کد خبر : 1868171 | 13 بهمن 1401 ساعت 22:00 | 89.1K بازدید | 73 دیدگاه

چهار پاس گل دیگر برای عبور از آمار تاریخی

رکوردی که مهندس تراکتور از پرسپولیس می‌گیرد

ریکاردو آلوز به سرعت ثابت کرد که تمدید قرارداد با او در روزهای پایانی نقل و انتقالات زمستانی، چه اتفاق مهمی از سوی باشگاه تراکتور بوده است.

رکوردی که مهندس تراکتور از پرسپولیس می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه"، در دقیقه 90+10 و زمانی که آخرین امید تراکتور، یک ارسال از روی نقطه کرنر بود، ریکاردو آلوز به سمت گوشه زمین رفت تا در میان سکوت آزار دهنده سکوها، توپ را روی دروازه ارسال کند. تی‌تی‌ها امیدوار بودند این هم یک پاس مهندسی‌ شده از ستاره‌ای باشد که گویی آمده تا تراکتور را به روزهای خوب قبلی بازگرداند و این امیدی بود که لحظاتی بعد به ثمر نشست.

سانتر قوس دار او از تمام مدافعان سرزن فولاد گذشت و در بیرون محوطه جریمه به هادی محمدی رسید تا او ضربه سر نهایی را بزند. البته پیش از هادی یک بازیکن دیگر تراکتور هم فرصت سرزنی داشت و شاید اساسا سانتر برای او ارسال شده بود، اما در بهترین نقطه به هادی محمدی رسید تا مدافع بلند قامت سرخپوشان با یک ضربه سر دیدنی، توپ را به قعر جدول شهاب گردان بفرستد.

1797468

عبور توپ از خط دروازه، به منزله ثبت یازدهمین پاس گل فصل ریکاردو آلوز در پایان هفته هجدهم بود. این بهترین آمار یک بازیکن در تاریخ لیگ برتر ایران در این مقطع است و به عبارتی ریکاردو آلوز تبدیل به بهترین پاسور تاریخ لیگ برتر ایران نیز شده است، اما هنوز رکوردهای دیگری هستند که انتظار این پرتغالی خوش نقش را می‌کشند.

در پایان یک فصل، بهترین آمار مربوط به سعید صادقی است که فصل گذشته با پیراهن گل‌گهر  ۱۴ پاس گل داد، اما حالا در فاصله دوازده هفته تا پایان لیگ برتر، ریکاردو آلوز تنها ۴ پاس گل دیگر نیاز دارد تا رکورد این دو ستاره را پشت سر بگذارد و به نظر می‌رسد این اتفاق هم برای او رخ خواهد داد.

اما اگر آلوز این روند خود را ادامه دهد، حتی فرصت این را خواهد داشت تا با عبور از رکورد وحید امیری، ستاره پرسپولیس به جمع ده پاسور برتر لیگ برتر ایران اضافه شود. در بین ده پاسور لیگ برتر دو پرسپولیسی دیگر هم حضور دارند که البته از فوتبال خداحافظی کرده‌اند و طبیعتا آلوز با این روند از ایوان پتروویچ (41) و حسین بادامکی (40) نیز عبور خواهد کرد تا بالاتر از دو پرسپولیسی، تبدیل به بهترین گل‌ساز تاریخ تراکتور شود.
در بین بازیکنان پرسپولیس، بهترین رکورد متعلق به مهدی ترابی است که فصل گذشته 11 پاس گل داد و احتمالا آلوز به زودی از رکورد او عبور خواهد کرد.

1797465

در صدر این جدول محمدرضا خلعتبری با 76 پاس گل حضور دارد که البته آلوز کار دشواری برای عبور از او خواهد داشت، اما شاید اگر تا پایان سه سال قراردادش در ایران بماند و این روند را ادامه دهد، به این رکورد هم نزدیک شود.

نکته جالب اینکه بعد از پاس گل تماشایی ریکاردو آلوز که منجر به گل سه امتیازی هادی محمدی شد، گلزن تراکتور در خوشحالی بعد از گل با انگشت به آلوز اشاره کرد و از هواداران خواست تا او را تشویق کنند.

1797467

آلوز هم از پیست تارتان برفی یادگار امام گذشت و خود را به سکوها رساند و با مشت گره کرده، خوشحالی اولین گل‌سازی در حضور تی تی‌ها را با آن‌ها تقسیم کرد.

1797466

دیدگاه‌ها