کد خبر : 1867965 | 12 بهمن 1401 ساعت 12:13 | 36K بازدید | 13 دیدگاه

مشکل بزرگ چلسی: چهار بازیکن بیرون می‌مانند

باشگاه چلسی نمی‌تواند از چهار بازیکن جدیدش در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا استفاده کند.

مشکل بزرگ چلسی: چهار بازیکن بیرون می‌مانند

به گزارش "ورزش سه"، خرید انزو فرناندز از بنفیکا شاید مهم‌ترین نقل و انتقال زمستانی در ژانویه 2023 بود که با پرداخت مبلغ 121 میلیون یورو توسط چلسی نهایی شد.
از 764 میلیون یورویی که لیگ برتر در این پنجره نقل و انتقالاتی هزینه کرد، 329.5 میلیون یورو آن صرفا از سوی چلسی هزینه شد و به این ترتیب این باشگاه لندنی 43 درصد از کل سرمایه‌گذاری این لیگ برای جذب بازیکن در ژانویه 2023 را بر عهده داشت.

حالا سوال اصلی اینجاست که آیا تمامی بازیکنان خریداری شده از سوی این باشگاه توانایی درخشش در لیگ برتر را خواهند داشت یا خیر. از این بین تنها ژوائو فلیکس و انزو پیش از این در سطح اول فوتبال اروپا بازی کرده‌اند و هردوی آن‌ها هنوز چیزهای بسیاری برای اثبات کردن دارند.

اما مشکل اصلی گراهام پاتر این است که باید از بین هفت خریدی که انجام داده تنها سه بازیکن را برای لیگ قهرمانان انتخاب کند. قانون لیگ قهرمانان می‌گوید که باشگاه‎‌ها تنها می‌توانند سه بازیکن را برای مرحله یک هشتم این رقابت‌ها تا نیمه شب دوم فوریه وارد فهرست کنند.

انتظار می‌رود که تصمیم اولیه این مربی انتخاب مودریک، انزو و فلیکس باشد. این تصمیم به معنای کنار گذاشته شدن بازیکنان دیگری است که به این تیم اضافه شده‌اند. این یعنی آن‌ها نزدیک به 100 میلیون یورو برای بازیکنانی خرج کرده‌اند که نمی‌توانند این تیم را در اروپا همراهی کنند.

از سوی دیگر، مشکل این باشگاه فقط مالی نیست. آن‌ها حالا با دردسرهای ورزشی در زمین هم روبه‌رو خواهند بود. جذب انزو فرناندز به این معناست که آن‌ها باید یکی از بازیکنان فعلی ترکیب اصلی این تیم را بیرون بگذارند و همین ممکن است شرایط را در این تیم کمی دشوار کند.

شرایط ممکن بود با پیوستن مالو گوستو به این تیم بدتر هم شود، مدافع راستی که چلسی با پرداخت 30 میلیون یورو از لیون به خدمت گرفت. حضور او با توجه به حضور ریس جیمز در ترکیب این تیم ممکن بود دردسر ساز شود، اما تاد بولی تصمیم گرفت که او را تا پایان فصل به صورت قرضی در لیون حفظ کند.
در نهایت به نظر می‌رسد که با وجود هزینه زیادی که این باشگاه در ژانویه 2023 پرداخت، اما آن‌ها باید از مودریک، فرناندز و فلیکس در مرحله حذفی لیگ قهرمانان استفاده کنند که هر سه هم بازیکنان بسیار خوبی به حساب می‌آیند و آبی‌های لندن را به آینده و صعود به مرحله بعدی این رقابت‌ها امیدوار خواهند کرد.

دیدگاه‌ها