کد خبر : 1867998 | 12 بهمن 1401 ساعت 14:45 | 20.5K بازدید | 36 دیدگاه

دوپینگ مالی می‌کنند

حمله رئیس لالیگا به ریخت‌وپاش باشگاه‌های انگلیسی

خاویر تباس، رئیس لالیگا، معتقد است که باشگاه‌های انگلیسی اغلب زیان‌ده هستند و تنها به لطف سرمایه‌گذاری سهامداران خود قدرت خرید بالایی در انتقالات دارند.

حمله رئیس لالیگا به ریخت‌وپاش باشگاه‌های انگلیسی

به گزارش "ورزش سه"، پنجره نقل و انتقالات زمستانی بسته شد و در آن تیم‌های انگلیسی 763 میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه کردند که البته سهم چلسی بسیار بیشتر از سایر باشگاه‌ها بود. جالب اینکه مجموع هزینه باشگاه‌های حاضر در لالیگا در این بازار تنها 20 میلیون یورو بود. این تفاوت فاحش نشان می‌دهد که لیگ برتر تا چه اندازه از لحاظ قدرت مالی نسبت به لالیگا پیشی گرفته است.

1797138

خاویر تباس، رئیس لالیگا، در دفاع از لیگ فوتبال اسپانیا گفت: «قدرت لیگ برتر؟ از کدام قدرت حرف می‌زنید وقتی اغلب باشگاه‌های انگلیسی فقط ضرر و زیان می‌دهند. آنها تنها به لطف دوپینگ مالی می‌توانند بازیکن بخرند. در لالیگا چیزی که ما به دنبال آن هستیم این است که باشگاه‌ها بتوانند به طور مستقل خرج کنند و بر اساس آنچه درآمدزایی می‌کنند، برای خرید بازیکن هزینه کنند. درست است که سهامداران نیز مجاز هستند با محدودیت‌های خاصی از باشگاه ها حمایت کنند و پول بگذارند اما در لیگ برتر برعکس این اتفاق می افتد.»

1797079

تباس ادامه داد: «تا 30 ژوئن 2021 و در طول 5 فصل، باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ چمپیونشیپ در مجموع سه میلیارد یورو ضرر مالی داشتند. این میزان در لالیگا با وجود پاندمی کرونا تنها 250 میلیون یورو بود. در همین مدت سهامداران باشگاه‌های انگلیسی، 3.5 میلیارد یورو سرمایه گذاشتند در حالی که سهامداران باشگاه‌های اسپانیایی تنها 450 میلیون یورو سرمایه‌گذاری کردند. در واقع تفاوت دو لیگ در اینجاست.»

دیدگاه‌ها