کد خبر : 1868396 | 14 بهمن 1401 ساعت 20:06 | 21.1K بازدید | 9 دیدگاه

یک میلیارد تومان برای دیدن رکوردشکنی لبرون جیمز!

پادشاه بسکتبال امریکا به‌زودی رکورددار کسب امتیاز در تاریخ لیگ NBA خواهد شد.

یک میلیارد تومان برای دیدن رکوردشکنی لبرون جیمز!

به گزارش "ورزش سه" تنها پنج روز پیش از بازی بین لیکرز و تاندر که انتظار می‌رود لبرون جیمز در جریان آن بهترین گلزن تاریخ NBA شود، بلیت تماشای آن لحظه به‌صورت زنده و کنار زمین 30208 دلار قیمت دارد.

براساس داده‌های استخراج‌شده در پنج‌شنبه‌شب از StubHub، یک پورتال مرجع برای فروش بلیط قانونی در ایالات‌متحده، ورودی برای مشاهده رکوردشکنی لبرون جیمز - درصورت برآورده شدن پیش‌بینی‌ها و عدم آسیب‌دیدگی - فقط چند متر دورتر از زمین، 23660 دلار است اما باید بیش از 6500 دلار هزینه مدیریت به آن اضافه شود.

از سوی دیگر، ارزان‌ترین بلیت‌هایی که در StubHub برای فروش هستند، 386 دلار (با احتساب هزینه‌ها) در بخش 306 است که گوشه بالایی از استادیوم لیکرز خواهد بود.

لبرون که این پنجشنبه 26 امتیاز در پیروزی لس‌آنجلس لیکرز مقابل ایندیانا پیسرز به‌دست آورد، تنها 63 امتیاز با پشت سر گذاشتن امتیاز افسانه‌ای کریم عبدالجبار (38387 امتیاز) فاصله دارد. با توجه به اینکه او میانگین 30.2 امتیاز در هر بازی کسب می‌کند و لیکرز روز شنبه به مصاف نیواورلئان پلیکانز می‌رود، به‌احتمال زیاد لبرون در روز سه‌شنبه مقابل اوکلاهاما سیتی تاندر یا پنج‌شنبه مقابل میلواکی باکس به این رکورد دست خواهد یافت.

اما این تنها رکوردشکنی با محوریت لبرون جیمز نیست چرا که پیراهن میامی هیت که لبرون جیمز با آن دومین عنوان NBA خود را در سال 2013 به‌دست آورد، روز جمعه در حراجی در نیویورک توسط ساتبیز به قیمت 3.68 میلیون دلار فروخته شد.

جیمز این پیراهن را در هفتمین و آخرین بازی فینال‌های 2013، در برابر سن آنتونیو اسپرز، درحین یکی از نمادین‌ترین لحظات دوران حرفه‌ای خود پوشید. در آن روز او دومین قهرمانی متوالی و همچنین دومین MVP فینال‌های خود را به‌دست آورد. لبرون با 37 امتیاز و 12 ریباند، بهترین فصلش را با پیروزی 95-88 مقابل اسپرز به رهبری تیم دانکن افسانه‌ای به پایان رساند.

پیراهن سفید رنگ شماره 6 را در بخش پشت خود دارد که جیمز در میامی از آن استفاده کرد، تیمی که او در پایان فصل بعد، پس از باخت در فینال مقابل اسپرز آن را ترک کرد. این لباس جمعه گذشته به قیمت 3 میلیون فروخته شد که با کارمزد و مالیات مبلغ نهایی را به 3.68 میلیون دلار رساند. البته که این 3 میلیون دلار در محدوده پایین‌تری از انتظارات ساتبی قرار داشت چرا که قیمت را تا 5 میلیون دلار تخمین زده بودند.

با این حال، این قیمت آن را به یکی از گران‌ترین پیراهن‌های ورزشی که تاکنون به حراج گذاشته شده تبدیل می‌کند، هرچند که لباسی که مارادونا در حرکت نمادین دست خدا به تن داشت، با بیش از 9 میلیون دلار و لباسی که مایکل جردن در فینال 1998 لیگ ان‌بی‌ای بر تن داشت با ده میلیون یورو، در رده‌های بالای این مقوله قرار دارند.

دیدگاه‌ها