کد خبر : 1868238 | 13 بهمن 1401 ساعت 19:26 | 23.3K بازدید | 5 دیدگاه

مهاجمی که تبدیل به مدافع شد

راز گلزنی گلزن ترین مدافع میانی لیگ برتر

هوادار با تک گل عزت پورقاز صنعت نفت را در آبادان شکست داد و به سه امتیاز حیاتی و ارزشمند دست یافت.

راز گلزنی گلزن ترین مدافع میانی لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، در دقیقه 62 بازی روی یک ضربه کرنر توپ روی تیر دو فرو آمد و عزت پورقاز که از عقب به فضا زده بود، در میان غفلت مدافعان نفت خود را به توپ رساند و با یک ضربه بغل پا دروازه صنعت نفت را باز کرد. با این پیروزی هوادار 22 امتیازی و به رده نهم جدول صعود کرد.

این چهارمین گل رهبر خط دفاعی تیم هوادار در این فصل از بازی ها بود. او سه بار هم پاس گل داده  و اکنون گلزن ترین مدافع میانی لیگ برتر بشمار می رود. البته در خط دفاعی رامین رضاییان و کوین یامگا 5 گل زده اند اما این دو مدافع در سمت راست بازی می کنند و گاهی کوین یامگا در پست وینگر به میدان می رود اما عزت پورقاز در قلب خط دفاعی به میدان می آید. او در یک فصل حضور درتیم سپاهان هم 5 گل در لیگ برتر و یک گل در جام حذفی به ثمر رساند و با 6 گل گلزن ترین مدافع میانی لقب گرفت.

نکته قابل توجه در مورد گلزنی عزت پورقاز اینکه به خوبی می داند، روی ضربات ایستگاهی کجا جایگیری کند و در چه صحنه ای از عقب به فضا بزند. به این خاطر که پیش تر در پست مهاجم بازی می کرد. جالب اینکه پست بازی وی توسط ساکت الهامی تغییر کرد. زمانی که عزت پورقاز در خط حمله تیم صنعت ساری بازی می کرد، توسط ساکت الهامی به بازی در تیم اتکا دعوت شد. بعد از حضور عزت پورقاز در تیم اتکا گرگان ساکت الهامی از وی خواست پست بازی اش را از مهاجم به مدافع میانی تغییر دهد و آنجا بود که این بازیکن تبدیل به مدافع شد و در ادامه دیگر تغییر پست نداد. عزت پورقاز و ساکت الهامی بعد از سال های سال بهم رسیدند و جالب اینکه اکنون عزت پورقاز در تیم این مربی تبدیل به کاپیتان و تاثیر گذار ترین بازیکن شده است. مدافعی که فصل گذشته روزهای کم فروغی در تیم سپاهان داشت اما با بازی های خوب در قلب خط دفاعی تیم هوادار و هم چنین گل هایی که زد نشان داد، هنوز یک مدافع میانی آماده و تاثیر گذار است.

دیدگاه‌ها