کد خبر : 1868149 | 13 بهمن 1401 ساعت 10:09 | 18.7K بازدید | 17 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

بهترین روز پرسپولیس در آخرین روزهای دهه 80 (عکس)

بازگشت تاریخی پرسپولیس در دربی شماره 75 ، شاید تکرارش خیلی سخت باشد، آن‌ها از هیچ، همه چیز ساختند.

بهترین روز پرسپولیس در آخرین روزهای دهه 80 (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، 13 بهمن ماه سال 1390 برای سرخ‌های پایتخت یکی از بهترین روزهای تاریخی فوتبالشان است، آن‌ها در این روز، از ناامیدی محض، شیرین‌ترین لحظات فوتبالی را ساختند و در روزی که تعدادی از هوادارانشان تصمیم به ترک ورزشگاه را گرفته بودند، عزم خود را برای بازگشت در دربی جزم کردند.
هشت سال قبل و درست در این تاریخ خاص دو تیم بزرگ پایتخت یک بار دیگر هم روبه‌روی هم ایستاده بودند، در دربی شماره 57 که بازی دو تیم بعد از 90 دقیقه با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. درآن روز سیدعباسی برای استقلال و کاویانپور برای پرسپولیس موفق به گلزنی شدند تا هواداران دو تیم راضی به خانه‌های خود بروند.
ولی داستان دربی 8 سال بعد دراماتیک و غیرقابل باور بود. 4 شکست پیاپی در دیدارهای رسمی از استقلال در فاصله کمتر از شانزده ماه، باد را به پرچم آبی‌ها می‌وزید. آن‌ها در این دیدار علی‌رغم نداشتن خیلی از مهره‌های تاثیرگذار خود باز هم خوب شروع کردند و خوب ادامه دادند تا با دو گل میداودی و فریدون زندی از رقیب دیرینه پیش بیافتند. مرحوم مهرداد اولادی هم توسط فغانی از بازی اخراج شده بود تا پرسپولیس ده نفره با ناامیدی محض در سرمای سوزان آن روز ورزشگاه آزادی دنبال روزنه‌ها باشد. روزنه‌ای که با یک تعویض خاص خودش را نشان داد. مصطفی دنیزلی در اواخر بازی تصمیم به حضور مهدی مهدوی‌کیا و ایمن زاید در بازی کرد. ایمن زایدی که تا قبل از این دیدار فرصت ارائه خودش را به فوتبال ایران نداشت، بهترین بازی را انتخاب کرد تا اتفاقی باورنکردنی در ورزشگاه آزادی بیافتند.

1797437

هواداران پرسپولیس در ناامیدی محض ، پله‌های ورزشگاه را به طرف درب‌های خروجی طی می‌کردند که پاس محمد نوری ، زاید را با مهدی رحمتی تک به تک کرد. گل تساوی به ثمر رسید تا فاصله تیم ده نفره با تیم یازده نفر به یک گل برسد. 
کمتر از دو دقیقه بعد ارسال کم نقص مهدوی‌کیا را زاید با ضربه سری تماشایی به گل دوم تبدیل کرد، تا ضلع شمالی ورزشگاه آزادی غرق در شادی شود، این پایان کار نبود، پاس بادامکی در وقت‌های اضافه به زاید، چرخش بی‌نظیر او و ضربه‌اش به گوشه دروازه گل سوم را برای سرخ‌ها بدست آورد تا یکی از بزرگ‌ترین بازگشت‌های تاریخ دربی‌ها را در این روز خاص با هت تریک زاید شاهد باشیم.

دیدگاه‌ها