7 بر 6 و 7 بر 6 به سود خود رقم بزند و جشن بزرگی را در استرالیا برپا کند.  

1796280

جوکوویچ از سال 2019 تا به حال هیچ شکستی را در استرالیا تجربه نکرده و رکورد شگفت‌انگیز 40 پیروزی متوالی شامل 28 دیدار گرنداسلم را به ثبت رسانده است.  
نوله با قهرمانی در ملبورن تعداد قهرمانی‌های خود در مسابقات گرنداسلم را به 22 رساند تا در کنار رافائل نادال، رکورددار بیشترین قهرمانی در مهمترین مسابقات دنیای تنیس شود. همچنین او بعد از رافائل نادال و مارگارت کورت به سومین بازیکن تاریخ تنیس تبدیل شد که تعداد عناوین خود در یک گرنداسلم را دو رقمی می‌کند. حالا جوکوویچ تنها یک قهرمانی تا جاودانه شدن در تاریخ تنیس جهان فاصله دارد و فصل 2023 پیش‌روی او برای رقم زدن این اتفاق بزرگ خواهد بود.  

1796283

جوکوویچ همچنین با قهرمانی در این مسابقات بار دیگر به رنکینگ یک دنیا صعود کرد و مرد شماره یک جهان تنیس شد.

دیدگاه‌ها