کد خبر : 1868064 | 12 بهمن 1401 ساعت 19:00 | 135.7K بازدید | 80 دیدگاه

نیاز سریع به قاتل بالفطره:

این پرسپولیس برای قهرمانی یک کمبود بزرگ دارد!

اشتباهات داوری و البته ریسک بی دلیل علیرضا بیرانوند؛ پرسپولیس برای قهرمانی یک مهاجم قاتل می خواهد.

این پرسپولیس برای قهرمانی یک کمبود بزرگ دارد!

به گزارش "ورزش سه"، بالاخره عنوان صدرنشینی پرسپولیس به سپاهان واگذار شد و بعید به نظر می رسد قهرمان این لیگ حساس و نزدیک تا هفته پایانی مشخص شود. قرمزپوشان امروز در شرایطی در ورزشگاه آزادی با تساوی بدون گل مقابل آلومینیوم متوقف شدند که حدود یک ساعت 10 نفره بازی کرده و احتمالا از اشتباهات داوری نیز متضرر شدند. پرسپولیس که بازی را 1-3-2-4 و با حضور یک مهاجم نوک بعد از هفته ها آغاز کرده بود، با اخراج علیرضا بیرانوند مجبور به تغییر روش شد و ترفندهای متوالی یحیی در طول 90 دقیقه نیز نتوانست روزنه چندانی در مقابل خط دفاعی منظم تیم مهدی رحمتی ایجاد کند. پرسپولیس به وضوح در خط حمله فقدان بزرگی را حس می کند و آنها برای قهرمانی به یک لئاندرو پریرای آماده و قاتل نیاز دارند.

1797307

یک- شیخ دیاباته اینقدر کند و سنگین بازی می کند که تقریبا حضورش در زمین بی اثر است. مهدی عبدی ماه هاست با روزهای خوب خود فاصله محسوسی گرفته و عیسی آل کثیر نیز در این 45 دقیقه نشان داد فاصله زیادی با روزهای اوج دارد. در واقع برای تیمی که در دو ماه اخیر تقریبا بدون مهاجم بازی کرده، قرار گرفتن در رده دوم جدول با تفاضل گل دستاورد قابل توجهی محسوب می شود و ادامه فصل برای قرمزپوشان با اضافه شدن پریرا به ترکیب ثابت این تیم آغاز خواهد شد.

دو- خروج بی دلیل و خطرناک علیرضا بیراوند، به غیر از اشتباهات داوری احتمالا مهم ترین دلیل تساوی پرسپولیس در این دیدار خانگی مقابل آلومینیوم بود. دروازه بان باتجربه پرسپولیس در شرایطی با تکلی خطرناک به استقبال میلاد فخرالدینی آمد که بازیکن حریف در موقعیتی تک به تک قرار نداشت و همچنین سه بازیکن پرسپولیس تقریبا هم عرض با فخرالدینی در حال حرکت بودند. معمولا یک سنگربان باتجربه باید در موقعیتی صد در صد گل ریسک اخراج شدن را به جان بخرد، نه در چنین شرایطی که فرصت گلزنی برای حریف به شکل خیلی خطرناکی مهیا نیست.

1797309

سه- روش بازی پرسپولیس در هفته های اخیر برای حریفان تقریبا قابل پیش بینی شده است. در روزهای غیبت سعید صادقی به دلیل مصدومیت، تنها تکیه این تیم به ایجاد مثلث هایی از سمت چپ و با همکاری وحید امیری و مهدی ترابی در نیمه دوم بود و در چنین شرایطی به نظر می رسید ورود سروش رفیعی به میدان دیرتر از حد معمول رقم خورد. سروش از زمان ورود به میدان عملکرد درخشانی در مرکز داشته و زمینه‌ساز یکی دو حمله خطرناک در همان مدت زمان کوتاه شد. البته 10 نفره بودن پرسپولیس نیز فرصت ریسک کردن را به وضوح از یحیی گل محمدی گرفته بود.

چهار- از همان ابتدای فصل مشخص بود که وظیفه بازی سازی کمتر به مدافعان میانی و البته سنتی پرسپولیس سپرده شده و این باعث می شود راه های رسیدن به دروازه برای این تیم محدود تر شود. هم مرتضی و هم گولسیانی در نیمه دوم تلاش زیادی برای بالا بازی کردن و اضافه شدن به خط میانی این تیم داشتند، اما تلاش های این دو بازیکن اغلب منجر به نتیجه خاصی نشده و عقیم ماند.

1797306

پنج- سبک بازی بالای آلومینیوم به خصوص در نیمه اول و پرهیز تقریبی از اتلاف وقت به ویژه در نیمه دوم، از نکات قابل تحسین نمایش قابل احترام تیم مهدی رحمتی بود. این سرمربی جوان همانگونه که در نشست خبری قول داده بود با دفاع مطلق به دنبال کسب امتیاز نبود و حتی اگر تیمش در این بازی به برتری می رسید نیز نتیجه عجیب و غریبی رخ نداده بود.

شش- پرسپولیس که چند هفته قبل با اختلاف قابل توجهی در صدر جدول قرار داشته و بخت اول کسب عنوان قهرمانی محسوب می شد، حالا این رتبه را به سپاهان آماده و ترسناک مورایس واگذار کرده است. البته قرمزپوشان در دور رفت نیز در پایان سه هفته ابتدایی پنج امتیاز گرفته بودند و حالا نیز این نتیجه تکرار شده است. علیرغم اشتباهات داوری محسوس در سه هفته اخیر، پرسپولیس با اضافه شدن پریرا هنوز هم از بخت های جدی قهرمانی محسوب می شود و نیازی به نگرانی یحیی گل محمدی و هواداران این تیم نیست.

1797308

دیدگاه‌ها