کد خبر : 1868007 | 12 بهمن 1401 ساعت 14:59 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

شگفت‌انگیزان مسابقات تنیس آزاد استرالیا

طی دو هفته مسابقات باورنکردنی تنیس، بازیکنان، لحظات و مسابقاتی ثبت شدند که به رکوردشکنی مسابقات تنیس آزاد استرالیا ۲۰۲۳ کمک کردند.

شگفت‌انگیزان مسابقات تنیس آزاد استرالیا

به گزارش "ورزش سه"و به نقل از استرالیا اپن اوارد، اتفاقات شگفت‌انگیز ثبت شده در گرند اسلم استرالیا شامل مواردی است که در ذیل به آنها اشاره شده است.

بهترین بازی
فینال زنان، نبردی تمام عیار بود؛ دو بازیکن این مسابقه در بهترین سطح خود بازی کردند. کیفیت تنیس سابالنکا و ریباکینا فوق‌العاده بود. تماشاگران حاضر در رادلیور آرنا مجذوب آنها شدند زیرا مسابقه تقریبا دو ساعت و نیم ادامه یافت و بازی پایانی، سرنوشت‌ساز بود زیرا سابالنکا برای بزرگترین عنوان زندگی‌اش تلاش می‌کرد.

1797184

بهترین عملکرد
نواک جوکوویچ الکس دی مینور را با نتایج ۲-۶، ۱-۶ و ۲-۶ شکست داد. جوکوویچ پس از بازی در دور دوم و سوم که طی آن به وضوح با آسیب‌دیدگی همسترینگ دست و پنجه نرم می‌کرد، بازی خود را در مرحله یک شانزدهم نهایی مقابل الکس دی مینور به سطح دیگری ارتقا داد.

جوکوویچ که از نظر جسمی به خطر افتاده بود، بی‌باکانه بازی کرد و فقط پنج گیم به حریف استرالیایی داد.

جوکوویچ درباره حریف خود در مرحله یک چهارم نهایی، آندری روبلف گفت: او کمی شبیه دی مینور بازی می‌کند بنابراین امیدواریم که نتیجه یکسان باشد. دو شب بعد، روبلف تنها هفت گیم را برد.

1797185

چشمگیرترین استعدادهای جدید
بن شلتون که اخیرا در بین ۱۰۰ مرد برتر تنیس جهان قرار گرفته بود، فقط در یک گرند اسلم (اپن آمریکا ۲۰۲۲) بازی کرده بود و قبلا هرگز به خارج از ایالات‌متحده سفر نکرده بود. این حقایق با هم ترکیب شدند تا حضور او را در مرحله یک چهارم نهایی اپن استرالیا حیرت‌انگیزتر کنند.

طرفداران به انرژی شلتون در زمین و قدرت چشمگیر وی جذب شدند. او سریع‌ترین سرویس مسابقات را با سرعت ۲۲۸ کیلومتر در ساعت زد و لذت وی از رقابت در صحنه بزرگ مسابقات را آشکار کرد. چالش او در برابر تامی پل به پایان رسید اما نه قبل از اینکه او حریف با تجربه‌تر خود را در یک نبرد سرگرم‌کننده در رادلیور آرنا به چهار ست بکشاند. دیدن اینکه او در سال ۲۰۲۳ چه چیزی می‌تواند به دست آورد، هیجان‌انگیز خواهد بود زیرا او اولین حضور خود را در سایر رویدادهای بین‌المللی تجربه می‌کند.

1797186

بهترین بازگشت

اندی ماری، تاناسی کوکیناکیس را شکست داد؛ ذخیره امتیاز برای معکوس کردن نتایج بازی ماتئو برتینی، بازیکن سیزدهم در دور ابتدایی، به اندازه کافی تاثیرگذار بود. باور نکردنی‌تر این بود که او چگونه از این نتیجه حمایت کرد.

پس از تاناسی کوکیناکیس ۴-۶، ۶-۷ و ۲-۵ در سن ۳۵ سالگی و با تحمل دو عمل جراحی لگن به نظر انرژی ماری از بین رفته بود. کوکیناکیس سرویس آخر را برای پیروزی در مسابقه زد اما ماری تسلیم نشد. او یکی از شگفت‌انگیزترین کامبک‌ها را طراحی کرد، در نهایت یک پیروزی در پنج ست را به دست آورد که به پنج ساعت و ۴۵ دقیقه زمان نیاز داشت و ساعت چهار صبح به وقت محلی به پایان رسید.

1797188

جایزه یک عمر دستاورد
سام استوسور، اولین بار در سال ۲۰۰۰ در مسابقات انفرادی اپن استرالیا شرکت کرد. ۲۳ سال بعد، داستان مسابقات تنیس آزاد استرالیای او و دوران حرفه‌ای‌اش با باخت دور اول در ترکیب دو نفره در کنار همتای استرالیایی‌اش مت ابدن به پایان رسید.

