کد خبر : 1868311 | 14 بهمن 1401 ساعت 12:35 | 60.6K بازدید | 37 دیدگاه

شبی که همه سر جای خود بودند:

استقلال این‌گونه به جمع مدعیان قهرمانی بازگشت

بازگشت ستاره های تاثیرگذار به اوج، راه قهرمانی استقلال در این فصل را هموار ساخته است.

استقلال این‌گونه به جمع مدعیان قهرمانی بازگشت

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای غیبت سید حسین حسینی درون دروازه استقلال بود که هواداران این تیم قدر کاپیتان خود را بیشتر از همیشه دانستند. استقلال در روزی که به شکل عجیبی در کرمان برابر مس عقب افتاد، در نهایت با تکیه بر درخشش مهدی قایدی به سه امتیاز حساس این دیدار دست یافت. تیمی که بعد از شکست مقابل سپاهان به نظر می رسید دیگر جایی در بین مدعیان کسب عنوان قهرمانی ندارد، حالا با دو پیروزی متوالی رویای قهرمانی در سر داشته و خودش را فقط در فاصله سه امتیازی صدر جدول می بیند.

یک- بازگشت مهدی قایدی به روزهای اوج، بهترین خبر ممکن برای ساپینتو و کادر فنی استقلال خواهد بود. ستاره ریزنقش آبی پوشان شب گذشته بارها از جناح چپ به داخل زده و خطرات زیادی را روی دروازه مس کرمان ایجاد کرد. او همچنین با دو بار گلزنی، بی تردید بهترین بازیکن استقلال در شب پیروزی سرنوشت ساز در کرمان بود. در صورت حفظ این آمادگی از سوی مهدی قایدی و البته درخشش محمد محبی در سوی مقابل، استقلال می تواند در هفته های باقی مانده به ترسناک ترین تیم لیگ در بخش هجومی تبدیل شود.

دو- اگرچه دروازه استقلال در کرمان دو بار باز شد، اما حضور رافائل داسیلوا و عارف غلامی در قلب خط میانی، احتمالا بهترین ترکیب ممکن با گزینه های موجود برای استقلال تا انتهای فصل است. بعد از جدایی سیاوش یزدانی، با حضور این دو بازیکن در خط دفاعی حالا روزبه چشمی می تواند به پست اصلی خود در خط میانی بازگردد و ساپینتو برای ماندن تیمش در جمع مدعیان تا هفته پایانی، امیدوار به حضور کامل نیروی انسانی تیمش در مسابقات پیش رو در میدان است.

1797741

سه- آرش رضاوند و سعید مهری، دو هافبک خط میانی استقلال بودند که از ابتدای فصل مورد انتقاد و فشار هواداران قرار داشته و نمی توانستند رضایت طرفداران این تیم را جلب کنند. اما این دو هافبک در دو هفته اخیر نقش مهمی در دو برتری استقلال و بازگشت این تیم به جمع مدعیان ایفا کرده و از ستاره های آبی پوشان لقب گرفته اند. در دقایقی که استقلال به دنبال گل برتری بود، آرش رضاوند با حرکتی فوق العاده و تکنیکی در بین مدافعان مس کرمان، بهترین فرصت گلزنی را برای جعفر سلمانی مهیا و نقش مهمی در پیروزی تیمش ایفا کرد.

1795294

چهار- روزبه چشمی بعد از جام جهانی احتمالا بهترین بازیکن استقلال بوده است. این مدافع- هافبک باتجربه که با گلزنی برابر تیم ملی ولز احتمالا بهترین لحظه زندگی خود را تجربه کرد، در هفته های اخیر و با بازگشت به خط میانی نقش یک رهبر مستحکم را در ترکیب استقلال گرفته و با نقش آفرینی به موقع در امور دفاعی، بخشی از دشواری کار مدافعان وسط این تیم را نیز کم کرده است. همچنین روزبه چشمی با روحیه جنگنده و جدی خود در میانه میدان، در بسیاری از دقایق شرایط را از جهات مختلف از جمله حتی صحبت با داور نیز به سود تیمش تغییر می دهد.

پنج- کوین یامگا را می توان بهترین میراث فرهاد مجیدی در ترکیب استقلال توصیف کرد. حضور این بازیکن باتجربه در پست مدافع راست فرصت استفاده از گزینه های صرفا هجومی مانند قایدی و محمد محبی را به استقلال داده و البته میل ذاتی این بازیکن به حضور در حملات، سمت راست استقلال را به بخش ترسناک این تیم برای حریفان تبدیل کرده است. کوین یامگا بازیکنی چند پسته و متعهد در زمین بوده که در بازی رفت تک گل برتری تیمش را زد و در مسابقه برگشت نیز وظیفه محول شده را به بهترین شکل انجام داد.

1797742

شش- اگرچه در درگیری دیروز فقط ریکاردو ساپینتو و استقلال مقصر نبودند، این سرمربی باتجربه آبی پوشان باید بداند که تیمش در هفته های پیش رو به یک رهبر و سرمربی در کنار خط و در مسابقات حساس نیاز دارد. هر گونه محرومیت احتمالی و البته بی دلیل در شرایطی که پیروزی یک تیم تقریبا قطعی شده، می تواند تبعات سختی برای آنها در هفته های سرنوشت ساز بعد به همراه داشته باشد و این یعنی ساپینتو باید کنترل خود را بیشتر حفظ کند.

دیدگاه‌ها