کد خبر : 1868094 | 12 بهمن 1401 ساعت 20:22 | 102.3K بازدید | 32 دیدگاه

رقیب جدید طارمی و آزمون در تیم ملی؛

شهریار گل فصل را زد و آقای گل شد (عکس)

شهریار مغانلو نمایشی در هفته هجدهم لیگ بیست‌ودوم از خود به یادگار گذاشت که تا مدت‌ها به ذهن خواهد آمد.

شهریار گل فصل را زد و آقای گل شد (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، گل‌گهر و امیر قلعه‌نویی در شرایطی سنگین‌ترین شکست فصل را در ورزشگاه نقش جهان مقابل سپاهان تجربه کردند که نقش اصلی این موفقیت چشم‌گیرِ مورایس را باید شهریار مغانلو دانست؛ مهاجمی که پس از یک سال و نیم حضور در سپاهان کم‌کم در حال خارج شدن از زیر فشارهایی است که انتقال از پرسپولیس روی دوشش گذاشته بود و حالا به همان مهاجمی تبدیل شده که از او انتظار داشتیم.
فصل بیست‌ودوم هم مانند فصل بیست‌ویکم در سپاهان برای شهریار مغانلو خوب پیش نرفت. او تا هفته پنجم در فولادشهر موفق به گلزنی نشده بود و این ماجرا در لیگ بیست‌ویکم برای او تا پایان هفته هفتم ادامه داشت. با این حال، او که در مقطعی حتی جایگاه اصلی خود را به عیسی مرادی داده بود، با گلزنی مقابل تراکتور و احتمالا عملکرد خوب در تمرینات حین برگزاری جام جهانی توانست به اندیشه‌های مورایس برگردد و با شروع دوباره مسابقات پس از جام جهانی به اوج آمادگی رسیده است.
اگر هت‌تریک شهریار مغانلو سایپا را هم لحاظ کنیم، این مهاجم تنومند و بلندقامت که به خوبی می‌داند از فیزیک خود چطور برای آشفته کردن، آزار دادن و درنهایت از پیش رو برداشتن مدافعان حریف استفاده کند، در هشت مسابقه قبلی موفق به ثبت 7 گل و ارسال 2 پاس گل شده تا ضمن رسیدن به صدر جدول گلزنان لیگ بیست‌ودوم، خودش را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان فصل و البته بهترین مهاجم لیگ برتر و حتی این روزهای فوتبال ایران مطرح کند؛ بازیکنی که حالا در 28سالگی می‌تواند امیدوار به حضور در جام ملت‌های آسیا 2023 همراه با تیم ملی در قطر نیز باشد.

1797335
چند ثانیه پیش از ثبت گل اول مسابقه، شهریار مغانلو در یک نبرد هوایی تمام عیار با علی علیزاده.

مغانلو مقابل سپاهان دو گل زد، که یکی در همان دقایق ابتدایی نیمه اول بود که جریان بازی را با وجود نمایش خوب گل‌گهر در نقش جهان به سپاهان داد و گل دوم او که مهم‌تر از گل اول هم بود، امیدهای قلعه‌نویی و شاگردانش برای بازگشت به بازی و جبران دو گل خورده پس از اخراج نورافکن و 10 نفره شدن سپاهان را به طور کلی پاک کرد. فراموش نکنیم که گل دوم مسابقه هم با حرکت هوشمندانه شهریار رقم خورد که آرمین سهرابیان را از جریان بازی خارج کرد و در فضای بسیار خوب برای فرشاد احمدزاده موقعیت گلزنی ساخت و البته گل چهارم هم روی ضربه‌ ایستگاهی‌ای به دست آمد که مغانلو چسبیده به محوطه جریمه از مهران گلزاری گرفت.
فارغ از تاثیر دو گل و یک پاس گل مغانلو در جریان تاکتیکی مسابقه، گل‌های این مهاجم یکی از یکی تکنیکی‌تر و زیباتر بود. او روی گل اول، پس از اینکه پاس خوب امید نورافکن را در محوطه جریمه دریافت کرد، با چرخشی سریع و دیدنی با سه ضرب توپ را روی پای چپ خود آورد و درحالی‌که مهدی تیکدری مقابلش قرار گرفته بود، با زاویه مناسبی که به شوت زمینی خود داد، به فروزان نشان داد روز سختی در نقش جهان در پیش خواهد داشت.
گل دوم شهریار مغانلو نه تنها از گل اول او زیباتر بود که حتی می‌تواند نامزد یکی از بهترین گل‌های فصل باشد. گل‌گهر پس از اخراج نورافکن با امیدواری کار را دنبال می‌کرد. این موضوعی است که سعید الهویی در نشست خبری پس از مسابقه نیز به آن اشاره کرد، ولی توپی در فضای مرده به مهاجم سپاهان رسید تا دوباره گل‌گهر به نقطه اول برگردد. مغانلو ابتدا با یک دریبل دوطرفه یکی از سمج‌ترین بازیکنان گل‌گهر در نبردهای تک به تک، یعنی علی علیزاده، را به طور کلی از جریان مسابقه خارج کرد و در ادامه این مهاجم که حرکت به سمت چپ را برای شوت‌زنی و باز کردن دروازه فروزان انتخاب کرده بود، کار سختی برای جا گذاشتن مهران گلزاری کاپیتان گل‌گهر و زدن ضربه نهایی‌اش نداشت؛ شوتی محکم و زمینی که اگرچه به زاویه مخالف فروزان زده شد، اما واکنش این دروازه‌بان برای مهار کردنش کافی نبود.

1797336


شهریار مغانلو حالا در پایان هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر موفق به ثبت 6 گل و ارسال 3 پاس گل شده تا بار دیگر نام خودش را به عنوان یکی از شاخص‌ترین بازیکنان لیگ برتر مطرح کند. او حالا علاوه بر اینکه به صدر جدول گلزنان رسیده، با آمادگی‌ای که دارد می‌تواند هر سنگربان و هر دفاعی را مانند روز سختی که برای فروزان، گلزاری و سهرابیان ساخت، به وحشت بیندازد. او احتمالا می‌تواند جدی‌ترین رقیب سردار آزمون و مهدی طارمی در راس خط آتش تیم ملی با سرمربی جدیدش هم باشد.

1797337
1797338
این عکس به خوبی می‌تواند حال و روز خوش این روزهای شهریار مغانلو را به نمایش بگذارد. مهاجمی که پس از روزهای سخت، بار دیگر بازگشته و ادعای آقای گلی لیگ برتر را دارد.
1797334

دیدگاه‌ها