کد خبر : 1867952 | 12 بهمن 1401 ساعت 11:34 | 15.3K بازدید | 31 دیدگاه

واکنش همشهری به خداحافظی کی‌روش از تیم ملی

کارلوس کی‌روش در پیام خداحافظی‌اش با تیم ملی، بار دیگر از عبارت میراث تیم ملی استفاده کرده است؛ به‌راستی او از چه چیزی حرف می‌زند؟

واکنش همشهری به خداحافظی کی‌روش از تیم ملی

به گزارش “ورزش سه”، روزنامه همشهری با انتشار خبری جدایی کارلوس کی‌روش از فوتبال ایران را تحلیل کرده است.

صفحه روزنامه همشهری می‌نویسد: در شرایطی که در داخل فدراسیون فوتبال هیچ‌کس حاضر نبود به‌صراحت از قطع همکاری تیم ملی با کارلوس کی‌روش سخن بگوید و هنوز برخی امیدوار بودند مربی پرتغالی در سمتش باقی بماند، این خود کارلوس بود که 2‌ ماه و 4 روز بعد از شکست تیم ملی برابر آمریکا، پیام خداحافظی منتشر کرد. مرد پرتغالی در متن کوتاهی که روی صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام گذاشت، نوشته است: «وقتی که سفر جدیدی را آغاز می‌کنم، خاطرات زیادی وجود دارد که با افتخار آن‌ها را نگه خواهم داشت. مایلم از بازیکنان فوق‌العاده‌ام در تیم ملی تشکر کنم. قدردان زحمات کادر وفادار ایرانی‌ام، فدراسیون فوتبال و همه کسانی که از من و میراث تیم ملی حمایت کردند، هستم. از همه هواداران بابت حمایت و الهام‌بخشی در این چند سال تشکر می‌کنم. به امید آینده.»

کل پیام به‌ منزله خداحافظی است و نشان می‌دهد مربی پرتغالی مثل همیشه در تعامل با فدراسیون فوتبال ایران «دست بالا» را داشته است. زیبنده‌تر آن بود که بعد از نتایج جام‌ جهانی، فدراسیون در مقام کارفرما ‌شأن تیم ملی را نگه می‌داشت و زودتر خبر قطع همکاری با کارلوس را منتشر می‌کرد، اما مهدی تاج و شرکا بار دیگر منتظر ماندند تا ببینند سینیور چه تصمیمی می‌گیرد و چه کار می‌کند! 

از اینکه بگذریم، اشاره دیگرباره کی‌روش به‌عبارت «میراث من» به‌شدت جای بحث دارد. شاید زمانی برخی سینه‌چاکان او عقیده داشتند این مربی دستاوردهایی برای تیم ملی داشته و چیزهای مثبتی از خودش باقی گذاشته است. حالا اما خیلی از همان‌ها هم سپر انداخته‌اند. 

کی‌روش یک دهه حضور بدون افتخار در تیم ملی ایران داشت، در 3جام‌ جهانی که به‌ منزله نیمی از تاریخ فوتبال ایران در این تورنمنت است، موفق به صعود از مرحله گروهی نشد و در 2 دوره جام ملت‌های آسیا شکست خورد. بدتر از همه اینکه در همین جام‌ جهانی اخیر پیرترین تیم کل مسابقات را به قطر برد و برابر انگلستان بدترین شکست تاریخ ما را رقم زد؛ تیمی با میانگین تقریبی 30 سال که پوست مربی بعدی برای تغییر نسل در آن کنده خواهد شد. آیا کسی می‌داند کارلوس از کدام «میراث» حرف می‌زند؟

دیدگاه‌ها