کد خبر : 1868154 | 13 بهمن 1401 ساعت 10:39 | 31.1K بازدید | 5 دیدگاه

یک رویداد تاریخی در مسابقات جام باشگاه‌های جهان

داور دیدار اوکلند‌سیتی و الاهلی برای اولین بار تصمیم خود را برای تماشاگران توضیح داد.

یک رویداد تاریخی در مسابقات جام باشگاه‌های جهان

به گزارش "ورزش سه" در پایان بازی دیشب جام باشگاه‌های جهان بین الاهلی مصر و اوکلند سیتی نیوزلند « ما نینگ » داور چینی تاریخ ساز شد و اولین داوری شد که تصمیم خود را برای همه هواداران در ورزشگاه توضیح داد. اما برداشت‌ها متفاوت است. زیرا صحبت‌های این داور چینی از ورزشگاه تکرار شد و عملا برای کسانی که این بازی را از تلویزیون تماشا می کردند قابل درک نبود.
در وقت‌های تلف شده نیمه دوم، ما نینگ ابتدا علیه تیم نیوزلندی یک ضربه پنالتی اعلام کرد. اما خوان مارتینز کمک داور ویدئویی و اسپانیایی این بازی یک بازبینی را به داور توصیه کرد. او به سمت مانتیور فراخونده شد تا تکرار آن صحنه را مشاهده کند. ما نینگ بعد از بازبینی متقاعد شد که اشتباه کرده است و خطا پشت محوطه جریمه اتفاق افتاده است. سپس او پنالتی را برگرداند و یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه اعلام کرد و به مدافع اوکلند سیتی به دلیل سلب موقعیت آشکار گلزنی حریف یک کارت قرمز داد.

1797443

تماس پای بازیکن مدافع با حریف در بیرون محوطه جریمه اتفاق افتاد. اعلام پنالتی به وضوح اشتباه بود.
او این تصمیم را با صدای بلند و با استفاده از میکروفنی که دارد برای تماشاگران توضیح داد. این تصمیمی است که فیفا کمتر از یک ماه قبل گرفت و از داوران خواست در صورتی که برای بازبینی به مانیتور فراخونده می شوند هر تصمیمی که می‌گیرند آن را مستند با قانون کوتاه توضیح دهند. این قانون به صورت آزمایشی در جام باشگاه‌های جهان و سپس در جام جهانی زنان مورد انجام می‎‌شود.اما فیفا باید کیفیت صدا را بهبود ببخشد تا برای بینندگان تلویزیونی نیز قابل شنیدن باشد.

ویدئو: 271461

عبدالله عبدالهی داور ملی و سابق فوتبال

دیدگاه‌ها