در این بین، استوسور نتایج درخشانی را در رشته اصلی خود از جمله تنیس انفرادی، عنوان دو نفره زنان در سال ۲۰۱۹ و مختلط سال ۲۰۰۵ ثبت کرد؛ همچنین به فینال مختلط ۲۰۲۱، دوباره در کنار مت ابدن رسید.

استوسور، شماره چهار سابق جهان، قهرمان انفرادی اپن ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۱ و برترین بازیکن زن استرالیا برای تقریبا یک دهه گفت: "بازیکنانی وجود دارند که خود را می‌کشند تا حرفه من را داشته باشند."

او بیرون رفت و در مقابل ورزشگاهی مملو از جمعیت، زیر غروب دیدنی ملبورن مورد تشویق قرار گرفت.

دل‌انگیزترین جشن
قبل از دو تنیس آزاد استرالیا ۲۰۲۳، ماگدا لینت هرگز از دور سوم گرند اسلم فراتر نرفته بود. شاید این مورد توضیحی برای شادی زایدالوصف او باشد که پس از شکست کارولین گارسیا، بازیکن چهارم و کارولینا پلیسکووا شماره یک سابق جهان، در ۳۰ سالگی به نیمه نهایی رسید.
 
لینیت در جشن صعودش به جمع چهار تنیسور برتر گفت: "من هرگز این روز را فراموش نمی‌کنم. اولین بار است که من از این مرحله عبور می‌کنم... تمام عمر با من خواهد ماند بنابراین من واقعاً سپاسگزارم."

عکس برتر
آندری روبلف، هولگر رون را شکست داد. روبلف پس از غلبه بر رون گفت: من در ست پنجم ۲-۵ عقب بودم، سپس در امتیاز ۵-۶ دو امتیاز بازی عقب افتادم، سپس ۵-صفر و ۷-۲ عقب افتادم. در زندگی‌ام هرگز نتوانستم مسابقه‌ای را اینگونه ببرم.

1797191

مسابقه به پایان رسید و رون ۱۹ ساله در کنار زمین افتاد.

بهترین لباس
فرانسیس تیافو و آرینا سابالنکا بهترین لباس را ثبت کردند.

1797193
1797194

خنده‌دارترین مصاحبه
مصاحبه‌های پایانی مسابقات تنیس زنان، جالب توجه بود. ایگا شفیونتک به دلیل صحبت طولانی مدت از جمعیت عذرخواهی کرد. ماریا ساکاری به هواداران در مورد قوانین جدید مربیگری در زمین درس داد! کوکو گاف در حالی که توضیح می‌داد، مادرش در ویدئوهای تیک تاک از او سبقت می‌گیرد، قهقهه زد و سپس مصاحبه اونس ژابور پس از پیروزی او در دور اول مقابل تامارا زیدانسک بود که خنده تماشاگران را به همراه داشت.

بهترین دوئت
انرژی و حس مثبتی که رینکی هیجیکاتا و جیسون کوبلر استرالیایی به مسابقات آوردند، گیرا بود. آن‌ها راهشان را به عنوان قهرمان دو نفره مردان مسابقات تنیس آزاد استرالیا ۲۰۲۳ سپری کردند.

هیجیکاتا و کوبلر پیش از این هرگز با هم بازی نکرده بودند. آن‌ها سپس مسیر خود را با شکست تیم‌های دو نفره توانمند از جمله نیل اسکوپسکی و وسلی کولهوف طی کردند تا رویایشان را کامل کنند.

هیجیکاتا گفت: "صادقانه بگویم، فکر می‌کنم ما از قرعه‌کشی خوشحال بودیم. ما فکر می‌کردیم اگر بتوانیم یک بازی یا بیشتر را ببریم، نتیجه بسیار خوبی خواهد بود. دو هفته سراسر شادی بود. من واقعا نمی‌توانم آن را با کلمات بیان کنم. من واقعاً نمی‌توانم باور کنم که این اتفاق افتاده است."

بزرگترین خداحافظی
سانیا میرزا ۳۶ ساله که در آخرین گرند اسلم خود بازی می‌کرد، در یک مسابقه به پایان افسانه‌ای و هفتمین قهرمانی دوبل گرند اسلم رسید و در کنار روهان بوپانا در آخرین مسابقه مختلط قرار گرفت.

با این حال، پیشرفت تا این حد یک دستاورد قابل توجه بود و عملکرد میرزا را پس از آخرین حضور در رادلیور آرنا منعکس کرد.

1797195

میرزا که اولین بازی خود را در گرند اسلم اپن استرالیا ۲۰۰۵ ثبت کرده بود، گفت: "اگر مجبور بودم یک سناریوی رویایی را در ذهنم تصور کنم که چگونه از تنیس خداحافظی می‌کنم، در مسابقات بزرگ یا یکی از بزرگترین میدان‌های جهان بود."

میرزا در انفرادی نفر ۲۷ جهان شد و اولین بازیکن هندی لقب گرفت که به شماره یک جهان می‌رسد؛ او این رتبه را در سال ۲۰۱۵ به دست آورد.

دیدگاه‌ها