کد خبر : 1867666 | 10 بهمن 1401 ساعت 16:20 | 120.1K بازدید | 133 دیدگاه

رئال انتقام می‌گیرد؟

بمب کوپا دل‌ ری: ال‌کلاسیکو در نیمه‌ نهایی

قرعه‌کشی نیمه نهایی جام حذفی فوتبال اسپانیا انجام شد و بر این اساس رئال مادرید و بارسا در این مرحله به مصاف هم خواهند رفت. دو تیم در طول یک ماه، سه بار برابر هم قرار خواهند گرفت.

بمب کوپا دل‌ ری: ال‌کلاسیکو در نیمه‌ نهایی

به گزارش "ورزش سه"، هفته گذشته بازی‌های یک چهارم نهایی کوپا دل ری انجام شد و در نتیجه چهار تیم رئال مادرید، بارسلونا، اوساسونا و اتلتیک بیلبائو مجوز حضور در نیمه نهایی را کسب کردند. رئال توانست پس از 120 دقیقه تلاش و در یک بازی جنجالی اتلتیکو مادرید را در برنابئو 3-1 شکست دهد. بارسا در نوکمپ با یک گل از سد سوسیداد گذشت. اوساسونا توانست سویا را از پیش رو بردارد و بیلبائو هم والنسیا حذف کرد.

1789084

قرعه‌کشی دور نیمه نهایی امروز در محل فدراسیون فوتبال اسپانیا به انجام رسید و بر این اساس در نیمه نهایی شاهد ال‌کلاسیکو خواهیم بود.

1796677

رئال مادرید-بارسلونا

اوساسونا-بیلبائو

1796682

بازی رفت اول مارس (10 اسفند) در سانتیاگو برنابئو برگزار خواهد شد و بازی برگشت احتمالا 5 آوریل خواهد بود. بازی فینال نیز 6 می برگزار خواهد شد.

البته طبق ادعای آاس، هنوز تاریخ دقیق برگزاری دو بازی رفت و برگشت مشخص نیست و حتی ممکن است بازی رفت 28 فوریه یا 2 مارس نیز برگزار شود. برای بازی برگشت تاریخ‌های 4، 5 و 6 آوریل مدنظر هستند.

سابقه رویارویی‌ها در کوپا دل ری

در فصل 13-2012 رئال مادرید در دو بازی رفت و برگشت نیمه نهایی بارسا را حذف کرد و راهی فینال شد. بازی رفت در برنابئو 1-1 مساوی شد ولی رئال در نوکمپ 1-3 برد.

رئال و بارسا در فصل 19-2018 نیز در نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که بارسا توانست در مجموع دو بازی رفت و برگشت 4-1 رئال را مغلوب کند. بازی رفت در نوکمپ 1-1 مساوی شد، ولی بارسا در بازی برگشت رئال را 0-3 مغلوب کرد. دو تیم در 13 سال گذشته دو بار در فینال برابر هم قرار گرفته‌اند و رئال هر دو بازی را برده است. رئال از سال 2014 نتوانسته فاتح کوپا دل ری شود و در آن سال با هدایت کارلو آنچلوتی توانست بارسا را در مستایا 2-1 شکست دهد.

1796683

تقویم فشرده غول‌ها

رئال مادرید 19 بهمن باید در نیمه نهایی جام جهانی باشگاه‌ها به میدان برود و در صورت پیروزی، سه روز بعد بازی فینال را برگزار خواهد کرد. 10 روز پس از بازی فینال، رئال در تاریخ 2 اسفند به مصاف لیورپول در بازی رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان خواهد رفت. بازی برگشت نیز 24 اسفند خواهد بود.

1791983

بارسلونا نیز 27 بهمن و 4 اسفند در پلی‌آف لیگ اروپا برابر یونایتد قرار می‌گیرد و در صورت صعود، دو بازی حساس دیگر در اسفند ماه خواهند داشت. رئال و بارسا 27 یا 28 اسفند نیز بازی برگشت خود در لالیگا را در نوکمپ برگزار خواهند کرد و به این ترتیب در ماه مارس و آوریل سه بار برابر هم قرار خواهند گرفت.

برخوردها در فصل جاری

بارسا و رئال در فصل جاری دو بار برابر هم قرار گرفته اند. رئال مادرید بازی رفت لالیگا را در برنابئو 3-1 از بارسلونا برد، ولی بارسلونا چند هفته پیش در عربستان و در فینال سوپرجام اسپانیا توانست رئال را 3-1 شکست دهد تا ضمن گرفتن انتقام بازی رفت لالیگا، اولین جام فصل را نیز کسب کند.

1791987

جوردی کرویف، مدیر ورزشی بارسا، در واکنش به این قرعه دشوار گفت: «ال‌کلاسیکو یک بازی در کلاس جهانی است. ولی برای قهرمانی در کوپا دل ری باید همه حریفان را شکست داد. البته که بازی خاصی خواهد شد و می‌دانم که بازیکنان و هواداران هنوز پیروزی اخیر ما در سوپرجام را به یاد دارند. رئال حریفی تاریخی است و بازی جذابی خواهد شد. جدای از نتایج دو بازی اخیر برابر رئال، همه چیز در روز بازی رفت از صفر شروع می‌شود.»

1791372

دنی کارواخال، مدافع رئال هم گفت: «سال‌هاست فاتح کوپا دل ری نشده‌ایم و همه انگیزه بسیار بالایی داریم. اولین جام من با رئال در کوپا دل ری و پیروزی برابر بارسا در فینال بود و خاطره بسیار خوبی شد. قطعا دو بازی سخت پیش‌رو داریم، ولی از حالا بی‌تاب هستیم.»

دیدگاه‌ها