کد خبر : 1868382 | 14 بهمن 1401 ساعت 19:03 | 47.3K بازدید | 44 دیدگاه

نابغه پاس دیگر نمی‌خواهد فوتبال بازی کند

خداحافظ مسوت اوزیل!

روزنامه فاناتیک ترکیه خبر از پایان دوره حرفه‌ای فوتبال مسوت اوزیل داد.

خداحافظ مسوت اوزیل!

به گزارش "ورزش سه"، اوزیل که یکی از ارکان اصلی قهرمانی آلمان در جام جهانی 2014 بود، در تابستان گذشته با قراردادی یک‌ساله به باشگاه استانبول باشاک‌شهیر پیوست اما در این مدت تنها هفت بازی برای این باشگاه در همه رقابت‌ها انجام داد و درنهایت این باشگاه تصمیم گرفت که قرارداد او را فسخ کند و این ستاره ترک‌تبار هم بعد از این اتفاق، اعلام بازنشستگی کرد.
درواقع این ستاره 34ساله بعد از اطلاع از تصمیم باشگاه استانبول باشاک‌شهیر، امروز صبح به هم‌تیمی‌هایش گفت که قصد ندارد به دنبال باشگاه جدیدی باشد و به دوران حرفه‌ایش پایان می‌دهد.
دوران حرفه‌ای اوزیل درحالی به این شکل به پایان می‌رسد که او در دهه گذشته یکی از بهترین بازی‌ساز‌های دنیای فوتبال بود و نمایش‌های درخشانی در ترکیب باشگاه‌های بزرگی مانند رئال مادرید و آرسنال داشت. 

1777609
اما بعد از جدایی از جمع توپچی‌ها در سال 2020 و رفتن به فوتبال ترکیه، دوران حرفه‌ای او رو به سراشیبی گذاشت و در این مدت نتوانست عملکرد قابل توجهی ارائه بدهد. او در آخرین بازی دوران حرفه‌ایش، پنج‌شنبه‌شب در شکست 1-0 استانبول باشاک‌شهیر مقابل کایسری اسپور، یک نیمه بازی کرد. 
اوزیل که در وردربرمن برای خود نامی دست و پا کرد، بعد از درخشش در جام جهانی 2010 راهی رئال مادرید شد و در سه فصل حضور در این باشگاه، قهرمانی در لالیگا و کوپا دل ری را جشن گرفت.

1565728
او سپس با انتقالی 45 میلیون یورویی راهی آرسنال شد و با این تیم سه بار قهرمان FA Cup شد.
او تا سال 2020 در آرسنال ماند، اما از زمان حضور میکل آرتتا در این باشگاه، کاملاً نیمکت‌نشین شد و درنهایت تصمیم گرفت راهی باشگاه محبوبش، فنرباغچه شود، اما دوران حضورش در این باشگاه هم کابوس‌وار به پایان رسید. او بعد از درگیری لفظی با اسماعیل کارتال، سرمربی موقت تیم، کنار گذاشته شد و درنهایت با توافق دو طرف در تابستان گذشته از این باشگاه جدا شد.

1624442
دوران ملی اوزیل با تیم آلمان هم پایان خوبی نداشت و او بعد از قهرمانی در جام جهانی 2014، در جام جهانی بعدی به‌عنوان یکی از حذفی‌های ژرمن‌ها در دور گروهی معرفی شد و به همین دلیل با انتشار بیانیه‌ای تند، از تیم ملی کناره‌گیری کرد. او ادعا کرده بود که تنها در زمان پیروزی و موفقیت، آلمانی محسوب می‌شود و در زمان شکست، همه از او با عنوان یک مهاجر ترک یاد می‌کنند.

1562073
 

دیدگاه‌ها