کد خبر : 1868371 | 14 بهمن 1401 ساعت 18:13 | 34.9K بازدید | 29 دیدگاه

سوباسا و محبوبیت خاص در اتمسفر یادگار (عکس)

یوکیا سوگیتا اولین بازیکن ژاپنی تاریخ تراکتور است که همچنان یک چهره خاص برای هواداران این تیم محسوب می‌شود.

سوباسا و محبوبیت خاص در اتمسفر یادگار (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، سوگیتا در لیگ هجدهم به تراکتور پیوست و به واسطه فیزیک و استایل خاص، لقب «سوباسا» را از هواداران تراکتور گرفت. او چهره یک وینگر سریع و تکنیکی را به نمایش گذاشت که در تیم ژرژ لیکنز و مصطفی دنیزلی، نقش بازیکن تعویضی اثرگذار را ایفا می‌کرد.

اما آنچه که باعث شد سوگیتا به چهره مورد توجه در فوتبال ایران تبدیل شود، جنجالی بود که در حاشیه صعود پرسپولیس به فینال آسیا و تقابل با کاشیما آنتلرز پیش آمد. در آن روزها هواداران تراکتور در یک بازی خانگی تیم کاشیما آنتلرز را تشویق کردند و در بازی‌های بعدی با پرچم ژاپن در ورزشگاه یادگار حضور یافتند که این موضوع در بازی مستقیم با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به اوج خود رسید.

1797960

با این حال اما زمانی که اتهام حمایت از تیم رقیب پرسپولیس به تراکتوری‌ها وارد شد، آن‌ها استفاده از پرچم ژاپن را نوعی حمایت از بازیکن خارجی تیم خود دانستند و به این شکل خود را تبرئه کردند.

در این مدت یوکیا سوگیتا نیز از این حجم پرچم کشورش در ورزشگاه یادگار امام بسیار خوشحال بود و با روی گشاده از هواداران تراکتور تشکر می‌کرد. البته سوگیتا تسلط چندانی به زبان انگلیسی نداشت و به همین دلیل ارتباط مستقیم چندانی با رسانه‌ها و هواداران نداشت.

سرانجام سوگیتا از تراکتور جدا شد و از ایران رفت، اما حالا بعد از سه فصل دوباره به ایران آمده و این بار پیراهن تیم فولاد را برتن دارد. سوگیتا در دومین بازی خود به تبریز رفت و به شدت مورد استقبال هواداران تبریزی قرار گرفت.

1797962

دیدگاه‌ها