کد خبر : 1867524 | 09 بهمن 1401 ساعت 21:09 | 49.3K بازدید | 41 دیدگاه

این بوفون شگفت انگیز، اسطوره 45 ساله شد!

جان لوئیجی بوفون در حالی رسیدن به میانه دهه پنجم زندگی‌اش را جشن می‌گیرد که همچنان گلر اصلی پارما محسوب می‌شود.

این بوفون شگفت انگیز، اسطوره 45 ساله شد!

به گزارش "ورزش سه" بیست و هشت سال دوران حرفه‌ای در بالاترین سطح فوتبال جهان از جان لوئیجی بوفون یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های تاریخ این رشته را ساخته است.

اسطوره فوتبال ایتالیا تا سال 2024 با پارما، باشگاهی که فوتبال خود را از آن شروع کرده بود، قرارداد دارد و امیدوار است که با این تیم به سری آ ایتالیا نیز صعود کند، بنابراین اصلا قصد خداحافظی ندارد: "آینده؟ تا زمانی که احساس خوبی داشته باشم و ببینم با توصیه ها و عملکردم برای تیم مفید هستم، ادامه خواهم داد."

(تیم منتخب بازیکنانی که بوفون برابر آنها بازی کرده است)

1796373

پارما همین چند وقت پیش با بوفون اینتر را در جام حذفی به وقت های اضافی برد. در آن روز او با شکستن رکورد مارکو بالوتا به پیرترین بازیکنی تبدیل شد که در یک مسابقه رسمی در سن سیرو بازی کرده است. جیجی که پیش از پائولو مالدینی بیشترین بازی را در سری آ داشته است، اکنون می‌خواهد پارما را به سری آ بازگرداند.

از اولین نمایش بوفون در  19 نوامبر 1995 بیست و هشت سال گذشته است. از آن زمان، 1161 بازی رسمی با پیراهن پارما، یوونتوس و پی اس جی به ثبت رسانده تا در حال حاضر نهمین بازیکن تاریخ باشد که بیشترین بازی را انجام داده است. البته اگر حداقل تا پایان قراردادش در پارما که به طور منظم بازی می کند، دوام بیاورد، رتبه پنجم را هم به دست خواهد آورد.

(تیم منتخب بازیکنانی که بوفون با آنها همبازی بوده است)

1796375

اسطوره های فوتبال از هر نوع و در هر شرایطی با بوفون بازی کرده اند، چه در برابر او و چه در کنارش. او در چهار دهه مختلف در مسابقات شرکت کرده است و رختکن را با بازیکنانی چون کیه‌زا به اشتراک گذاشته که حتی با پدر آنها هم همبازی بوده است!

دیدگاه‌ها