کد خبر : 1868440 | 15 بهمن 1401 ساعت 08:23 | 7.7K بازدید | 5 دیدگاه

فدراسیون جهانی شطرنج:

پرهام مقصودلو جنگندگی خود را نشان داد

فدراسیون جهانی شطرنج مقصودلو را شطرنج‌باز جنگجو نامید.

پرهام مقصودلو جنگندگی خود را نشان داد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی شطرنج در خصوص آخرین ریتینگ‌های به روز شده در ماه فوریه نوشت: مسابقات شطرنج تاتا استیل ۲۰۲۳ رویداد اصلی ماه گذشته بود که تغییرات قابل توجهی را در رده‌بندی شطرنج بازان به وجود آورد.

براساس گزارش منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی شطرنج، پرهام مقصودلو با عملکردی خوب در مسابقات تاتا استیل توانست ۹ واحد رییتنگ زنده خود را افزایش دهد تا ریتینگ این شطرنج‌باز ۲۷۲۸ شود. درجدول شطرنج‌بازانی که بیشترین افزایش ریتینگ‌ داشته‌اند، مقصودلو با افزایش ۹ واحدی ریتینگ در رده هشتم قرار دارد.

دونچنکو شطرنج باز آلمانی با افزایش ۲۷ واحدی ریتینگ، بیشترین افزایش ریتینگ را در بین شطرنج‌بازان داشته است.

فدراسیون جهانی در خصوص مرد شماره یک شطرنج ایران نوشت: "پرهام مقصودلو روحیه جنگندگی خود را در مسابقات تاتا استیل به نمایش گذاشت و پس از پایانی قدرتمند، ۹ واحد ریتینگ را به دست آورد."

به گزارش ایسنا، مگنوس کارلسن با ریتینگ ۲۸۵۲ همچنان در رده اول جهان در ماه فوریه ایستاده است. یان نپومنیاشی شطرنج باز روس با ریتینگ ۲۷۹۳ در رده دوم جهان قرار دارد.
دینگ لیرن چینی و علیرضا فیروزجا هرکدام با ریتینگ ۲۷۸۸ و ۲۷۸۵ در رده سوم و چهارم جهان ایستاده اند.

پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران هم با ریتینگ ۲۷۲۸ در رده ۲۳ جهان قرار گرفته است. طباطبایی دیگر ملی‌پوش ایران که در رقابت‌های تاتا استیل عملکرد خوبی نداشت با ریتینگ ۲۶۷۷ در رده ۵۹ جهان قرار دارد.

در آخر، فدراسیون شطرنج ایران با میانگین ریتینگ ۲۵۵۵ در رده ۲۳ ایستاده است.

دیدگاه‌ها